מסעדת Ce La Vi | צילום: יח"צ
מסעדת Ce La Vi | צילום: יח"צ

מה כבר יכול להיות כל כך מיוחד עבור תל אביבי סקפטי בעיר מזרח-תיכונית עם הרבה בלינג בלינג?! אבל אם מדריך מישלן מהלל, הגיע הזמן לבדוק מה באמת יש לדובאי להציע

7 בפברואר 2023

הנחיתה

החלטתי לקחת כמה ימים לנחות שם ולהריח קצת מהמקום. מהרגע הראשון הבנתי כמה המקום מפתיע ושונה ממה שמדמיינים, החל מהמלון הייחודי דרך מסע קולינרי מרשים לכל הדעות ועד האטרקציות הכי אינסטגרמיות – גיליתי עיר מודרנית, נקייה מאוד, ליברלית, מגוונת, מסבירת פנים ובעיקר טעימה. אז מה הספקתי בסופשבוע אחד בדובאי?! מה לא!  

לא לקח זמן רב עד שהסדק הראשון בנקודת המבט שלי על דובאי הופיע. זה התחיל כבר עם הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי, שם הבנתי שאם העיר עצמה נקייה, מסודרת ומונגשת לתיירים כמו נמל התעופה שלה, כנראה שאני עומד לשכוח מכל מה שחשבתי על המקום הזה.

בלי חלונות ראווה מנצנצים: מלון 25hours 

מנמל התעופה אספה אותי מונית אל היעד הראשון שלי בעיר – מלון 25hours. ממש מול המלון נמצא אחד הבניינים האדריכליים המדוברים ביותר בעולם: מוזיאון העתיד – בניין דמוי עין מוכסף ומעוטר בפסוקי קוראן. 

המלון, לשמחתי, לא נמנה עם כל אותם בנייני פאר שריצפו את דרכי וכבר במעמד הצ'ק אין התרשמתי לגלות שלדובאי יש גם צד מקורי, יצירתי ואפילו היפסטרי. 

לאורך השהות שלי במלון, שמשתייך לרשת בינלאומית של מלונות הנושאים את אותו השם, התרשמתי שמדובר בבחירה מצוינת לחובבי מלונות הבוטיק. 

אמנם המלון מציע למעלה מ-400 חדרי אירוח וסוויטות, אך העיצוב, שירות הלקוחות האדיב והאווירה הכללית במקום היא לגמרי של מלון מטיילים מודרני ומגניב. במקום תמצאו חלל עבודה משותף, ספא, בריכת גג מדהימה (עם הסאונה החיצונית המעורבת הראשונה בדובאי) וחמש מסעדות וברים (כולל בר קוקטיילים על הגג) שמספקים לאורחים חוויה קולינרית סובבת עולם מהודו ועד בוואריה. כל אלה בשילוב המיקום האידיאלי במרכז הפיננסי של דובאי, הופכים את המלון למוקד משיכה לנוודים דיגיטליים ומבקרים מכל רחבי הגלובוס.
https://www.25hours-hotels.com/en/hotels/dubai/one-central

דובאי פינת פריז: מסעדת La Cantine du Faubourg

המרפסת של מסעדת La Cantine du Faubourg | צילום: יח"צ
המרפסת של מסעדת La Cantine du Faubourg | צילום: יח"צ

את ארוחת הערב הראשונה שלי בדובאי סעדתי במסעדה הצרפתית La Cantine du Faubourg, שנפתחה לפני למעלה מעשור והספיקה מאז להפוך למוסד קולינרי. הארוחה ב-לה קנטינה מתאפיינת באווירה משוחררת ומנות מוקפדות בעיקר מהמטבח הצרפתי. המקום מציע גם בראנץ' חלומי במרפסת או בתוך המסעדה, תפריט עסקיות בצהריים ותפריט משקאות עשיר שיסדר לכם ערב של בילוי נהדר בעיר. אם אתם מבקרים בדובאי שווה לעקוב באתר או באינסטגרם ולבדוק האם מתקיימות במקום הופעות חיות, בילוי שווה ביותר.
https://lacantine.ae/

