אירוח חברים השלב הבא. צילום: שאטרסטוק
אירוח חברים השלב הבא. צילום: שאטרסטוק

בין אם זה בוקר, צהריים, ערב או לילה, בילוי בבית עם חברים מסתכם בדרך כלל בשיחה קלה ובצפייה משותפת בטלוויזיה כשעל השולחן מוגשים חטיפים. אספנו עבורכם שלושה רעיונות מדליקים, שישדרגו את חווית האירוח הביתית, יהפכו אותה למהנה במינימום מאמץ ויתאימו לכל הגילאים

2 ביולי 2019

המגע האישי: הכנת פיצה טרייה וטעימה במקום להזמין פיצה
מארחים חברים ורגילים לגשת למדף החטיפים ואל מקרר הקפואים בסופר מרקט? לנו יש הצעה אחרת, שתשדרג לחלוטין את חווית האירוח שלכם. במקום להזמין פיצה ולהוציא מאות שקלים על חטיפים ופיצוחים, חפשו ברשת: מתכון לפיצה, פיצה ביתית מעולה או פיצה ביתית גם לקטנטנים, המתאימים גם לשפים חובבנים ותוך שעה עגולה גם הבית שלכם יתמלא בניחוחות של איטליה הקטנה עם נגיעות של בזיליקום רענן. בצק הפיצה אינו מסובך לעשייה, הוא מורכב מחומרים, שנמצאים בכל בית: קמח, מים, מלח, סוכר, שמן זית ושמרים. את רוטב הפיצה תוכלו להכין בעצמכם בקלות עם בישול קליל של בצל, שום, עגבניות ותבלינים. לאחר מכן תוכלו ללוש את הבצק, למרוח עליו את הרוטב  ולהניח את הגבינה והתוספות הרצויות. התוצאה – מושלמת! והפיצה? בריאה טעימה והכי חשוב, אתם יודעים בדיוק מה המרכיבים שיש בה. להשלמת האווירה תוכלו להניח על גבי השולחן מפה משובצת, לחתוך ירקות לסלט בתיבול עדין עם שמן זית וחומץ בלסמי, לפתוח בקבוק יין אדום ואף להוסיף לשולחן פלטת גבינות ופירות ואיטליה אצלכם בבית.. ההשקעה: הכנה של שעה – שעתיים כולל התפחת הבצק וגם התוצאה: ארוחה משותפת  ובית מלא בניחוחות נעימים.

יותר כיף ויותר טעים. צילום: שאטרסטוק
יותר כיף ויותר טעים. צילום: שאטרסטוק

עשו זאת בעצמכם: שילוב של יצירה וסדנה ביתית  
ואם כבר סדנאות יצירה אז למה לא ללכת עד הסוף וליצור סדנת יצירה ביתית עם חומרים זמינים או כאלו שניתן למצוא בחנות היצירה הקרובה. ילדים, בני נוער ואפילו מבוגרים אוהבים יצירה, אך במרוץ החיים המודרניים היא נדחקת לשוליים. כאשר יוצרים ביחד נוצרת אווירה מיוחדת ושיתופית, השיח מתרחב והשעות עוברות בכיף. ישנן סדנאות לבנות, לבנים וסדנאות שמתאימות לכל המינים וקבוצות הגיל: החל מקישוט עציצים, שתילה של צמחים, יצירת מקרמה ורקמה, ציור בזוגות, הכנת ברכות, חריזת חרוזים לתכשיטים, שעון קיר, מעגלים חשמליים ולוחות, יצירות בצק ופלסטלינה ועוד. זהו בילוי מועדף על ההורים וגם על הילדים ויכול להיעשות ביחד או לחוד. את סדנאות היצירה אפשר להחליף בהרכבת פאזל ענק רב משתתפים, כך תוכלו להבטיח שכולם עסוקים בהרכבת הפאזל יחדיו. ההשקעה: חצי שעה השקעה בהגיית רעיונות ורכישת חומרי יצירה. התוצאה: הנאה לאורחים וזמן איכות משפחתי.

כבר לא צריך לקנות. צילום: שאטרסטוק
כבר לא צריך לקנות. צילום: שאטרסטוק

הולכים עד הסוף: מרתון סרטים באווירה הנכונה
מתכננים מרתון סרטים עם חברים? מאחרים את החברים מהגן או מבית הספר לערב סרטי דיסני? אנו ממליצים להפוך את הסלון הביתי שלכם לקולנוע ביתי. כיצד? באמצעות פריטים שיש בכל חנות יצירה ומדפסת ביתית. בשלב הראשון החשיכו את אורות הבית וכסו את הפתחים בבד שחור. בשלב השני: רכשו שקיות או מארזים לפופקורן ביתי אותו תוכלו להכין גם במיקרוגל וגם בתוך סיר. (תוכלו גם כאן לשדרג את חווית האירוח עם מתכון לפיצה וירקות חתוכים). בשלב השלישי: תלו תמונות על הקיר מתוך סרטים ישנים, וקבלו בכניסה את האורחים עם כרטיס לקולנוע הביתי. ההשקעה המקדימה: כשעה עבודה, התוצאה- חיסכון משמעותי של מאות שקלים אורחים ומארחים מרוצים מיוחד. שליטה מלאה על התכנים והמזון המוגש.

כמה יתרונות לפעילות יצירתית ביתית:
פעמים רבות המילה בילוי מתקשרת ליציאה "החוצה" לסרט או פעילות חווייתית, יציאות אלו דורשות היערכות מוקדמת, זמן, כסף ותיאומים. כאשר יוצרים פעילויות בבית נהנים ממספר יתרונות: הראשון, משפרים את התקשורת בין בני הבית ובין החברים וזוכים לצפות בהתנהגות הילדים בסביבה הטבעית. השני, הבית הופך למגרש משחקים לגיטימי והשלישי, חיסכון כספי משמעותי ופתרון גם לימים עם מזג אוויר קיצוני.

לסיכום, עם רוח חיובית ויצירתיות גם אתם יכולים לשדרג את חווית האירוח בביתכם. החליפו את הפיצה הקנויה בפיצה ביתית טרייה וטעימה שזה עתה נאפתה לצד ירקות ומוצרי גבינה ותרוויחו בנוסף ארוחה בריאה ומשביעה. צרו סדנאות "עשה זאת בעצמך" או ערב משחקי חברה ולבסוף שדרגו את אווירת הבית וצרו סט תפאורה שילווה את מרתון הסרטים שלכם ותרוויחו אירוח מושקע במאמץ קל בלבד. תהנו!