מקודם

ארוחת בוקר בטבע

כי אין דבר יותר מהנה מלצאת עם חברים ומשפחה לטבע בסופ"ש ולאכול ארוחת פיקניק טובה תחת קרני השמש החמימות

לפתוח את הבוקר בטוב. צילום: pixabay
לפתוח את הבוקר בטוב. צילום: pixabay
2 ביולי 2020

מזג האוויר הנעים גורם לנו לרצות לצאת אל הטבע, לשבת בנוף הירוק, ליהנות מאוויר הרים צלול, מצמחייה או ממים קרירים של מעיינות, נחלים או הים. טיול משפחות, טיול חברים או פיקניק רומנטי זוגי, בכל סגנון שבוחרים ביציאה לטבע, הכי טוב לנצל את שעות הבוקר, כשהשמש עדיין אינה יוקדת. הטבע גורם לנו לעשות הפסקה, לעצור את המרוץ לכמה שעות וליהנות משלווה פסטורלית וציוץ ציפורים. כל מה שצריך זה לפרוש מחצלת או שמיכה קיצית, ליהנות מהשקט ומהמטעמים שהבאנו איתנו בסלסילה.

ארוחת בוקר בטבע זה דבר שכדאי לתכנן מראש, חשוב להיערך עם כל הנדרש, לפניכם רשימה של מספר דברים שכדאי שיהיו ברשותכם כשאתם יוצאים לפיקניק בחיק הטבע.

נתחיל מהכנתם של מטעמי ארוחת הבוקר שלכם, אשר צריכים להיות מורכבים ממאכלים שאתם אוהבים כגון: סלטים, לחם, מאפים, גבינות, שתייה קרה ושתייה חמה, ביצים קשות, חמוצים, רטבים, עוגות, עוגיות ועוד.

מומלץ להצטייד עם שמיכה, מחצלת או אפילו כיסאות ים, לא בכל המקומות ניתן למצוא שולחנות פיקניק או ספסלים, וכדאי שיהיה נוח לשבת. כמו כן, משום שזו עונת הקיץ כדאי לקוחת איתכם גם כובעים, שמשיות ומסנני קרינה, קרני השמש חודרות גם אזורים מוצלים וחשוב להגן על עורכם. בנוסף, לא תמיד המקומות המוצלים פנויים, כך תוכלו ליצור לעצמכם אזור מוצל.

בנוסף, כדאי לקחת את כל האוכל והשתייה בתוך סלסילה, תיק שומר קור או צידנית למקרה שאתם לוקחים גבינות או שתייה קרה. כך, תוודאו שיישארו קרים ושכל המצרכים מרוכזים במקום אחד, כדי שלא תצטרכו ללכת מספר פעמים להעברת כל הציוד. עוד חפצים שכדאי שיהיו ברשותכם הם מפה, מפיות ומגבונים לחים לניקוי הידיים. על המפה תוכלו להניח את המטעמים וליצור משטח נעים, נקי ואסתטי. לא תמיד ישנם ברז בסביבה, ואם צריך לשטוף ידיים כדאי שיהיו מגבונים או מפיות ובקבוק מים.

לסיום ארזו איתכם כלים חד פעמיים או רב פעמיים, קופסאות אטומות ושקיות אשפה, לא נעים כשהסלט שהכנתם מטפטף בסל הפיקניק, ולכן מומלץ לוודא שהאוכל ארוז היטב בקופסאות אטומות. בסיום הארוחה חשוב לאסוף את השאריות, לארוז את הכול בשקיות אשפה, לזרוק בפח האשפה, ולשמור על ארץ ישראל יפה ונקייה. (אם אין פח בסביבתכם קחו את השקית איתכם עד שתמצאו פח ואל תשאירו אותה בטבע.)

פיקניק. צילום: Shutterstock
פיקניק. צילום: Shutterstock

כעת נותר לבחור את המקום שבו תערכו את הפיקניק שלכם: אז איפה כדאי לטייל?

יש מקומות רבים לאורכה של ארצנו הקטנטונת, שכיף להגיע אליהם לטיול או לפיקניק של בוקר. חלקם כרוכים בתשלום בכניסה.

נחל אלכסנדר, פארק נחל הצבים

זהו פארק באזור עמק חפר במרכז הארץ, החביב מאוד על ילדים, סמוך לגשר הצבים ובו שולחנות פיקניק, מדשאות, עצים, מתקני שעשועים וגולת הכותרת היא כמובן הצבים. צבי המים הגדולים המצויים בנחל מגיחים מהמים וניתן לראות אותם מקרוב בעמדות שהוקמו על המזח לשם כך. במקום גם מגדל תצפית המשקיף על עמק חפר והנחל.

חוף דור הבונים

רצועת חוף מהיפות בישראל, השומרת על מראה טבעי של סלעים, חול, מפרצים, חורש, צמחייה ומגוון בעלי חיים. ניתן לטייל במסלול מעגלי באזור ולשבת לאכול ארוחת בוקר בטבע. את הפיקניק והטיול הרגלי אפשר לתבל בגיחות אל המים הכחולים הצלולים. פעילות מהנה לימות הקיץ החמים.

גן לאומי הבשור (פארק אשכול)

הפארק הירוק מצוי בנגב, באזור מדברי ובו מעיין ובריכות שכשוך. במקום גם שולחנות פיקניק ועצים הנותנים צל למרות המיקום הדרומי, מתקני שעשועים ואגם מלאכותי. זו פינה קסומה וירוקה שבה נמצאים מעיינות הבשור ונחל הבשור. בתקופת סוף החורף ותחילת האביב ניתן לראות במקום פריחה יפיפייה, וליהנות מהריחות המשכרים של הטבע מתעורר. אם אתם אוהבים לשלב טיול אופניים, יש כמה מסלולי רכיבה ושבילי אופניים המתאימים לכל המשפחה.

יער עופר

היער נמצא על רכס הכרמל, סמוך ליישוב כרם מהר"ל. ניתן לשלב בנוסף לפיקניק מסלול הליכה מעגלי ותצפית על האזור. השיר "ההר הירוק כל ימות השנה" נכתב על הר הכרמל, ואכן ההר מלא צמחייה עבותה, עצי אורן, חורש ים תיכוני, צל רב, שבילי הליכה מעגליים ומקומות מתאימים לפיקניקים. בתקופת האביב גם ניתן לראות במקום פריחה, ולילדים אפשר לשלב שיעור על האדם הקדמון בביקור במערת האדם הקדמון המצויה בסמוך, הכוללת שחזור על פי השרידים שהתגלו במקום ואף סרטון הסברה. ניתן להגיע עם רכב עד למקום הישיבה, ואפשר לרכוב על אופניים במסלולים שונים לפי דרגת הקושי שאתם בוחרים.