מקודם

ביי קורונה, היי חיים: 8 דברים חשובים שלמדנו בתקופת המגפה

כן, זאת הייתה שנה קשה, אבל קרו לנו בה גם לא מעט דברים טובים ולמדנו בה דברים חשובים והם הולכים להישאר איתנו כהרגלים חדשים שנרצה לשמר. הנה הרשימה האולטימטיבית

שלום ולא להתראות. צילום: שאטרסטוק
שלום ולא להתראות. צילום: שאטרסטוק
24 במאי 2021

קצת קשה להאמין, אבל בישראל אנחנו כבר מסכמים את הקורונה ולעיתים היא נראית כמו חלום רחוק. מאוד קשה להאמין שלפני פחות משנה הסתגרנו הרמטית בבית, הלכנו לסופר עם כפפות ושטפנו ירקות במים וסבון. אבל הקורונה לימדה אותנו שהחיים, כמו החיים, לא מפסיקים להפתיע, והאמת היא שרכשנו בעקבותיה גם מספר הרגלים שדווקא ראוי לשמר.

1.להשקיע בעצמנו

למדנו לבחור בעצמנו ולפנות זמן לבריאות פיזית ונפשית, כי בואו נודה באמת, אם היה משהו שהיה לנו בשפע – זה זמן. בין אם הינו בחל"ת או עבדנו מהבית, אפילו החיוניים שבינינו, כולנו למדנו להוריד הילוך. איך זה בא לידי ביטוי? יוגה או פילאטיס בזום, מסכות לפנים ממלפפונים, בישולים בבית מאפס (היי לנקות את השיש אחרי הכנת פסטה מאפס) ואפילו לימודי שפות.

תפנקו את עצמכם, מה יש. צילום: שאטרסטוק
תפנקו את עצמכם, מה יש. צילום: שאטרסטוק

ועכשיו עם החזרה לשגרה? אז רובנו חוזרים לעבוד ואולי לא כל ההרגלים הטובים שבנינו יצליחו לחזור איתנו לעולם השגרה, אבל יש כמה שנוכל להמשיך לשמר, אפשר להמשיך לבחור במה שעושה לנו טוב וגורם לנו לחייך ולמצוא את הדברים הקטנים שיכולים להמשיך איתנו קדימה – אז אולי את המסכה הטבעית המלפפונים תחליף מסכת הבד של החנות ואת הפסטה מאפס נחליף בבחירה להחליף אתה חלב בקפה למשקה מהצומח, כמו אלפרו בריסטה.

2.לבשל ולאפות

מהר מאוד במהלך הקורונה הבנו שלושה דברים, שליח משמעו סיכון בהידבקות, יש לנו זמן ואולי זה הזמן לחסוך כסף. אז באמת בהדרגה לצד השקיות משלוחים מוולט ותן ביס, התחלנו ללמוד לבשל, פתחנו ספרי מתכונים, התקשרו לאמא בלחץ שהסיר מים רתח והחלפנו מתכונים ללחמים עם חברות.

ועכשיו עם החזרה לשגרה? היה משהו כייף ללמוד להכין משהו סופר טעים במטבח נכון? אבל בין הלכלוך שזה יצר במטבח לבין הזמן שנדרש לבצק לתפוח, לא בטוח שזה שהפאן הספציפי הזה יעבור איתנו לימי השגרה. מה כן אפשר לעשות? להתפנק בסופ"ש… זה הזמן להכין לאמא חלה לשבת, לאבא מפרום או להזמין את החבר'ה לארוחה מפנקת שהכנתם באופן עצמוני.

ההתחלות תמיד קשות. צילום: שאטרסטוק
ההתחלות תמיד קשות. צילום: שאטרסטוק

3.טיפחנו מחמצת

גידלנו אותה, רוממנו אותה, דיברנו עליה עם חברים והשווינו תמונות כאילו הייתה חיית מחמד.  זה היה מספק באופן מפתיע. היום כל אדם שלישי לפחות יידע לתת לכם טיפ חיוני שהמחמצת שלכם לא תהיה אותו דבר בלעדיו.

4.גילינו את הזמן

ופתאום היה זמן. שום דבר לא היה לחוץ או נמהר, אפשר היה לקרוא את כל אנה קארנינה, לשחק משחק מונופול שלם, קטאן, רביעיות או שם קוד ואז שוב מהתחלה. וכמובן,  להמשיך להאכיל את המחמצת – בלי להרגיש שממהרים או מפספסים משהו

5.הרגנו את ה-FOMO

אפרופו לפספס. למדנו איזה כיף זה לא להרגיש פומו, ולו לרגע. אף אחד לא חוגג עד הבוקר בבלוק, אף אחד לא השיג מקום למסעדה המדוברת החדשה, אף אחד לא טס למלדיביים. ותזכרו, לכולם יש צרות. הסטורי הוא לא החיים האמיתים של אף אחד אף פעם, תשמחו בחלקכם. למה לא.

תרקדו. צילום: שאטרסטוק
תרקדו. צילום: שאטרסטוק

6. התחלנו לחיות נכון

כבר אחרי השבוע השני של הסגר הבנו שלא כדאי להסתמך רק על בן אנד ג'ריז או מאק אנד צ'יז מקופסא. אחרי שהתחלנו לאכול בריא דאגנו גם להשלמת שעות השינה: כן, זה נכון, ישנו הרבה יותר שעות בלילה. וגם עשינו שנ"צ. ולפעמים נמרחנו במיטה כל הבוקר. ונזכרנו שלישון זה בעצם חשוב ובריא, ושאפשר סופסוף לעשות את זה בלי רגשות אשם. כדאי לזכור גם עכשיו שלישון שמונה שעות לפחות, זו לא מותרות אלא הבייסיק. ואם כבר וול ביינג- תמשיכו ללכת ברגל, אנחנו יודעים שזה מה שעשיתם בגבולות המאה מטר. אז עכשיו תלכו אפילו יותר, לא תתחרטו

7. התחלנו לעבוד מהבית

וזה היה כיף לעבוד בפיג׳מה, לא לחייך חיוך מאולץ במעלית או לחכות בתור למכונת הקפה. את הקפה הכנו לעצמנו, אספרסו כפול, או אמריקנו, עם קצף מושקע

8. ואם כבר חלב מוקצף, אמרנו היי למשקאות הבריסטה החדשים של אלפרו

משקה בריסטה שקדים, שיבולת שועל או סויה קלאסי – שהתאימו לקפה שלנו כמו כפפה ליד, וגרמו לנו להרגיש הכי קרוב לקפה של בריסטה כשהכל בחוץ היה סגור. מומלץ להוסיף לצד הקפה פרוסת בננה ברד, אנחנו הרי יודעים שיש לכם מתכון טוב. לרוויה ובתאבון!

היי אלפרו. צילום: אנטולי מיכאלו
היי אלפרו. צילום: אנטולי מיכאלו