מקודם

סטודנט בעל רכב? הנה כמה כיווני מחשבה לחיסכון בעלויות ההוצאות

כידוע לכל סטודנט אשר לומד ועובד, עליו לכלכל את צעדיו באופן הנכון והמיטבי ביותר, כדי שיוכל לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות בתקופה זו, מבלי להיגרר לחובות גדולים בבנק. כיוון שלסטודנטים יש הוצאות מרובות, הנה מספר עצות מועילות לחסכון בכל הקשור לעלויות הוצאות הרכב שלכם

בדרך לגילמן עוצרים באיילון. צילום: pexels
בדרך לגילמן עוצרים באיילון. צילום: pexels
31 במרץ 2020

סעו ברכב קטן

לנסיעה ברכב קטן יש יתרונות רבים: חנייה שקל למצוא, נפח מנוע קטן המאפשר הוצאות דלק נמוכות, ביטוח רכב זול וכדומה. אם אתם נוסעים בדרך כלל בגפכם ואין איתכם נוסעים נוספים או בני משפחה, מומלץ לנסוע ברכב קטן, קומפקטי ויעיל. אם ידכם אינה משגת רכב חדש תוכלו אף לחסוך כסף נוסף ברכישת בימבה קטנה יד שנייה אשר לא תגזול כסף רב ואף תוכלו לבטחה בביטוח צד ג' הנחשב מוזל יותר מביטוח מקיף.

תחבורה ציבורית כמעט כמו בחו"ל

אם כבר יצא לכם לטייל בחו"ל טרם נרשמת ללימודיכם האקדמיים, וודאי יצא לכם להיתקל בתחבורה הציבורית הענפה הקיימת באירופה וגם בארצות הברית. רכבות, חשמליות ואוטובוסים בכל מקום שבו תפנו ישנה תחבורה ציבורית אשר עושה עבודתה נאמנה ובמחירים מוזלים במיוחד. אם אתם גרים בסמוך לתחנת רכבת, תוכלו בהחלט להשתמש בשירותיה וליהנות מנסיעה ממוזגת מבלי לחשוש מנהיגה בפקקים סואנים. גם אם האוניברסיטה נמצאת מספר תחנות מביתכם מומלץ לנסוע באוטובוס אשר יוריד אתכם ממש בפתח האוניברסיטה. בירושלים תוכלו אף ליהנות משירותיה של הרכבת הקלה. אין זה משנה באיזו תחבורה ציבורית תבחרו לנסוע היא ללא ספק תוזיל לכם את העלויות באופן ניכר ומשתלם במיוחד.

נתיב התחבורה הציבורית ברחוב קפלן
נתיב התחבורה הציבורית ברחוב קפלן

נסיעות שיתופיות למי שגר רחוק

עוד דרך נפלאה לחסוך היא הנסיעה השיתופית, אם אתם גרים רחוק ממקום האוניברסיטה וחזרתם הביתה לסופ"ש נעים בחיק המשפחה, תוכלו לחפש נהגים אשר יוצאים מאזורכם, המגיעים ליעד אליו אתם זקוקים להגיע. אם זה שכן קרוב אשר יוכל לקחת אתכם על בסיס קבוע ליעדכם, תוכלו להציע לחלוק בעלויות הדלק ולנסוע יחד. אם אלו נסיעות אקראיות עם זרים, העלויות עבור הדלק יהיו אף נמוכות יותר, בשל החלוקה בין כל הנוסעים ברכב. כך או כך זו דרך זולה נוספת שבה תוכלו להגיע ליעדכם.

כרטיסי אשראי עם החזר כספי

חברות האשראי הקיימות בשוק מציעות הטבות שונות לכלל האוכלוסייה וגם לסטודנטים. כרטיסי אשראי רבים מחזירים כסף באחוז מסויים אם השתמשתם בכרטיס לתדלק בתחנת דלק מסוימת. כך אתם יכולים לחסוך כסף באופן חכם שכן בכל מקרה עליכם לתדלק את הרכב, אז למה לא בתחנה שבה תקבלו חלק מכספכם בחזרה?

קצת ספורט

אם מקום מגורכם מאפשר לכם הגעה באופן רגלי נמליץ לכם לשנס מותניים ולצאת להליכה רגלית נפלאה. כידוע, אתם יושבים ולומדים שעות ממושכות ולכן הליכה יכולה רק להואיל לכם. הן מבחינה גופנית והן מבחינת נפשית. אין כמו לנשום אויר צח וליהנות מקרני השמש החמימות והמלטפות כל הדרך אל הלימודים.