לפתוח את הבוקר אצל מומחים לקפה: Nightjar Coffee Roasters

אם יש משהו אחד שכן הגעתי עם ציפיות לגביו בדובאי, זה קפה. למוד אכזבות מכמה מדינות, קיוויתי שעיר עם שורשים מדבריים תדע להעריך ולספק חוויות קפה משובחות. לשמחתי כבר בבוקר הראשון כאן גיליתי שיש על מי לסמוך. קפה נייג'ר הוא בית קלייה מפורסם בדובאי שמציע ללקוחותיו קפה ומוצרים משלימים לקנייה ובמקביל מתפעל בית קפה חביב עם תפריט נעים וטעים הכולל ארוחת בוקר שווה. אמנם לא מדובר בחוויית קפה ערבית אותנטית והאווירה כאן יכולה לגרום לכם להרגיש כמו קפיצה לאמסטרדם או ברלין, אבל כבר התחלתי להבין שאותנטיות היא מצרך יותר נדיר בדובאי, שמסתמנת כעיר קוסמופוליטית שיודעת לקחת את הטוב ביותר מכל מה שיש לעולם להציע ולהציג אותו בגדול ובהצלחה.
https://nightjar.coffee/

סיור ברובע האומנים: Alserkal Avenue

שדרות אלסרקאל | צילום: יח"צ
שדרות אלסרקאל | צילום: יח"צ

עירני מקפאין, החלטתי להגביר את הרעב לפני הארוחה הבאה והמשכתי לאחד המקומות המסקרנים ביותר בדובאי – שדרות אלסרקאל. מדובר ברובע אמנים שהוקם בשנת 2008 שבדומה למקביליו בעולם, גם כאן תמצאו סיפור על אזור של מחסנים נטושים שהוסבו למתחם היפסטרי וצבעוני עטור גלריות, כיתות אומן, מיצגי אמנות רחוב וחללים בקונספט משתנה. אבל בדובאי כמו בדובאי לא מדובר בזרמים מחתרתיים של אמנים חסרי כל שהחלו מקטן וצמחו בקצב איטי עד שהפכו מקום נטוש לפנינה תיירותית. מאחורי הסיפור כאן עומד שייח עם הרבה וחיבה לאמנות בשם עבד-אל-מונם בין איסא אלסרקאל, אשר החליט להקים את המקום מתוך חזון להביא את האמנות אל מרכז הבמה התרבותית באמירויות. אלסרקאל נחשב לחלוץ בתחום האמנות באזור ומספיק סיור קצר באזור (מודרך או עצמאי) כדי להבין שמדובר בסיפור הצלחה. לאורך השיטוט ברובע תגלו גלריות רבות כמו AYYAM GALLERY הידועה בתמיכתה באמנים סורים העוסקים בנושאים כמו מלחמה וזהות. בנוסף תמצאו בסביבה חנויות קונספט, בתי קפה ומסעדות פופ אפ ובעיקר אווירה טובה ומלאת השראה.
https://alserkal.online/

אם אלו החיים: ארוחה, הופעה וריקודים ב-Ce La Vi

מסעדת Ce La Vi | צילום: יח"צ
מסעדת Ce La Vi | צילום: יח"צ

אל תתנו לאמרה הצרפתית האייקונית שפירושה "אלה החיים" להטעות אתכם וכל קשר בין המקום הזה למטבח הצרפתי הוא מקרי לחלוטין. סה לה וי מציגה מטבח אסייתי מגוון ועונה למספר הגדרות כמו סקיי בר, לאונג', מועדון הופעות חיות, קלאב למסיבות, נקודת תצפית ומעל לכל – מסעדת כוכב מישלן משובחת. הקונספט נולד במזרח אסיה ואת ההשפעות של זה ניתן למצוא בתפריט, במורשת האמנותית המאפיינת את עיצוב המקום ובשילוב המנצח בין אוכל טוב למוזיקה חיה. המסעדה הוקמה בתחילת 2020 ונמצאת בקומה ה-54 של מלון Address Sky View המרהיב בדאון טאון של דובאי. המסעדה עצמה בגובה 220 מטר מעל פני הים וממוקמת בדיוק  על גשר המקשר בין שני המגדלים של המלון. במרפסה של המסעדה נצאת בריכת אינפיניטי כשברקע הנוף לגורד השחקים הבורג' ח'ליפה. מדי לילה מתקיימות במקום הופעות חיות (21:00-23:30, מומלץ להזמין מקומות מראש) שלרוב ממשיכות למסיבת די ג'יי עד השעות הקטנות של הלילה. https://www.celavi.com/en/dubai/restaurant/

