מקודם

כמו כוכבי אניס אחרי הגשם: כך עומד האוזו בחזית הדיספלי

הוא חבר ותיק בטברנות והחמארות היפואיות, הוא המוצר הכי לוהט בברים הנכונים של הרגע והוא המשקה המושלם לבראנץ' של שישי בצהריים

צילום:יח"צ
צילום:יח"צ
7 באוקטובר 2019

עדין יותר, מתקתק יותר ומבטיח לכם בקרים נטולי האנגאובר. כך שבפעם הבאה שהברמנית במקום הקבוע שלכם תציע צ'ייסר כפינוק על התנהגות טובה, ייתכן וחובבי האניס יחושו במורד הגרון בתחושה נעימה, קרירה ועדינה יותר ואולי והם בכלל לגמו מאוזו, האח הגדול, היווני והיוקרתי של הערק.

אז למה לשתות אוזו? בעלי ברים מזהים את הצורך לספק לחובבי האניס חוויה גבוהה יותר. אלעד (בולי) סולימן, בעלי בר הקליפורניה האופנתי של הרגע ואחד מהחלוצים שהחליטו למקם את האוזו בפרונט (לא משהו אישי נגד ערק כמובן) הסביר: "כל העיר מוכרת ערק ובא לנו משהו אחר וקול יותר. אוזו הוא מוצר איכותי יותר מערק, מרגישים את זה כבר בשלוק הראשון וגם ביום שאחרי"(מתוך כתבה שפורסמה מוקדם יותר השנה בטיים אאוט תל אביב).

לפתוח נכון את יום שישי. צילום: Shutterstock
לפתוח נכון את יום שישי. צילום: Shutterstock

גם בעלי ברים אחרים שפונים לליבם של הבליינים התל אביביים ואניני הטעם, כדוגמת הנואיבה שבמתחם התדר ומסעדת פארוק בשוק (הפשפשים) בוחרים באוזו 12 כדיפולט במדף הספיד והשף אבי ביטון אף רמז כי הביקוש למשקאות אניס הולך וגובר בשנה האחרונה, מה שהוליד צורך לגוון ולהרחיב את ההיצע והביא את האוזו לפריחה מחודשת.

שנת 2013 והרפורמה שגרמה לאלכוהול הזול שלנו להתייקר אבל פתחה עולם של אלכוהול יוקרתי שהפך נגיש, גרמה למיקום נוח של האוזו על מדף האניסים, כאשר הערק שסומן כזול ונגיש – נאלץ להימכר בעלות גבוהה שפגעה בתדמיתו הקלילה. מה שהנגיש משקאות אניסיים יוקרתיים יותר, כדוגמת אוזו 12. חוויה גבוהה יותר, במחיר כמעט דומה.

 

אז אם התעורר בכם החשק להתנסות במשקה אניס יוקרתי, אוזו 12 הוא האופציה האולטימטיבית. הוא מעורר בנו זיכרונות נעימים מחופי יוון, גם אם אין לנו כאלה, עם טעם אניסי במידה ומחליק בגרון בהנאה. מדובר בתזקיק עשוי מענבים שתובל בפירות וצמחים כמו: שורשי אניס, כוכבי אניס, שומר, ליקריש, אגוז מוסקט והל. הוא כמו החבר הטוב שתמיד זמין לבלות וזורם בכל מצב: עם מים, קרח, שניהם ביחד, עם אשכוליות או לימונענע, או לפיוריסטים, עומד בפני עצמו. ויש גם אנקדוטה יפה: בראשית דרכו ב-1880, הרבה לפני שהפך לאוזו הנמזג ביותר בעולם, נמכר המשקה האניסי בחביות על ידי האחים קאלוג'יאני, כאשר לכל אחת מהן אופי מעט שונה. החבית ה-12 נבחרה לאהובה ביותר והיא זו שנתנה לאוזו את שמו.

יעורר בכם זיכרונות מיוון, גם אם אתם ביפו. צילום: יח"צ
יעורר בכם זיכרונות מיוון, גם אם אתם ביפו. צילום: יח"צ