היינות המתובלים של ספייסהאוס לחג | צילום: יח"צ
היינות המתובלים של ספייסהאוס לחג | צילום: יח"צ

חדש בספייסהאוס: שתי מהדורות קוקטיילים כשרות לפסח, שיפתיעו את האורחים, בעלי הבית ואפילו את אליהו הנביא

7 באפריל 2022

פסח הוא חג המתנות והאלכוהול. ארבע כוסות בליל הסדר, הרמת כוסית במשרד, בקבוק למארחים ומשהו חזק שיאפיל על ריח האקונומיקה – יש די והותר הזדמנויות לשתות ולשמוח. יין הוא הבחירה הטבעית עבור מי שנצמד למסורת, אלא שבתקופה האחרונה הפוקוס עובר לקוקטיילים. הם צבעוניים, ורסטיליים וחגיגיים, עם שיק וסטייל, ולגמרי הדבר הכי מעניין שקורה בעולם הדרינקים. בספייסהאוס זיהו את הטרנד ופיתחו קוקטיילים שנשלחים לכל הארץ מדן ועד אילת, וגם לאוויר.

הקוקטיילים של ספייסהאוס על שולחן הסדר | צילום: יח"צ
הקוקטיילים של ספייסהאוס על שולחן הסדר | צילום: יח"צ

עד לפני כמה עשורים, חובבי אלכוהול איכותי התרחקו מקוקטיילים כמו מאש. צבעים זרחניים, שילובים מוזרים וטעמים מלאכותיים עורבבו והוגשו כמשקאות מתוקים מדי, שכל קשר ביניהם לבין המרטיני של ג'יימס בונד מקרי בהחלט. אלא שאז אירע מהפך. ברי קוקטיילים עם קונספט ותפריט מהודק החלו להציע דרינקים מוקפדים ממשקאות ברמה הגבוהה ביותר וסירופים מתוצרת בית. ליקרים בכחול וירוק הוחלפו בג'ין, טקילה, רום וודקה איכותיים, וקוקטיילים מקוריים ואלגנטיים התווספו לקוקטיילים הקלאסיים. מסעדות ובתי מלון בעלי תודעת שירות לקוחות גבוהה מציעים קוקטיילים שנוצרו במיוחד כדי להחמיא לאוכל ולאווירה. פייסבוק, בנק הפועלים, אל על ועוד גופים גדולים במשק, שמכבדים את העובדים ואת עצמם, מעניקים מארזי קוקטיילים ממותגים במתנה כעידוד לבידוד ובכלל. המגפה הגבירה את הדרישה לקוקטיילים מוכנים אך מגמת העלייה נמשכת גם לאחר תום הסגרים. "מה שראינו כמענה לצורך בזמן הקורונה הפך לתרבות צריכה של ממש", מסביר יותם שילה בעלי הספייסהאוס. "אם בשנה שעברה אנשים הסתפקו ביין על שולחן הסדר, השנה הדרישה לחוויה אחרת חצתה רף. יש ביקוש לקוקטיילים בשולחן החג לצד יין ובמקומו". בחברה לא נשארו אדישים והשיקו שתי מהדורות קוקטיילים כשרות לפסח, שיפתיעו את האורחים, בעלי הבית ואפילו את אליהו הנביא. טעמים מתפרצים, מראה חגיגי וקישוטים כבר כלולים בערכה, ולהשלמת החוויה אפשר להוסיף כוסות מעוצבות כמו בבר החביב עליכם. 

מהדורת 4 הבנים של ספייסהאוד לחג | צילום: יח"צ
מהדורת 4 הבנים של ספייסהאוד לחג | צילום: יח"צ

מהדורת 4 הבנים כשמה כן היא: כל החשודים המיידיים בתוספת מיתוג כיפי ומשעשע שירים את ליל הסדר, בין אם אתם מארחים או מתארחים או כמתנה למי שאוהבים. בערכה תמצאו ארבעה קוקטיילים במגוון טעמים מחמוץ עד מתוק (כדי שכל אחד יוכל למצוא דרינק לטעמו): תם – מרגריטה ליים אננס; קוקטייל טקילה טרופי מעקצץ לחכם; ג׳ין פירות יער והדרים לרשע; וג'ין ליצ'י עדין וצלול לזה שאינו יודע לשאול, הבסט סלר של הספייסהאוס. 

במהדורה השנייה תמצאו יין בטעמים, טרנד שכבש את חו"ל ויכבוש גם אתכם. פירות ותבלינים מושרים בוורמוטים ויין לבן ישראלי הם הבסיס לקוקטייל תה ירוק סיני ותה ירוק יסמין עם משמש וליים ואפרסקים, נקטרינות ואגוז מוסקט. המהדורה נמכרת במארז אך מאחוריה חשיבה מחוץ לקופסה – קוקטייל יין שירענן את הארוחה וישדרג את הקניידלך והגפילטע. 

עם המקוריות והיצירתיות הגיעה ההצלחה, והקוקטיילים של ספייסהאוס פרצו את גבולות תל אביב.  "בתחילת הדרך, כשהאתר הושק בשנת 2020, עיקר הקניה הייתה מתל אביב והסביבה. ועל אף שתל אביב היא בהחלט הנקודה המרכזית ביותר שמזמינים ממנה, אנשים מרימים קוקטיילים שלנו מדן ועד אילת". הקוקטיילים של ספייסהאוס הם כבר שם דבר, ולכן אם הפילו עליכם להביא משהו לליל הסדר, המארזים החדשים הם פתרון אולטימטיבי. המארחים ישמחו, ואתם כבר יכולים לצפות להזמנה לסדר הבא.