מקודם

בוקר עולמי ומהנה: כך תפתחו את היום עם קולינריה בניחוח של חו"ל עם טוויסט

מומחים קבעו שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביממה. אבל מי אמר שארוחת בוקר היא רק קפה ומאפה? או חביתה, גבינה וסלט? עם מעט יצירתיות אפשר לאמץ ארוחות בוקר ולייצר ארוחה קולינרית, טעימה וצבעונית

בונזו'ר. צילום: שאטרסטוק
בונזו'ר. צילום: שאטרסטוק
20 ביוני 2021

בוקר יווני

את היוונים תתפסו מוקדם בבוקר שותים קפה שחור חזק בטברנה ומדסקסים על מצב הים וגובה הגלים. ארוחת הבוקר מגיעה בשלב מעט יותר מאוחר, כשהרעב מתעורר. אז פותחים שולחן עשיר עם סלטים, ממרחים ומאפים ומסיימים בריקוד סטייל זורבה.

מה תגישו: לחם טרי לניגוב (אפשר גם פיתות מופשרות אם אין ברירה), סלט יווני אמיתי – עגבניות ומלפפונים פרוסים גס, בצל סגול, פרוסת גבינת פטה מעל ותיבול של אורגנו ושמן זית, בורקס גבינות ותרד שאפיתם לבד או מהמאפייה הסמוכה וממרח שעועית לבנה שום ושמיר שמזכיר במרקמו הקטיפתי את הממרח סקורדליה – ממרח שום שנמצא בכל ארוחה יוונית ותמיד כיף למרוח אותו על לחם טוב.

יאסו. צילום: שאטרסטוק
יאסו. צילום: שאטרסטוק

בוקר צרפתי

תתפנקו ותיהנו כי בפריז it's all about  פחמימות טעימות.

מה תגישו: קרואסון חמאה וקרואסון שוקולד, באגט טרי ומתפצח עם חמאה וריבה וכדי להפתיע את החיך ולהוסיף טוויטס תגישו ממרח מתקתק בצבע ורוד-סגול של חומוס סלק של אחלה.לסיום אל תשכחו עוגיות מדלן נימוחות ועוגיות חמאה לטבול בקפה, טארט שוקולד וטארט פירות העונה, בריוש וקאנלה, פרנץ' טוסט עם אבקת סוכר, סירופ וגלידה ולקינוח שוקולה שו. ואף מילה על דיאטה.

בוקר גלילי

עושר טעמים ומנות הוא סימן ההיכר של המטבח הערבי גלילי. קפה ומאפה תשאירו לאחרים כי לכאן באים רעבים לסעודה של ממש. פרסו על השולחן מפה צבעונית, שימו ברקע פלייליסט תואם ויאללה בלגן.

מה תגישו: פיתה עיראקית או אחרת (גם טורטיה תבוא בטוב, העיקר שיהיה עם מה לנגב), סלט ירקות קצוץ דק דק עם פטרוזיליה ולימון וסלט בורגול עם מה שבא לכם, ביצים קשות או שקשוקה למשקיענים, מבחר זיתים, חלה טובה וממרח חומוס פלפלים חריף של אחלה שיוסיף צבע לשולחן וקיק של חריפות. השילוב בין הפלפלים לחומוס, לוקח את הממרח הקלאסי המסורתי למקום חדש, טעים ומפתיע.

טעם גלילי ועשיר. צילום: שאטרסטוק
טעם גלילי ועשיר. צילום: שאטרסטוק

בוקר אסייתי

מכיוון שאסיה גדולה ומגוונת, האפשרויות העומדות בפניכם הן למעשה אינסופיות. אז למה לא לקחת קצת מכל מטבח וליצור פסיפס צבעוני ומגרה בדיוק לטעמכם? ועם הממרחים החדשים של אחלה זה אפילו פשוט וקל.

מה תגישו: ספרינג רולז מדפי אורז במילוי ירקות, גיוזות מאודות (אפשר למצוא מוכנות במרכול ולאדות בבית), סלט שורשים אסייתי – סלק, גזר, קולרבי ועוד קצוצים למקלות דקיקים מתובלים בצ'ילי טרי ושמן שומשום, ממרח עדשים ירוקות בקארי פיקנטי של אחלה  במרקם קטיפתי וטעם מפתיע, ולניגוב נאן שהכנתם לבד כי אין קל מזה. קינוח פנקייק יפני שמנמן רוטט (חפשו ביוטיוב, קלי קלות) יסגור ארוחה אסייתית מושלמת.

גוד מורנינג צ'יינה. צילום: שאטרסטוק
גוד מורנינג צ'יינה. צילום: שאטרסטוק

בוקר חדשני וצבעוני

כאן זו באמת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות תנו לדמיון להרקיע שחקים. מה שחשוב זה שהשילובים והחיבורים המעניינים יצרו יחד שולחן צבעוני שיפתח את הבוקר עם מצב רוח טוב, מתוק ושמח לכל היום.

מה תגישו: מבחר קרקרים שאפשר לקנות או להכין לבד ממקלות, עיגולים, קרקרים מקמח כוסמין ועוד עם מבחר של ממרחים מפנקים של אחלה במגוון צבעים: חומוס פלפל חריף בצבע כתום, חומוס סלק בצבע ורוד-סגול, עדשים ירוקות וקארי פיקנטי בצבע ירקרק ושעועית לבנה שום ושמיר בצבע לבן וקרמי. או למי מכם שרוצים את הכיוון המתוק, אפשר ללכת על מגדל פנקייקס עם סירופ מייפל וסירופ שוקולד עם מלא תוספות צבעוניות כמו סלט פירות, סוכריות במגוון צבעים, מרשמלו בצבע ורוד ולבן ועוד מלא רעיונות מטורפים, אבל תלכו עם זה עד הסוף ותגישו הכל בצלחות צבעוניות, דוגמאות שונות, פרחים צבעונים וכו'..ממש חגיגה על הבוקר.