המחר כבר כאן: ביקור במוזיאון העתיד

מוזיאון העתיד | צילום: יח"צ
מוזיאון העתיד | צילום: יח"צ

אחרי ארוחת בוקר מצוינת במלון המשכתי לביקור במוזיאון העתיד שנפתח לפני כשנה בדובאי וכבר עם השקתו הפך ליעד חובה בעת ביקור בעיר. לפני שאתייחס בכלל לתכנים ולמיצגים במקום אני חייב לציין שאם העתיד צופן לנו יכולות תפעול תיירים, סדר וארגון כפי שקורה במוזיאון העתיד, אני לגמרי מוכן לשלב הבא. כבר מלובי הכניסה ועד לפרידה מהמתחם הכל מתנהל בצורה מופתית וידידותית למבקר, בין אם הוא ילד בן שלוש, אישה מבוגרת או אדם עם מוגבלות, ניכר שחשבו כאן על הכל. 

המוזיאון השוכן באחד המבנים המרשימים בדובאי (ואולי בעולם כולו) – המדמה צורה של עין ומתנשא לגובה של 77 מטרים. המוזיאון מורכב משבע קומות כאשר כל קומה עוסקת בנושא עתידני אחר. החוויה במקום היא אינטראקטיבית באופן המפעיל את כל החושים (אולי חוץ מחוש הטעם שגם ככה זקוק למנוחה במקרה שלי). בין נושאי התערוכות תמצאו עיסוק בגלקסיה ויישוב אנושי בירח ובכוכבים (זה הזמן לרכוש נדל"ן במאדים רבותיי), רובוטים ובינה מלאכותית, תחבורת העתיד, ערי העתיד ושימור ושיקום הסביבה.  כחלק מהחזון לקרב את העתיד אל ההווה, המוזיאון מתגאה בתחנת כוח סולארית צמודה המספקת לו באופן עצמאי את כל צרכי האנרגיה.
https://museumofthefuture.ae/en

לאכול את העיר ולהשאיר אותה שלמה: טיים אאוט מרקט

אומרים שהבית הוא איפה שהלב נמצא, אז כדי להרגיש הכי קרוב לבית דאגתי לשלב בסופ"ש שלי בדובאי ביקור בשוק טיים אאוט המקומי. טרנד השווקים העירוניים של טיים אאוט הולך ותופס תאוצה רבה ברחבי העולם ובמקום לא זול כמו דובאי, מדובר במתחם הצלה כמעט למטיילים שרוצים לטעום מהמיטב הקולינרי שיש לעיר להציע וזאת מבלי לקרוע את הכיס. המקום מתפרס על חלל ענק ומודרני עם אווירה תוססת הנמצא בלב שוק אל באחאר, מוקף במרפסת הפונה עם נוף אייקוני הצופה על בניין הבורג' חליפה ולמרגלות האגם של מזרקות דובאי. ההיצע הקולינרי במקום מציע כ-17 מסעדות שף מקומיות שישמחו להגיש לכם את מנות הדגל שלהם, 3 ברים וקורת גג אחת לאכול, לשתות וליהנות בה לשובע. כמו בשווקי טיים אאוט אחרים בעולם (ליסבון, ניו יורק, בוסטון ועוד) הקונספט הוא ברור מאד: אם זה נהדר, זה ייכנס למגזין, אם זה משהו שאי אפשר לפספס אותו, זה הולך לשוק. ארוחה בטיים אאוט מרקט דובאי היא אפשרות נגישה למנות הטעימות ביותר של העיר שהוכנו על ידי הכישרונות הכי מרגשים בעיר.
https://www.timeoutmarket.com/dubai/

