מקודם

חמישה סרטי אקשן קלאסיים שאסור לפספס

צילום: pixabay
צילום: pixabay
10 ביוני 2021

אוהבים סרטי אקשן? אם גם אתם מחובבי סרטי הפעולה, המתח והאקשן כדאי לכם לצפות בסרטים הקלאסיים וליהנות מחוויית צפייה מהנה ומרגעי אקשן נפלאים ובלתי נשכחים. הכנו עברכם סקירה על 5 סרטי אקשן קלאסיים שחובה עליכם לראות ממש בקרוב.

שליחות קטלנית 2

אחד מסרטי האקשן הקלאסיים שאסור לפספס, הסרט הראשון יצא לאקרנים בשנת 1984, באנגלית הוא נקרא The Terminator. הסרט שליחות קטלנית 2 הוא המשך לסרט הראשון, הוא זכה להצלחה כבירה בשנת 1991 ועד היום הוא נחשב לסרט קלאסי שחובה לראות.

הסרט השני בסדרת שליחות קטלנית הופק, נכתב וגם בוים על ידי ג'יימס קמרון, בסרט מככבים שחקנים ידועים כמו ארנולד שוורצנגר שמגלם את תפקיד המחסל, לינדה המילטון בתפקיד של שרה קונור, אדוארד פרלונג, רוברט פטריק ועוד. זהו סרט המשך המתמקד בשרה קונור ובנה ג'ון, כאשר העלילה מתחילה 11 שנים לאחר ששרה חיסלה את המחסל הראשון שנשלח להרוג אותה. 

כעת המחסל נשלח כדי להגן על ג'ון, ועליהם להתמודד עם דגם מתקדם יותר של מחסל העשוי ממתכת נוזלית שמסוגל לשנות את צורתו בקלות. 

נקודת פריצה

סרט פעולה אמריקאי שיצא לאקרנים בשנת 1991, בסרט הקלאסי והמומלץ לצפייה מככבים השחקנים פטריק סוויזי וקיאנו ריבס. הסרט בוים על ידי קתרין ביגלו. כדאי לדעת כי בשנת 2015 הופק רימייק לסרט המקורי. 

העלילה עוסקת בסוכן FBI בשם ג'וני יוטה (קיאנו ריבס) ושותפו פאפאס, הסוכנים חוקרים מעשי שוד של בנקים, כאשר השודדים מסתתרים בעזרת מסכות של נשיאי ארה"ב. ג'וני מגלה קצה חוט לכנופיית השודדים המסתמנת כקבוצה של גולשי גלים, וכדי להסתנן לשורותיהם עליו ללמוד גלישה ולהסתגל לסגנון חייהם הפרוע. העלילה הולכת ומסתבכת עם הזמן, ולבסוף ג'וני מצליח לאתר את ראש הכנופיה באוסטרליה ומתפתח ביניהם מאבק עם סוף מפתיע. 

אהבה בשחקים

סרט אקשן קלאסי בכיכובם של טום קרוז וואל קילמור, הסרט בוים על ידי טוני סקוט ויצא לאקרנים בשנת 1986, כאשר משרד ההגנה האמריקאי השתתף במימון הסרט. בעקבות הסרט שזכה לפופולריות ולהצלחה עצומה בארצות הברית ובשאר העולם, חלה עלייה משמעותית בשיעורי הגיוס לצי האמריקאי.

עלילת הסרט מתחילה בקרב אוויר בין 2 מטוסים של צבא ארה"ב לבין מטוסי אויב, ולאחר שהטייס פיטר מיטצ'ל המכונה מאווריק מצליח להבריח את מטוסי האויב הוא מלווה את הטייס השני שנכנס לחרדה, למרות ההנחיות שהוא קיבל בקשר לשוב לבד לבסיס. בהמשך, מאווריק והנווט הצמוד שלו משתתפים בשיעורים בבית הספר לטיסה ומתמודדים בקרבות אוויר נועזים, כאשר מאווריק מתגלה כטייס נועז אך לא ממושמע, ובמקביל הוא מתחיל ברומן עם מדריכת הטיס במקום. אחד הסרטים הזכורים ביותר משנות ה-80 שפשוט אסור לפספס.

לב אמיץ

סרט אקשן מומלץ שזכה להצלחה כבירה בארה"ב, הסרט לב אמיץ יצא לאקרנים בשנת 1995 בכיכובו של מל גיבסון המגלם לוחם סקוטי החי במאה ה-13 שהוביל את הסקוטים במלחמת העצמאות בסקוטלנד נגד מלך אנגליה.

הסרט הקלאסי היה מועמד ל-10 פרסי אוסקר וזכה בחמישה פרסים, כולל פרס הבימוי ופרס הסרט הטוב ביותר. הסרט מותח ויש בו לא מעט סצנות של אקשן וקרבות עקובים מדם.

היט

סרט אקשן אמריקאי שחובה עליכם לראות בקרוב, הסרט יצא לאקרנים בשנת 1995 ומככבים בו שחקנים מעולים כמו אל פצ'ינו, ואל קילמר ורוברט דה נירו. העלילה עוסקת בפושע מתוחכם המאגד סביבו חבורת פושעים, הכנופיה מתמחה במעשי שוד נועזים כאשר חוקר ממחלקת הרצח במשטרת לוס אנג'לס מנסה ללכוד אותם ולמנוע מהם שוד של מתכות יקרות ומעשי שוד נוספים, ובסוף הסרט החוקר וראש הכנופיה נאבקים ביניהם בקרב יריות מרתק ומותח במיוחד.