מקודם

ד"ר מושיקו אמיר: רופא מזן אחר

ד"ר מושיקו אמיר, שמתעקש שיקראו לו מושיקו, הוא חף מכל פוזה, מתלבש אופנתי ובמבט ראשון קשה להאמין שהוא פיתח שיטה מהפכנית לעיצוב השפתיים בטיפול אחד

ד"ר מושיקו אמיר | צילום: יח"צ
ד"ר מושיקו אמיר | צילום: יח"צ
5 בפברואר 2024

"שלום דוקטור", אמרתי בארשת רצינית, כשנכנסתי לפגישה בקליניקת "אמיר אסתטיק" של ד"ר משה אמיר, כירורג העוסק ברפואה אסתטית. הגעתי אליו אחרי שלחשו לי שיש לו ידי זהב, קליינטורה מגוונת שמגיעה מכל הארץ, ושהפורטה שלו הוא עיצוב שפתיים, כולל שיטה שהמציא בשם ליפ קיס, ושאין עליו בתחום פיסול הפנים. המילה דוקטור הצחיקה אותו, "קוראים לי מושיקו", הוא ענה לי בחיוך מאוזן לאוזן. "הרווחתי את התואר ביושר, אבל נשארתי מושיקו". 

הנה כי כן, הדוקטור הצבעוני הזה, שמתעקש על מושיקו, הוא רופא מזן אחר, בן 43 נשוי ואב לשלושה, חף מכל פוזה, תארים ומתדמיות. יש לו זקנקן קטנטן, הוא לבוש מאוד אופנתי, עם קריצה לספורטיבי, הנעליים הצבעוניות שלו מאוד קוליות, הגרביים אינן זהות, בכוונה, כמובן, וגם כובע הקסקט רב הצבעים הוא של הביוקר. לכובע עוד נחזור. הציציות שלו נראות היטב לעין.

במושגים רגילים אפשר להגדיר אותו כחוזר בתשובה, אבל הוא לא אוהב את הביטוי הזה למרות שרוב שנותיו היה חילוני. "בתקופה באיטליה שמרתי כשרות. כשחזרתי לארץ, חזרתי לשרצים. לפני ארבע שנים אשתי חלתה בסרטן השד, היא התמודדה אבל לי שום פסיכולוג או פסיכיאטר לא עזרו. אני לא אדם דיכאוני מטבעי אז סירבתי לכדורים. עבדתי, הצלחתי, אבל עמוק בפנים הייתה בי ריקנות, התחלתי לחפור בתוך עצמי ובדת מצאתי את השקט שלי ואת האמונה. כשהתחלתי, הייתי משתדל בתשובה, היום אני לא חוזר ולא משתדל, אני אדם דתי". אם בא לכן לחבק אותו כסוג של תודה על העבודה הטובה שעשה לכן, ראו הוזהרתן, מושיקו שומר נגיעה. הוא מודה שהתחזק עוד יותר בעקבות השבעה באוקטובר, אחרי שבת של בן דודו, התצפיתנית שירת ים עמר, נרצחה בנחל עוז. בשבעה שלה היא הייתה אמורה לחגוג יום הולדת 19. 

הרצח שלה טלטל את כל המשפחה שלו. גם אשתו אינה, במקור מבלרוס (הוא חצי יווני וחצי תימני), שהייתה חילונית עד המלחמה האחרונה, פתחה ספר תורה ומאז גם היא שמה את מבטחה בבורא. והילדים? הם עדיין בבתי ספר חילוניים והבחירה בידיהם. 

אינה היא המנהלת במקום ומושיקו אומר שהיא רשומה כבעלים. "אנחנו שותפים, אבל מבחינתי היא הבוסית, אישה שמרגישה בטוחה, היא אישה שמחה". בקיר המוביל אל חדרי הטיפולים כתוב באותיות גדולות: "אישה היא בית, משפחה היא הכול". תמיד טוב לזכור. הקליניקה נראית קצת כמו גלריה לאמנות. לצד פוסטרים מרשימים עם פורטרטים של נשים יפות בעלות שפתיים מושלמות, יש תמונת ענק של הרבי מלובביץ'. מקרוב קרוב ניתן להבחין שהתמונה עשויה מעשרות אלפי תרמילי אקדח של 9 מ"מ, ומעל ציור שמן של הרב. הוא בוצע על ידי אליאור יוסף חזן ויש רק ציור אחד כזה ולמושיקו כבר הציעו חצי מיליון ש"ח עבורו. הוא לא מכר כמובן. בכל זאת, זה הרבי. בקליניקה תלויים אחר כבוד לא פחות מ-150 כובעי קסקט בשלל דוגמאות וצבעים. 

"החיים שלי הם שילוב של רפואה עם אמנות וזה שילוב מנצח. במקצוע שלי מה שבאמת קובע בסוף, זוהי היד המבצעת אבל היד יחד החוש לאמנות, ליופי ואסתטיקה, עם מקצוענות ללא פשרות מביאים לתוצאה האופטימלית". 

אחר הצהריים עכשיו, והקליניקה שלו, שבה עובד לצידו רופא נוסף, רוחשת. בלובי הקבלה ממתינים בצד אחד חסיד לבוש שחורים שהגיע עם אשתו מירושלים והוא מנדנד את עגלת התינוק שלהם, בצד השני קצינת מג"ב ועוד בחורה תל אביבית צעירה. תיכף אמורה להגיע מישהי מנהריה. אחת לשבוע הוא מדרים לקליניקה הנוספת שלו בעיר הדרומית נתיבות. "אני גר ברמת אביב ג' ומאוד אוהב את האנרגיה שיש בנתיבות. יש בעבודה שלי שם ברכה, קהל נהדר שמגיע גם מבאר שבע, אופקים, גן יבנה, אילת ועוד. יש שם הרבה מודעות, אל תטעו בנשות ואנשי הפריפריה" . 

