טלוויזיית QLED של סמסונג | צילום: יח"צ
טלוויזיית QLED של סמסונג | צילום: יח"צ

בואו נודה בזה: השעות שבהן אנחנו מבלים מול המסך עלו בצורה דרסטית בשבועות האחרונים. אנחנו כאן כדי להזכיר שתמיד כדאי לצפות על גבי מסך באיכות טובה, כמו אלה החדשים והסופר-מתוחכמים של סמסונג – שבוודאות ישדרגו את חוויית הצפייה (בין אם מדובר בקומדיות אסקפיסטיות, משחקים של הנבחרת או דני קושמרו)

23 בנובמבר 2023

נובמבר 2023. אף אחד מאיתנו לא באמת חשב שככה הוא ייראה. אנחנו מבלים שעות על גבי שעות מול המסך, בין אם זה מול משדרי חדשות רציפים או אם זה בצפייה בתכנים קצת יותר רכים, כי כמה אפשר. 

המסך, כמו שאתם בטח יודעים, הוא ה-פריט בבית שמרכז סביבו את כולם. נבחרת ישראל חזרה לשחק במוקדמות היורו והצ'מפיונס ליג עכשיו בימיו המכריעים – שתי סיבות מספיק טובות בעינינו להביא הביתה חברים ולשבת קצת ולראות ספורט שיעשה לכם טוב על הנשמה (מה להזמין לאכול זה כבר לשיקולכם, אבל גם בנושא הזה יש לנו לא מעט המלצות, אם רק תרצו בהן *אפשר ללנקק פה למדור היומי "מה מזמינים היום"*).

כדורגל הוא לא הסיבה היחידה להתרכז מול המסך בפורמט חברי או קבוצתי, ולא, אנחנו לא מדברים על עוד נאום של שלישיית ביבי-גנץ-גלנט. עכשיו זו בדיוק ההזדמנות לערב של סרט טוב, סדרה קלילה או דוקו מרתק (גם פה יש לנו המלצות לרוב – *ללנקק ל"מה רואים היום"*). ואם אתם בעניין של ערב רומנטי, יש הרבה אופציות שיאפשרו לכם לנשום קצת יותר מעוד הודעה של דניאל הגרי (במקרה הזה אנחנו כמובן ממליצים על יין). 

אם תציצו על מסך הטלוויזיה שלכם, לרגע בלי לחשוב יותר מדי על מה שמוקרן מתוכו, בטח תגיעו לאותה מסקנה שאנחנו הגענו אליה לאחרונה – הגיע הזמן להתחדש באחד איכותי יותר. ובנובמבר כמו בנובמבר, אפשר לעשות את זה במחירים הכי טובים שתוכלו להשיג לאורך השנה כולה. 

אחרי כמעט שני עשורים (17 שנה!) שהיא מובילה בשוק הטלוויזיות העולמי, משיקה בימים אלה סמסונג קו טלוויזיות חדש לשנת 23-24 שכולל מסכים שיודעים לעשות בערך כל מה שנבקש מהם. הם מתאימים לצפיה בסלון מואר במיוחד, לגיימרים, לחובבי קולנוע ביתי ואפילו לצפייה מחוץ לבית (כי המלחמה תסתיים מתישהו. היא חייבת). 

OLED: פופולריות, וואו

טלוויזיית OLED של סמסונג | צילום: יח"צ
טלוויזיית OLED של סמסונג | צילום: יח"צ

טלוויזיות מדגמי ה-OLED הן הטלוויזיות הפופולריות ביותר בשנים האחרונות (ובינינו, בצדק. OLED של סמסונג זו כנראה הטלוויזיה הטובה בעולם). זה קורה הודות להמון מאפיינים ותכונות שהופכות את הצפייה בהן להכי טובה שיש. מבחינת צבעוניות למשל, הן מציגות צבע שחור מוחלט, בצבע לבן טהור ובעומק צבעים נאמן לצבעי המקור. זה אולי נשמע לכם אמורפי, אבל אם תנסו תבינו שכל מה שידעתם על צבעוניות בטלוויזיה שייך לעבר. העתיד נראה צבעוני הרבה יותר. למרות הצטרפותה המאוחרת לשוק מסכי ה-OLED, סמסונג הצליחה להגיע לעמדת הובלה גם בשוק התחרותי הזה. 

מסכים מסדרת ה-OLED מומלצים במיוחד גם לגיימרים שבינינו, הודות לחדות הצפייה וגם לסאונד שאיתו, כידוע, זה הרבה יותר כיף לשחק. וכן, אנחנו צריכים כמה שיותר מהכיף הזה כרגע. גיימינג הוא היום אחד מהשיקולים הכי החשובים לנו כשאנחנו מחליטים איזו טלוויזיה לקנות, ואנחנו לא לבד בזה – זה גם מה שקורה בשאר העולם.

הטלוויזיות של סמסונג מתאימות במיוחד לגיימינג, הודות למעבדים חזקים, מרכז משחקים, עומק תמונה, סאונד אימרסיבי, אפשרויות לשחק ולראות תוכן אחר במקביל או לערוך צ'אט עם חברים בזמן משחק – אפשרויות שאנחנו לא בטוחים שבכלל ידעתם שכולן קיימות. 

QLED: חכמות, וואו 

טלוויזיית OLED של סמסונג | צילום: יח"צ
טלוויזיית OLED של סמסונג | צילום: יח"צ

גם סדרת מסכי QLED של סמסונג מתרחבת בימים אלה, עם היצע מסכים בגדלי 77-85 אינץ׳. ביניהם תוכלו למצוא, למשל, טלוויזיות מדגם NEO QLED 4K, שמסוגלות להגיע לבהירות יוצאת דופן הודות לטכנולוגיית Quantum Mini LED. לצידן גם מסך QLED מתקדם בגודל 98 אינץ' שיהיה נגיש השנה בתג מחיר של פחות מ-30,000 שקלים, ולצידו מסכים המותאמים במיוחד לחובבי גיימינג, בעלי מעבד תמונה 4K ו-8K עם 120-144 הרץ, לחוויית משחק חלקה ומהירה במיוחד ולוח בקרה חכם לשליטה קלה ומדויקת.

מסכים כוללים כלים להפחתת השתקפות מחלונות, תאורה מלאכותית ותאורה טבעית, שמאפשרים לשמור על חווית הצפייה גם בימי הקיץ הבוהקים בארץ. טכנולוגיית Neo QLED  מכילה גם מצב נוחות עיניים המתאים את התצוגה על פני המסך באופן אוטומטי לבהירות הסביבה. מצב נוחות עיניים נועד למנוע התעייפות של העיניים גם בשעות הערב החשוכות (וכן, זו תקופה שבה כולנו עייפים מספיק גם ככה). 

זוכרים שלפני כמה חודשים הדבר היחיד שדיברנו עליו היה בינה מלאכותית? אז בלי ששמנו לב, היא נכנסה גם לטכנולוגיות של מסכי הטלוויזיה, כמו במקרה הזה. מסכי Neo QLED הם בעלי מעבד Neural Quantum Processor  – בינה מלאכותית מבוססת המוח האנושי המאפשרת לראות כל שידור שצולם בכל דרך באיכות 8K. גם בסאונד באה לביטוי הבינה המלאכותית, עם מנגנון סופר מתקדם המאפשר להגביר את הצליל כשיש רעשי רקע (כמו למשל מפוח עלים מרעיש בגינה או רכבי הניקיון של העיריה. כן, שוב פעם אלה). 

אבל לא רק סינון רעשי רקע: מנגנון חכם בשם OTS מזהה את המתרחש על המרקע ומעביר את הצלילים בהתאם. למשל – מטוס הזז מימין לשמאל יעבור בין הרמקולים לתחושה מציאותית בחדר. גם בדיאלוגים זה בא לידי ביטוי, כשמנגנון ייחודי מעביר את הדיאלוגים לפי מיקום האדם והמסך עוקב אחר הפרצופים ומייצר סאונד בתנועה. 

אותם המסכים גם מאפשרים שליטה בבית חכם דרך המסך. בשילוב אפליקציית Smart Things  אנחנו יכולים לשלוט במגוון מוצרים בבית, עם אפשרות ליצור סצנות מתוכננות מראש ולקבל התראות על המסך בזמן אמת – החל מתוכנות מטבח חכמות ועד לניקוי ביתי אוטומטי וטיפול אוטומטי בביגוד, הפלטפורמה הפתוחה של SmartThings מפגישה בין מגוון רחב של מכשירי ושירותים כדי להציע חוויה מלאה של בית חכם. אפילו קצת יותר מאיתנו (ואנחנו לא רואים בזה שום דבר פסול).

אז שנייה לפני שחודש נובמבר מסתיים, יש לנו עוד הזדמנות לבחור על מה אנחנו הולכים. בינינו? שתי האופציות מעולות. אבל אל תספרו לאף אחד שאמרנו.
>> לפרטים נוספים על הטלוויזיות החדשות של סמסונג