מקודם

חוסכים על הכביש – ארבעה טיפים לנהיגה חסכונית

צילום: Unsplash
צילום: Unsplash
1 ביוני 2021

בתקופה שבה מחירי הדלק גבוהים כולנו מחפשים דרך נוחה יותר לחסוך בעלויות. הפעם אספנו עבורכם ארבעה טיפים חשובים במיוחד שיסייעו לכם לחסוך בהוצאה החודשית על הדלק. חלק מהטיפים קשורים לדפוסי הנהיגה שלכם או לתחזוקה השוטפת של הרכב, ואחד יכול לשנות לחלוטין את הדרך שבה אתם מתדלקים היום.

ממלאים אוויר וחוסכים דלק

הידעתם שאם אתם נוסעים ברכב שצמיגיו אינם מלאים אוויר לפי המלצת היצרן אתם מבזבזים דלק? מילוי אוויר מאפשר לנסוע ביעילות רבה יותר וכמובן מונע את הסיכון לאובדן שליטה על ההגה כתוצאה מחוסר האיזון בלחץ האוויר בין ארבעת הגלגלים. כאשר ממלאים דלק כדאי לעצור לדקה אחת מול משאבת האוויר ולוודא מהו לחץ האוויר שלכם. כיצד תדעו מה צריך להיות לחץ האוויר המומלץ לדגם שלכם? קיימת מדבקה בצד הרכב כאשר פותחים את הדלת של הנהג שעליה רשום מה לחץ האוויר המומלץ על ידי היצרן. באותה הזדמנות כדאי לוודא כי גם הצמיג החלופי שלכם מלא באוויר למקרה שתתקעו עם תקר בדרך.

עוברים לרכב המבוסס על מנוע חשמלי

מי אמר שתמיד חייבים לתדלק את הרכב כדי שהוא יסע? כיום מכוניות חשמליות הפכו להיות חלק מהדרך ליצור עתיד ירוק יותר לכדור הארץ, להפחית מזהמים וכמובן גם לחסוך משמעותית בעלויות הדלק. 

בתחום זה קיימות שלוש אפשרויות שכל אחת משלבת מנוע חשמלי איכותי: האפשרות הראשונה היא כלי רכב חשמלי ב-100% שאינו כולל כלל מנוע בנזין. כלי זה מוטען באמצעות עמדת הטענה ביתית או ציבורית ויכול לנסוע מאות קילומטרים בין הטענה להטענה. האפשרות השנייה היא רכב הייבריד נטען. זהו כלי רכב המשלב את הטוב מכל העולמות. הוא מאפשר לרכב לנסוע גם כשנגמרת הסוללה על מנוע בנזין, להטעין את הסוללה בזמן הנסיעה ברכב וכן להטעין באמצעות שקע חיצוני. רכב כזו נקרא רכב פלאג אין וניתן להשיגו גם בישראל.

החיסכון של צריכת הדלק בכלי רכב המבוססים על הנעה חשמלית משמעותי מאד. במקום לתדלק כל כמה עשרות קילומטרים, אפשר להטעין את הרכב ולתדלק פעם באלף קילומטרים. ממש חלום לכל מי שאכפת לו במיוחד מהעלויות הגבוהות של ליטר דלק כיום.

אל תאיצו בפתאומיות: נוסעים לאט ובמהירות אחידה וחוסכים דלק

שיטה נוספת לחסוך דלק היא באמצעות בחינת דפוסי הנהיגה שלכם. אם אתם נוהגים להאיץ בעת הנסיעה, מרבים בבלימות חירום ולא נוסעים במהירות אחידה, אתם מבזבזים דלק. מומלץ לנסוע במהירות בטוחה לפי תנאי הדרך ושילוט המהירות המותר בכביש שבו אתם נוסעים ולא ללחוץ על דוושת הגז באופן אגרסיבי.

צריכת הדלק של הרכב גבוהה? בדקו אותו

אם שיניתם את דפוסי הנהיגה ומילאתם אוויר והרכב עדיין זולל דלק, ייתכן וקיימת בעיה מכנית כלשהי כמו דליפה ממשאבת הדלק או ליקוי אחר. מומלץ לבצע את הבדיקות התקופתיות של הרכב ולבדוק מה גורם לתקלה. יתכן וסך הכל מדובר בחיישן תקול הנמצא בצמיגים ושולט על סיבובי הגלגלים, דבר הגורם לרכב לצרוך כמות גדולה יותר של דלק. קיימות סיבות נוספות שיכולות להיות קשורות למאפייני תערובת הדלק והחמצן שלא נרחיב עליהן מפאת קוצר היריעה. הטכנאי שלכם במוסך יוכל לאתר את התקלה, לתקנה וכך יתכן ותוכלו לחסוך חלק מעלויות הדלק שאתם משלמים היום.

לסיכום, קיימות מגוון דרכים לחסוך דלק ועלויות נלוות לאחזקת הרכב. השיטה הטובה ביותר לעשות זאת היא מעבר לטכנולוגיה חדשנית של הנעה חשמלית או רכב פלאג אין. כך, תוכלו לנסוע מאות קילומטרים בלי למלא דלק.