מקודם

איך לשמור על הבריאות גם בקיץ

אספנו עבורכם מספר המלצות לשמירה על גופכם בחודשי הקיץ

אימון קיץ מרענן. צילום: Pexels
אימון קיץ מרענן. צילום: Pexels
18 בספטמבר 2019

חודשי הקיץ החמים מושכים אותנו לאתרים בהם יש מזגן טוב ואיננו צריכים לזוז יותר מדי. אנו נעים מהבית לעבודה ברכב ממוזג ונמנעים מהריצה הקבועה בחוץ בגלל הטמפרטורה שעדיין גבוהה גם בשעות הערב. קשה להתמיד באימון השגרתי הספורטיבי בחודשים בהם הילדים נמצאים איתנו בחופש הגדול והחגים, חתונות רבות מתוכננות לימים הללו וגם כמות גדולה של מסיבות עם החברים. עם זאת, צריך לזכור כי על הבריאות חשוב לשמור במהלך כל השנה. אספנו עבורכם מספר המלצות לשמירה על גופכם בחודשי הקיץ.

השמש קופחת – הקפידו לשים קרם הגנה בחוץ

אחת הסכנות האורבות לנו במהלך חודשי הקיץ היא השמש. קרני השמש מסכנות את העור בחשיפה ארוכה מדי. לכן, גם אם אתם בים או בבריכה או נוהגים במשך היום ברכב ממוזג חשוב לשים קרם הגנה המתאים לסוג העור שלכם.

שתו הרבה מים

בימים החמים של הקיץ בלוטות הזיעה משמשות על מנת לשחרר את הזיעה מהגוף. גם אם אינכם נוטפי זיעה, בכל שעה בה אתם נמצאים בחום משתחררת כמות גדולה של נוזלים מהגוף. לכן, חשוב לשתות ולהשלים את הנוזלים הללו. אם אתם צורכים נתרן באמצעות אכילת מזון עם מלח, תוכלו לשתות גם שני ליטרים, אם אתם נמנעים מצריכת נתרן מומלץ לשתות מעט פחות.

מים, במיוחד בקיץ. צילום:Shutterstock
מים, במיוחד בקיץ. צילום:Shutterstock

הקפידו על שעות השינה

חודשי הקיץ הם הזמן הנכון לשמוח במסיבות של חברים, חתונות ושיחות אל תוך הלילה. חשוב, עם זאת, להקפיד על שש שעות שינה לפחות ביום כאשר רצוי לישון לפחות שמונה שעות רצופות. השלמה של השעות במהלך הצהריים לא מעניקה לגופכם את אותה השפעה כמו שינה רצופה בה אתם משלימים את מספר השעות הרצוי. לפי המלצת הרופאים בארה"ב לאחר מחקרים ממושכים לבני שמונה עשרה עד ששים וחמש מומלץ לישון בין שבע לשמונה שעות ביום. האם אתם מגיעים לכמות השעות הזו?

הקפידו על תזונה מאוזנת

נמשכים יותר לגלידות ושלגונים בתקופה הזו? חשוב שלא לשבור את התזונה המאוזנת. שלבו פירות, ירקות ומוצרים טבעיים המעניקים לגוף ויטמינים וסיבים תזונתיים. אם אתם מרגישים חוסרים בברזל או שאכלתם כמות גדולה יותר של קמח לבן מקמח מלא – השלימו את החוסרים באמצעות תוספי המזון המתאימים. בקבוק אחד של השייק המתאים או אבקה המכילה פרוביוטיקה וסיבים תזונתיים תחזיר אתכם למסלול.

נצלו את הפירות של הקיץ. צילום:Shutterstock
נצלו את הפירות של הקיץ. צילום:Shutterstock

אל תוותרו על האימון

לא יכולים לרוץ בחוץ בגלל החום? אל תוותרו על האימון והרשמו למכון הכושר הקרוב או רכשו מכשיר ריצה. האימון הפיזי הקבוע מסוגל למנוע מחלות רבות ולהשאיר אתכם בכושר. זכרו כי בחודשי החורף הקרובים לא תוכלו לצאת החוצה כמעט בגלל הגשם והקור כך שתוכלו להשתמש במנוי הזה לאורך כל השנה.

לסיכום, גם בחודשי הקיץ חשוב לא לשכוח להקפיד על תזונה מאוזנת ולצרוך תחליפים בעת הצורך, להגן על עצמכם מפני השמש הקופחת ולשתות מספיק מים. המשיכו את שגרת האימונים שלכם והגיעו לחודשי הסתיו בריאים מתמיד.