מקודם

ספיישל לתת: כך קבוצת "אסם" מספקת עתיד טוב יותר לקהילה

פעילות התנדבותית, עובדים מכל הקשת החברתית, תמיכה בפריפריה ושיתוף פעולה עם ארגון "לתת". גם האנשים שמאחורי קבוצת אסם מצטרפים למאבק בעוני ולקידום הביטחון התזונתי בישראל

מתנדבים באהבה. צילום: רונן חורש
מתנדבים באהבה. צילום: רונן חורש
5 בספטמבר 2019

ייעוד קבוצת אסם הוא לשפר את איכות החיים ולתרום לעתיד טוב יותר ליחידים ולמשפחות, לקהילה ולסביבה. כחלק מחזון זה המושפע מתרבותה הארגונית הייחודית, העשייה החברתית הינה חלק בלתי נפרד מפעילות קבוצת אסם למען הקהילה שבה היא פועלת. ב-10 השנים האחרונות אסם תרמה מוצרי מזון בשווי של מעל 100 מיליון שקלים למשפחות ישראליות באמצעות ארגון לתת. המחויבות, השותפות והאכפתיות לקהילה שבה החברה פועלת, מהוות חלק אינטגרלי בפעילותה.

כתחום השקעה מרכזי בקהילה, אסם בחרה לפעול לקידום הביטחון התזונתי בישראל מתוך אמונה כי בתחום זה ניתן לייצר ערך משותף, למנף באופן מקסימלי את התרומה לקהילה ולהוביל לשינוי אפקטיבי וארוך טווח. על כן, מדיניות התרומות שגובשה בחברה מציבה במרכז את צמצום בעיית אי הביטחון התזונתי, ומשאבים רבים מושקעים בסיוע ותמיכה בבתי תמחוי, בתמיכה בחינוך, הזנת ילדים ונוער ממשפחות מעוטות יכולת, ועוד.

לתת באהבה. צילום: רונן חורש
לתת באהבה. צילום: רונן חורש

ארגון לתת הינו אחד מהשותפים העיקריים לדרך של אסם בתחום קידום הביטחון התזונתי, וביחד הם פועלים לצמצום העוני והענקת סיוע לאוכלוסיות במצוקה מכל המגזרים, על בסיס שוויון וערכים אוניברסליים. מעבר לתרומת מוצרי מזון, עובדי החברה ובני משפחותיהם נרתמים אחת לשנה לאריזת סלי מלון לחלוקה. בנוסף לשיתוף הפעולה עם לתת, אסם פועלת למען גיוון תעסוקתי ועובדי החברה משקפים את כל קשת האוכלוסייה הישראלית ויחד הם משתתפים במספר רב של מיזמי התנדבות מקומיים של אתרי הקבוצה השונים.

כארגון המשולב בקהילה שבתוכה הוא פועל ושרוב אתריו פרוסים בפריפריה, אסם מעורבים בקהילה הסמוכה לכל אתר ואתר תוך התאמת הפעילויות הן לצרכי הקהילה והן לצרכי העובדים ויכולותיהם באתר הספציפי. זאת, תחת תפיסה ארגונית שמעודדת חיבור לקהילה שבה אנו חיים ומעורבות עובדים בקהילה. תפיסה זו נובעת מתוך הבנה שפעילות זו מאפשרת העצמה של העובדים לצד תרומה וטיפוח הקהילה.