חוויה של פעם בביקור: הנוף של אי הדקלים

אני לא חובב גדול של אטרקציות תיירותיות, אבל במקרה הזה הסקרנות גברה על האגו ומצאתי את עצמי מטפס לגובה 240 מטרים כדי לחזות בתצפית פנורמית של 360 מעלות אל עבר אי הדקלים המפורסם של דובאי – פאלם ג'ומיירה  (Palm Jumeirah). החגיגה הזאת מתרחשת בקומה ה-52 של מגדל הדקל (The Palm Tower), אליה מגיעים במעלית תוך 45 שניות בלבד, מה שלא מותיר מקום להססנות או פחד גבהים. כדי להרגיש תייר מן המניין קניתי במקום קפה סטארבקס והרשיתי לעצמי להתרשם מהנוף המרהיב והמפורסם של אי הדקלים על קו הרקיע של דובאי ומול המים הנוצצים של המפרץ הערבי.
https://www.theviewpalm.ae/

יאסו! ארוחת הצהריים היוונית שלי

מסעדת Avli by Tashas | צילום: Juliet Dunne Interiors
מסעדת Avli by Tashas | צילום: Juliet Dunne Interiors

Avli by Tashas היא מסעדה שף יוונית מודרנית ומצוינת שעושה הרבה כבוד לתרבות הים תיכונית והכל באווירה נעימה עם עיצוב נקי, מסודר ומנות מוקפדות על טהרת המטבח היווני האותנטי. השף אשר מעיד על עצמו שהגידול במשפחה יוונית לימד אותו שהרבה מהחיים הטובים מתרחשים בעיקר כשאנחנו מבשלים ואוכלים ביחד בהחלט מביא מכישרונו וניסיונו הרב למנות היצירתיות והמרעננות. Tashas שהוא כבר בעלים של שש מסעדות באיחוד אמירויות יצר תפריט  המתאים מאד לחך הישראלי שכן הוא שופע ירקות, דגים,  בשרים ומנות טבעוניות המוגשות בצורה מתוחכמת המדגישה את חומרי הגלם האזוריים והאיכותיים. המסעדה הנעימה מתאימה לארוחת צהריים וערב, מומלץ. https://www.avlibytashas.com

ארוחת מישלן מסביב למדורה: 11WOODFIRE

מסעדת 11woodfire | צילום: John marsland
מסעדת 11woodfire | צילום: John marsland

אחרי שהתנפצו לי כמעט כל הסטיגמות על דובאי, החלטתי להעביר את ארוחת הערב האחרונה שלי בעיר במקום שהקונספט שלו נשמע זהה לסיכום המחשבות שלי על דובאי – שילוב בין יוקרה, פאר והקפדה על הפרטים הקטנים לבין פראות ופשטות באופן שעושה כבוד למסורת המדבר. 

מסעדת 11WOODFIRE היא מסעדת כוכב מישלן הממוקמת בוילה מרשימה על אחד מענפיו של הפאלם ג'ומיירה. מדובר במקום אופנתי עם רכבי פאר בחנייה שהכוח הקולינרי מאחוריו הוא השף אקמל אנואר שהחל את דרכו במטבח בדוכן רוכלים בשוק בסינגפור והמשיך להתמקצע במטבח אצל השפים הטובים בעולם. אחרי שעבד בכמה מהמטבחים היוקרתיים והמובילים בדובאי (ביניהם 3Fils ו-Goldfish Sushi & Yakitori) החליט לפתוח מקום משלו שיהיה חגיגה של פשטות וטעמים טבעיים. המנות במקום מוכנות באמצעות טכניקת גריל ייחודית וסוגי עץ שונים וזאת בכדי לספק ארומה ולהעמיק את הטעמים. במסעדה תמצאו מנות כמו קבב וואגיו בס ים, סטייק טי בון אוסטרלי ועוד הפתעות. החלק המעניין ביותר בחוויית האירוח כאן ומה שהופך את זה מעוד מסעדה לבילוי קולינרי ייחודי הוא הרעיון המרכזי של התכנסות האורחים סביב מדורה גדולה וחמימה. במסעדה לא מגישים אלכוהול ובמקום מציעים משקאות טבעיים ויצירתיים שבהחלט עושים את העבודה. השירות במסעדה בפרט ובדובאי בכלל היא ברמה אחרת מרגע הכניסה ועד היציאה, בהחלט חוויה מהנה. https://11woodfire.com/