איך גילית את אלוהים?
וזה בקצרה סיפור חייו המרתק: נולד וגדל בפרדס כץ אחד מארבעה. "קיבלנו חינוך נוקשה בבחינת 'חוסך שבטו שונא בנו', שלא נהפוך חלילה לעבריינים. היו כאלה מהשכונה שהגיעו לכלא, אחרים מתו ואנחנו ארבעת הילדים במשפחה עם תארים אקדמאים. בתיכון עשה קצת מעשי קונדס אבל לקח את עצמו בידיים וסיים מצטיין שכבה. בצבא התחיל ברגל שמאל וישב בכלא על סירוב פקודה ושוב התעשת, יצא לקורס קציני חי"ר, היה צלף מצטיין וסיים סגן. בגלל פריצת דיסק בתאונה, קיבל נכות ולא נקרא למלחמה. הוא עבד במשרד הביטחון, היה מאמן ג'ודו לפני שהחל ללמוד רפואה, "רציתי ללמוד אמנות ונסעתי לאיטליה, ושם הבנתי שהלימודים הם חמש שנים אז אמרתי לעצמי מוטב כבר שש שנים ולהיות רופא. סיימתי לימודים ככירורג בהצטיינות בבולוניה והתמחיתי ברפואת עיניים בבית חולים העמק , שם הבנתי שאני לא נמשך למסגרות ציבוריות. אהבת האמנות שכנעה אותי לבחור באסתטיקה. זה מקצוע שמחייב אותך להיות יצירתי ועם מעוף כדי להצליח, עברתי קורסים בארץ ובחו"ל, עד גיל 36 הקדשתי את כל כולי רק למקצוע ולהתמקצעות באסתטיקה וכשידעתי שמצאתי את הייעוד שלי בחיים התחתנתי". 

בימים אלה הוא מנחה תכנית ביוטי עם יעל גולדמן ברדיו תל אביב 102FM. הוא מדבר על רפואה אסתטית אבל גם בנושאים אחרים ותסמכו עליו שעל כל שאלה יש לו תשובה. האינסטגרם שלו, עם מעל 30 אלף עוקבים, מאוד פעיל. תציצו, זה מעניין, הוא מתעד שם כמעט הכול, ועם הרשות של לקוחות מרוצות ומרוצים, תוכלו לראות גם את תהליך העבודה איתם, עד התוצאה הסופית. 

עד כמה הגיל שצריך להתחיל ירד בתקופה האחרונה?
"ירד מאוד. בעידן של סיפוקים מיידיים, שבו אין משמעות לגיל או מגדר, הרפואה האסתטית היא כבר לא רק העלמת קמטים או כתמים, ההתייחסות היא הרבה יותר רחבה מדברים על מראה אסתטי גורף ואצל כולם משמעו טיפול בפנים ובגוף. היום מגיעות אלי גם בנות 16 ו-17 עם האימהות לפיסול אף, מדובר בכאלה שלא רוצות לעבור ניתוח אף שדורש החלמה וחריגה מהשגרה, והתוצאות לא הפיכות, היום בתהליך פשוט עם חומר מילוי מתאים הן יוצאות בתום הטיפול עם אף יפה וטבעי וזה מאוד תורם להן לביטחון העצמי".

הרבה גברים מגיעים היום לטיפולים?
"הרבה זה יחסי. כמובן שנשים באות הרבה יותר אבל כמות הגברים שמגיעים הולכת וגדלה, היום זה טריוויאלי ואם צריך לחכות כמה דקות הם יושבים לצד הנשים ומדברים על ביוטי. נשים מגיעות כבר בשנות העשרים וגברים משנות השלושים". 

מהם הטיפולים היותר נפוצים אצל גברים בקליניקה שלך?
"פיסול אף נפוץ מאוד, פיסול פנים, עצמות לחיים בצורה גברית עיצוב סנטר וקו לסת וגם בוטוקס". 

המבנה השונה של הפנים הגבריות מחייב התייחסות שונה מאשר לנשים?
"בוודאי. כל הגישה הטיפולית שונה. למשל בקו הלסת, אנחנו פחות עובדים על קווי המתאר ויותר על רוחב הפנים כדי ליצור צורת משולש בחלק התחתון". 

מהי שיטת הליפ קיס שפיתחת לשפתיים?
"השיטה היא הפטנט שלי. עיקרה הוא ליצור שפתיים במראה טבעי שטוח ומוגדר סימטרי בלי גושים, לא מראה ברווזי כמו שרואים הרבה. מדובר במזרק של חומצה היאלורונית שמתאים לשפתיים, לרוב יש צורך בטיפול אחד, השפתיים לא נראות נפוחות, אין שטפי דם ואחרי שעה-שעתיים לא רואים דבר חוץ מהיופי. התוצאה מחזיקה חצי שנה-שנה ואף יותר. לאחרונה חזרה אלי מטופלת שעשיתי לה את הטיפול בשנת 2021". 

יש לך מחשבות לפתח מוצרים?
"כן. ובינתיים כבר יצא המוצר הראשון ליפקיסון חמאת שיאה לשפתיים שמעניקה לחות מושלמת וטינט ורדרד". 

לעצמך אתה מזריק?
"רק בוטוקס. אני רואה דם- אני מתעלף".