תמרה אהרוני. צילום: יפית שמחה
תמרה אהרוני. צילום: יפית שמחה

תמרה אהרוני, בת 31, נשואה ואמא ליולי בן שנתיים, אדריכלית ומנחת תוכניות בישול עם אביה, ישראל אהרוני, מתגוררת באזור הבימה

22 ביולי 2019

כמה זמן את גרה בעיר?

"נולדתי כאן, אז אפשר להגיד שכמעט 32".

למה לגדל ילד בתל אביב?

"כל המשפחה שלי כאן, זה מה שאני מכירה ואהבתי לגדול כאן. אהבתי שהחברים קרובים, בית הספר, המכולת והגינה מתחת לבית. וכמובן, יש ים. ילדות כאן מרגישה כאילו כלום לא יחסר לך אף פעם. גם בן הזוג שלי הולנדי ולמישהו שמגיע מאירופה זה המקום האידיאלי בשבילו. הכי מגניב, הכי מושך ותמיד יש מה לעשות. אבל הכי חשוב, יש כאן משהו מקבל וידידותי. הילדים נחשפים למגוון ופלורילזם, לשקט ולאקשן בו זמנית. גם ברמה החינוכית. אני אוהבת לעשות וויקנד בקיבוץ או מושב, אבל החיים קורים כאן".

הכי כיף שהים קרוב. צילום: יפית שמחה
הכי כיף שהים קרוב. צילום: יפית שמחה

מה מאפיין אימהות תל אביביות?

"האפשרות לשבת בכיכר הבימה ולהרים בה מפגש צהריים לכל האימהות. מדובר במקום שאין בו שום אטרקציה לילדים מלבד חול ופרחים צבעוניים. אבל נוצר בו מפגש טבעי יפה".

טיפ זהב לחופשת לידה בתל אביב?

"המון בתי קפה ובמקרה שלי גם המון ים כי יולי נולד בקיץ ומגיל קטן זה הבילוי המשותף שלנו. למרות חוסר השינה יש לא מעט אופוריה ואדרנלין שהחופשה בעיר מספקת כי במקביל לעבודה הקשה עם תינוק קטן בבית, את מספיקה לבלות עם חברות, ללכת איתו לחוף, לבקר במוזיאון, לישון איתו צהריים ולטרוף את כל מה שהעיר מציעה ובדרך כלל מתפספס בגלל עבודה או עיסוקים. במובן הזה, להיות אמא עירונית זה יתרון".

מה היתרונות בלהיות אמא בעיר?

"הזמינות של הכל שהופכת את החיים להרבה יותר קלים. ברמת הנוחות, העבודה קרובה, גינת המשחקים צמודה לסופר שפתוח גם בשבת. בסיבוב אחד תופרים הכל. או שלוקחים אותם לים. בקיצור, מאוד קשה להשתעמם כאן."

יש מקומות סודיים שרק אימהות מכירות?

"יש בכל מקום ספוטים עם מלא עגלות אז יש נוכחות בכל מקום ובעיקר בשעות מסוימות. יש חלקים ביום שמי שיסתובב ברחוב יוכל לראות בעיקר עגלות ונשים בחופשת לידה. בבתי הקפה, בפארקים או בכל פינה עם דשא. אנחנו כמובן נעלמות מהרחובות כשמגיע הזמן להשכיב אותם לישון, או שפשוט נעשה חם מדי".

לא מתפשרים על פסטה חיוורת. צילום: יפית שמחה
לא מתפשרים על פסטה חיוורת. צילום: יפית שמחה

מה את עוד עושה כשאת לא אמא?

"אני אדריכלית, מתכונאית, בשלנית ועובדת על בלוג אוכלים בימים אלו. אבל חשוב להגיד, אני לא גיבורה גדולה ויש לי המון עזרה מהמשפחה".

האוכל והאימהות מושפעים אחד מהשני?

"הבישול שלי תמיד היה ביתי וחמים גם קודם, אבל מאז שיולי נולד אני פתאום שמה לב למינון החריפות באוכל. זה ניואנס קטן אבל הוא פתאום נלקח בחשבון. חשוב לי להתגאות ולהבהיר שהוא מורגל לאוכל פיקנטי וסופר ליברלי. אין מצב שהוא יתפשר על פסטה חיוורת בלי רוטב. כן, כנראה שזה עניין של גנים".

לתשומת לבכן: חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק