מקודם

כך נגמלתי ממשלוחי אוכל. האמצעי? אפליקציית משלוחים

השמועות מספרות שנגמרה הקורונה. אז מה התירוץ שלכם? תודה, זה מה שחשבנו. בקיצור, המדריך לנגמל המתחיל

למען חשבון הבנק שלכם וכדור הארץ. הזמנת מוצרי מכולת הביתה | צילום: Shutterstock
למען חשבון הבנק שלכם וכדור הארץ. הזמנת מוצרי מכולת הביתה | צילום: Shutterstock
20 במאי 2021

כמו בחור מזיק, אמן לא פעיל ולא מועיל, החלטתי להיגמל ממשלוחי אוכל. היה נייס, מרגש מסעיר ומשחית אותי מבפנים. כמו כל תהליך גמילה, ראשית – מחקתי את האפליקציות ונתראה בפנדמיה הבאה. תראו, זה לא שיש לי אג'נדה נגד חברות המשלוחים. זה באמת כיף, טעים, מפנק ועונה על צורך בסיסי מהר, מינוס כלים בכיור. פלוס תמכתי במסעדנים בשעתם הקשה וכל זה תמורת מס שפתיים סביר, כלומר, דמי משלוח.

בתום קרב עקוב מרוטב דגים של פאד-תאי מהביל מול שיחות עם הפסיכולוגית שלי, מנת האטריות הטובה בעולם הפסידה. ורק כי אמא שלי הכריחה אותי לתת לה ולבריאות הנפש שלי לנצח. משם התחלתי להזכיר לעצמי במן טנטרום ילדותי למה לא. כי אני מבזבזת על זה יותר מדי כסף, כי דמי משלוח פלוס טיפ יכולים לספק לי אחלה ארוחה, כי זה לא בהכרח בריא וכי כדור הארץ נחנק מכל אריזות הפלסטיק.

בקיצור, כמו דיאטה יעילה, התחלתי בהדרגה. עקבתי אחרי קצת פחות מסעדות וקצת יותר אחרי תמריצים מלייזה פאנלים, יבורכו ידייה. גייסתי את העיראקית שבתוכי, צפיתי בבינג'ים של מאסטר שף והתחלתי – רחמנא לצלן – לבשל. קיבלתי חיזוקים בסטורי, וניגשתי למקרר. רגע, מה עכשיו?

אוקיי, וידוי: השארתי לי אפליקציית משלוחים אחת שרוקדת על כל החתונות. דלי של יאנגו ששומרת על חדוות המשולחים, בלי הפלסטיקים, דמי משלוח או מינימום הזמנה – והתחלתי לתכנן את הארוחות הבאות שלי. לא רק בגלל הכסף, אלא כי זה באמת מכניס ללופ יותר בריא. הרי בואו, אנחנו מזמינים טייק אוויי כי הגענו למצב של רעב מעוור ואין מצב לבשל או לשטוף כלים. בקיצור, באתי ערוכה.

>> להורדת האפליקציה

בוקר. אני מעורפלת וחלשת אופי אבל לא מספיק בשביל להבין שזה מביך מדי להזמין קפה הפוך עם שליח. ושאני לא מסוגלת להוריד אפליקציה ולהגדיר מחדש הכל. נזכרת בהבטחה לעצמי ומזמינה חלב שיבולת שועל של מקצוענים ישירות מדלי, מוסיפה גם בייגל סלמון וסלט רוסי להשלמת החוויה. תוך רבע שעה כבר טחנתי מול הטלוויזיה. די נו, בסדר, הייתי חלשה והתגעגעתי קצת לאוכל שהכינו במקומי.

צהריים. הבטן הטיפשה שלי שוב מקרקרת ואני מזכירה לעצמי כמה אהבתי פעם שניצל תירס. אז אני מזמינה שקית (לייט, כי סוחבת פה שאריות מהסגרים) ב-34.90, פתיתים ב-7.90, ומלא קטשופ ב-11.90. אתם יודעים, ארוחות של אחרי בית ספר שתובלו בנוסטלגיה וביד רחבה. בתום 15 דקות הגיע אליי שליח מחוייך עם שקית. רבע. שעה. וגם פירגנתי לעצמי בחבילת בפלות בטעם טראפלס לקינוח ב-15.90. ויש לי אוכל לשבוע במחיר של טייק אווי אחד.

ערב. אירחתי חברים, הם הציעו להזמין פיצה ואני יכולה להישבע שהרגשתי את הרטט באצבע וריגוש קליל במקומות שהשתיקה יפה להם. המחשבות על קרטון מהביל, בצק מחמצת וגבינה מותכת בעבעו בתוכי ואת הדופק שלי זועק למשלוח אפשר היה לשמוע עד המטבח של התדר. 

ואז מסתבר שגם הפילטרים אזלו ורבע ל-23 ומאיפה אני מביאה עכשיו בירות. אבל אני מצילה את הערב (ואת עצמי), שולפת את אפליקציית המשלוחים שלי ומזמינה חטיפי פיצות כמו פעם ב-34.90, שתי שישיות בירה ב-40 לכל אחת, נייר גלגול ופילטרים ב-8 שקלקלים. תוך רבע שעה כבר התגבשנו מול התנור, צפינו בגבינה מבעבעת ובארנק שלנו נשאר תפוח ונינוח. 

אפליקציית Deli by Yango זמינה להורדה חינמית באנדרואיד וב-IOS. 

כאמור, שירות המשלוחים הוא ללא עלות או מינימום הזמנה. בנוסף, חשבנו שיהיה נחמד לפנק אתכם ב-20 שקלים הנחה להזמנה הראשונה שלכם בהזנת קוד timeoutdeli. בלעדי לגולשי טיים אאוט.