הקורקינטים של BIRD (צילום: יח"צ)
הקורקינטים של BIRD (צילום: יח"צ)

חברת הקורקינטים השיתופיים BIRD שייסדה את הקטגוריה בישראל ובעולם, מציעה הטבה מיוחדת ללקוחות חדשים ולקוחות חוזרים, שתאפשר לכם להגיע ממקום למקום במהירות הבזק ועם אפס מאמץ. וכן היא גם שווה כסף כמובן – 100 דקות חינם. פרטים? בבקשה

18 בינואר 2024

בעוד כמה מחברות הקורקינטים השיתופיים הודיעו לאחרונה על יציאתן מהשוק המקומי, הלקוחות החדשים של BIRD שהם (במקרה) גם קוראי טיים אאוט – זוכים להטבות לפני כולם. משתמשים חדשים מוזמנים להזין את הקופון FREE100 וליהנות ממבצע דקות חינם, וכך גם החוזרים, שההטבה תוזן אליהם בלחיצת כפתור באפליקציה.  

BIRD, למי שאינו מתמצא בדו-גלגליים השיתופיים, היא החברה שייסדה את תחום הקורקינטים השיתופיים – בארץ ובעולם. 

בואו ננסה רגע לנסוע במכונת הזמן שבראש שלנו אל קיץ 2018. כן, אז כששמעתם מאיזה חבר על אפליקציה חדשה שבאמצעותה אתם יכולים לקחת קורקינט ממקום אחד ולהשאיר אותו בתום הנסיעה שלכם במקום אחר. המחשבה הראשונה שלכם בטח היתה "מה?", והשנייה "וואלה, איך לא אני חשבתי על זה בעצמי, כסף על הרצפה". בלי להיסחב עם הקורקינט הפרטי שלכם הביתה (כי בכל זאת דירות תל אביביות ולמי יש מקום), בלי להיכנס להוצאות מיותרות ובלי לשבור את הראש איפה לקשור מבלי שיגנבו לכם. מי חשב אז שכעבור כמה חודשים הקורקינטים השיתופיים יהיו בין כלי התחבורה הכי פופולריים בעיר?

אבל אז מי חשב גם על העובדה שעבודות הרכבת הקלה יימשכו כמה שנים טובות, ומי חשב אז שהפקקים ההיסטריים שאנחנו חווים כבר הרבה יותר משש שנים יהפכו למפלצתיים ובמקביל חצי מהעיר תכנס לשיפוצים מסיבות נוספות שאינן רק הרכבת.

קורקינטים של חברת בירד. צילום: יח"צ
קורקינטים של חברת בירד. צילום: יח"צ

עוד דבר שלא בהכרח חשבנו עליו הוא ששבילי אופניים ודו-גלגליים יסללו ע"י עיריית ת"א-יפו כמעט בכל נתיב בעיר. אז גם לא חשבנו שתתקוף אותנו מגיפה עולמית או שתפרוץ פה מלחמה היסטורית. אבל מי סופר. 

היום, בנקודת הזמן הנוכחית, קשה לתאר את החיים שלנו בעיר ללא הקורקינטים השיתופיים, שמאפשרים לנו להגיע ממקום למקום ללא פקקים, בלי התחייבויות כספיות משמעותיות ובלי צורך לתכנן הרבה מראש (BIRD מפעילה אלגוריתם ייחודי שמבטיח שהקורקינטים יחכו לכם תמיד הכי קרוב הביתה). איך אמרו חכמים? הטכנולוגיה קיימת. כנראה שכל העניינים האלה, שלא ממש חשבנו שאפשריים קודם, הם כאלה שאנחנו לא יכולים לדמיין את החיים שלנו בלעדיהם עכשיו.

הקורקינטים של BIRD. צילום: יח"צ
הקורקינטים של BIRD. צילום: יח"צ

בואו נודה בזה – תל אביב היא עיר שקשה להתנייד בה ברכב. בטח ברכב פרטי (אנחנו מניחים שניסיתם מתישהו בחייכם לחפש חניה במרכז העיר ואנחנו משתתפים בצערכם על כך), אבל גם בתחבורה ציבורית זה אתגר לא קטן, שדורש זמן והרבה סבלנות. 

הפתרון של דו-גלגליים שיתופיים הוא כזה שמתאים בדיוק למציאות היומיומית שלנו כאן, וגם לחיים שלנו שלרוב אנחנו צריכים לעשות בהם הכל מהר, בלי לבזבז זמן, מאמץ או מחשבה, כי עוד רגע כבר נצטרך לבזבז אותם על המשימה הבאה בלו"ז.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

חברת BIRD מפעילה נכון לעכשיו כ-5,000 כלים שיתופיים, 1,800 מתוכם בתוך תל אביב – מספר שנקבע על פי מכרז שהגדירה העירייה. השימוש והרכיבה בקורקינטים השיתופיים לכלל החברות מותרת לפי הוראות החוק מגיל 16 ומתאפשרת רק אחרי סריקה של תעודה מזהה לתוך האפליקציה. גם עיריית תל אביב יפו, שנחשבת לחלוצה בכל מה שקשור בטיפול בכלי תחבורה זעירים, סללה בשנים האחרונות מאות ק״מ של שבילי אופניים ועוד מאות תאי חנייה במרכז העיר. גמישות ונוחות, זה שם המשחק. 

מה לגבי מחירים? מחיר ההשכרה של קורקינט ב-BIRD הוא חמישה שקלים לפתיחת נעילה ושקל לכל דקה. לרוכבים שרוצים להוזיל עלויות יש חבילות רכיבה מותאמות על פי הצרכים האישיים, כמו למשל מינוי פתיחות נעילה חינם, BIRD+, שעולה 19 ש״ח בלבד ומשתלם במיוחד למי שעושה יותר משלוש רכיבות בחודש. והנה עוד דבר שלא בטוח ידעתם: חברת BIRD עובדת ברוב הערים בגוש דן – מרמת השרון ועד חולון, בת ים, ראשון לציון, רמת גן וגבעתיים. כך שאם אתם נוסעים בתחבורה ציבורית לעבודה או לכל מקום אחר מחוץ לעיר – הקורקינטים יוכלו להביא אתכם מתחנת הירידה ועד היעד במהירות שיא. 

אבל הסיבה שלשמה התכנסנו הפעם היא ההטבה, כן זאת שדיברנו עליה בהתחלה ושכנראה בגללה אתם עדיין איתנו, אז שימו לב לזה: תושבי תל אביב והסביבה יקבלו 100 דקות של שימוש חינמי בקורקינטים של BIRD, בהנחה שהם לקוחות חדשים או חוזרים (מי הם לקוחות חוזרים? ובכן – כאלה שהורידו בעבר את האפליקציה אבל מאז אפריל האחרון לא הזינו בה פרטי תעודת זהות). 

מאה הדקות מקנות עשר דקות חינם לעשר רכיבות, ואם פעם נסעתם בקורקינט שיתופי אתם בטח יודעים שבעשר דקות אפשר להגיע מקצה אחד של העיר לקצה השני. בלי פקקים, בלי לחפש חנייה, בלי להתעצבן על נהגים שחותכים. לעלות, להפעיל, לנסוע, לרדת. קל. 

חדשים? הזינו את הקופון FREE100 בתפריט המבצעים באפליקציה. חוזרים? הודעה מחכה לכם באפליקציה.