בשיתוף מימון ישיר

3 טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בעיר הגדולה

מגורים בעיר גדולה ויקרה מחייבים התנהלות כלכלית נכונה, עקבית ומאוזנת. כמה הצעות להתמודדות עם כל הפיתויים שברקע

צילום:Pexels
צילום:Pexels
30 באוקטובר 2019

מגורים בעיר גדולה ויקרה כמו תל אביב מחייבים התנהלות כלכלית נכונה, עקבית ומאוזנת. אבל כיצד עושים את זה כאשר ברקע יש כל כך הרבה פיתויים? הנה כמה הצעות:

התנהלות כלכלית נכונה מאפשרת לשמור על תקציב מסודר, להימנע מחובות ותשלומים מיותרים ולחסוך לטווח הארוך. השאיפה הבסיסית המשותפת לכולם היא לדעת כמה מוציאים וכמה מרוויחים כדי לוודא שבסוף נהיה מאוזנים, אבל יש גם הבדלים אובייקטיביים ביוקר המחיה בכל עיר.

מי שגר בעיר גדולה ויקרה כמו תל אביב למשל משלם יותר על השכירות או על המשכנתה, על החניה, על הגנים של הילדים וזה עוד לפני ההוצאות הגבוהות על בילויים, ברים, מסעדות ואטרקציות שונות. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות כדי לנהל טוב יותר את התקציב:

1. מעקב שוטף אחרי העובר ושב

דוחות שמגיעים מהבנק, מחברות כרטיסי האשראי ומחברות הביטוח עוזרים לחשב את התקציב ולקבוע את סל ההוצאות הריאלי עבור משק הבית. אם יודעים בדיוק כמה כסף נכנס משכר מעבודה ומה ההוצאות הקבועות והשוטפות ומנהלים תקציב מסודר, מגדילים את הסיכוי לגמור את החודש בצורה מאוזנת.

מבחינה טכנית, מה שצריך לעשות זה לנהל מעקב שוטף אחר העובר ושב ולעשות סדר עדיפויות. כדאי לחשב תחילה את ההוצאות ההכרחיות כמו שכירות, חשבונות, הוצאות רכב וכו' ולאחר מכן לראות מה התקציב שנשאר לבילויים ואיך אפשר גם לחשוב על העתיד ולהפקיד לחיסכון או ניירות ערך. אם בחודש מסוים בוחרים להתפנק, צריך לראות איך חוסכים בחודש הבא.

עקבו אחרי ההוצאות וההכנסות שלכם. צילום:Shutterstock
עקבו אחרי ההוצאות וההכנסות שלכם. צילום:Shutterstock

2. התנהלות עם הלוואות

בגלל שבעיר הגדולה ההוצאות השוטפות כל כך גבוהות, ברגע שיש הוצאה גבוהה וחריגה כגון מימון לימודים, רכב, שיפוץ הבית או טיפול רפואי דחוף, אפשר לשקול לקחת הלוואה למימון ההוצאה. חשוב כמובן לעשות שיעורי הבית ולבדוק בין היתר את הריבית בגין ההלוואה, מה גובה ההחזר החודשי ביחס להכנסה הפנויה (ההכנסה בניכוי הוצאות חובה על מסים, שכר דירה/משכנתה, החזרי הלוואות אחרות, דמי מזונות וכן הלאה) ומהן אפשרויות הפירעון המוקדם.

החדשות הטובות הן שיש גופים שונים שנותנים הלוואות ואפשר לנצל את התחרות כדי לשפר את התנאים. בכל מקרה, צריך לבחור מישהו שאפשר לסמוך עליו ולהשוות בין הלוואות. ברוב המקרים, הלוואות חוץ בנקאיות יתאימו יותר למימון הוצאות גדולות מסוג הזה כי הן לרוב לא משפיעות על חשבון הבנק ותהליך האישור עבורן מהיר ויעיל יחסית.

3. לבלות קצת פחות ואפילו בחינם

בתל אביב, בניו יורק ובלונדון יש לא מעט מקומות שמציעים בילוי זול או אפילו חינמי. לא רבים יודעים את זה, אך אחד המאפיינים של עיר גדולה ויקרה הוא גם תשלומי ארנונה גבוהים מצד עסקים. כאשר העירייה מקבלת את תשלומי הארנונה מהעסקים, היא למעשה יכולה להשתמש בהם על מנת להציע שלל פעילויות בחינם עבור תושבי העיר.

את המידע על בילויים זולים או חינמיים בתל אביב והסביבה ניתן למצוא דרך פרסומים שונים של העירייה ומוסדות שעובדים איתה בשיתוף פעולה. כך למשל המקום הראשון שכדאי לבדוק בו את רשימת הפעילויות הוא דף הפייסבוק או האתר של עיריית תל אביב, כאשר במקביל ניתן גם לאסוף המלצות מחברים ובני משפחה שגרים בעיר וחולקים איתנו תחומי עניין זהים.

גם בילוי בים, בטיילת, בפארק או סתם שיטוט ברחובות העיר אינם דורשים דמי כניסה ויכולים להוות בילוי נחמד וחסכוני עם חברים בערב או בסוף השבוע.

מצאו בילויים זולים או אפילו חינמיים. צילום:Shutterstock
מצאו בילויים זולים או אפילו חינמיים. צילום:Shutterstock

לסיכום, הפיתויים בתל אביב הם בדיוק מה שהופכים אותה לעיר כל כך מיוחדת. אם בוחרים לגור בה, צריך לדעת כיצד להתנהל בצורה נכונה מבחינה כלכלית ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414.