שירן אמיר. צילום: יפית שמחה
שירן אמיר. צילום: יפית שמחה

שירן אמיר, בת 31, נשואה ואמא ללין בת השנתיים, מנהלת את קהילת אורבן מאמס לאימהות והריוניות תל אביביות, מתגוררת בלב העיר

22 ביולי 2019

למה לגדל ילדה בתל אביב?

"זאת הורות מאפשרת. יש תרבות בכל מקום, חופי ים משגעים, שדרות יפהפיות ופארקים. מתניידים בקלות לכל מקום והתחושה היא שאנחנו מגדלים ילדים בחופשה כל הזמן. עם זאת, אני מודה שהייתי שמחה לשינוי בנושא החינוך לגיל הרך. אין פיקוח בגנים וחבל, בעיקר כשמדובר באחת מהערים הכי מתקדמות בארץ.

מה היתרונות בלהיות אמא תל אביבית?

"אני חושבת שזו האפשרות להישאר מעודכנת בהכל. אנחנו לא מפספסות כלום גם בכל מה שקשור לחינוך ותרבות. וכשאני מתייחסת לתרבות אני מתכוונת כמובן למסעדות חדשות שנפתחו".

יש מקומות סודיים בעיר שרק אימהות מכירות?

"לא בדיוק לוקיישן, אבל בחופשת הלידה למדתי למפות את כל מרכז העיר לפי אזורי צל ולפי שעה. וגם כל מיני ספסלים וכניסות לבניינים שאפשר לעשות בהם עצירות להנקה עם תינוקת רעבה וכועסת".

מלכת הקהילה. צילום: יפית שמחה
מלכת הקהילה. צילום: יפית שמחה

טיפ זהב לחופשת לידה בעיר?

"כל אחת לוקחת אותה למקומות אחרים. אני באופן אישי מאוד נהנתי. הכרתי חברות ונוצרה לנו קבוצה כזו חמודה שיושבת שעות בבתי קפה וגינות. עד היום יש לנו שיתוף פעולה מקסים עם קולנוע לב שפותח הקרנות להורים בחופשת לידה עם נגישות לתינוקות. יש גם קבוצת מפגשים שנקראת 'מועדון ארוחת הבוקר' שהקימה אמא בשם אירה במהלך חופשת הלידה שלה".

למה להקים קהילת פייסבוק לאימהות?

"הקמתי את אורבן מאמס תל אביב לפני שנתיים וחצי מתוך צורך למצוא קהילה וחברות לתקופה של חופשת הלידה. בשביל ליצור עומק וחברות גם הכנסתי תכנים, יצרתי מפגשים, למדתי את עולם הקהילות, קראתי והבנתי שמדובר בעולם ומלואו. בהמשך גם הוקמו קבוצות וואטספ אזוריות ואני צופה שהקהילה הזו רק תלך ותגדל. הייתי שמחה אם יקומו עוד קהילות כאלו בערים אחרות ואפילו לאבות".

אמא אורבנית. על מלא. צילום: יפית שמחה
אמא אורבנית. על מלא. צילום: יפית שמחה

הקהילה משפיעה על החיים האמיתיים?

"אני מודעת בהחלט לכוח של קהילת אורבן מאמס. ובכל זאת אני עדיין מופתעת כל פעם מחדש. רק לפני חצי שנה פנתה אלי אמא במצוקה כלכלית שנזקקה למוצרים לילדים וזה היה מטורף לראות את ההיענות וההירתמות. חברות העבירו כסף ומוצרים, גם לילדים וגם לאמא. היה מרגש לראות את זה. הכמויות היו בלתי נתפשות".

אפשר להקים משפחה בעיר שמשווקת את עצמה לרווקים צעירים?

"כן. אפילו ממליצה על כך בחום. העיר מציעה הרבה תוכן לילדים, הרבה יותר ממה שנוטים לחשוב. ובאמת כשהתחלנו לחשוב על להקים משפחה לא ראיתי סיבה לעבור מתל אביב. לפני מספר חודשים גם עברנו ללב העיר. מרגיש לי קהילתי וממש כיף לנו פה".

לתשומת לבכן: חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק