Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט
מקודם

עורכי דין נגד האלגוריתם: כך שוברים את תקרת הזכוכית של גוגל

עומר לייבנזון מסוכנות לייבזון דיגיטל עושה סדר לעורכי דין בעולם השיווק

30 בנובמבר 2025

בעידן שבו התחרות המשפטית רק הולכת וגדלה, ושבו כמעט כל לקוח מתחיל את המסע שלו בגוגל, עורכי דין ובעלי מקצועות חופשיים חייבים לשאול את עצמם: האם הנוכחות הדיגיטלית שלי באמת מספרת מי אני? האם מי שצריך אותי, מצליח למצוא אותי? בעידן המידע יש אין סוף מידע על שיווק וקידום אתרים, אבל איך מוצאים את מה שבאמת עובד? האמת היא שכמו בכל תחום, גם כאן התשובה היא: מקצועיות ומיקוד, איש שיווק שמכיר את השדה שלכם באופן ספציפי ולא מבין רק בשיווק וקידום בצורה כללית.

כשאתה עובד עם איש שיווק מקצועי שבאמת מבין את התחום, פתאום נפתחות דלתות. הוא יודע איך לקדם את עסק שלך, פשוט כי הוא מכיר את התחום. הוא יודע מה מילות החיפוש ומה גוגל ״אוהב״ בדיוק בתחום שלכם. הוא מבין איך להוביל את העסק שלכם, הספציפי ולא כל עסק, קדימה. היום, איש שיווק טוב הוא הכנפיים של כל עסק מצליח, אבל איך מוצאים כזה?

זו לא שאלה טכנית. היא נוגעת בלב העסק, בלב המקצוע, וביכולת שלכם להיות במקום הנכון, כך שהלקוח שצריך אתכם, ימצא אתכם.

חפשו את המומחים

אי אפשר לכתוב על שיווק לעורכי דין בלי לדבר עם מי שחי את הזירה הזו יום ולילה, מי שעובד לא רק על “קידום אתר”, אלא על בניית תשתית אמיתית של סמכות, מקצועיות וזרימת לקוחות נכונה. כך הגעתי אל עומר לייבנזון, מייסד סוכנות הבוטיקלייבזון דיגיטל, שמתמחה בקידום אורגני לעורכי דין ולמקצועות חופשיים.

הסוכנות של עומר בונה לעורכי דין מערכות דיגיטליות מדויקות שמייצרות לידים איכותיים לאורך זמן, ובעיקר מעניקות שקט, סדר וידיעה שיש מי שמוביל את העסק קדימה. ערכי הליבה של החברה הם שקיפות, מדידה, התמדה ויחס אישי. ״זה לא סתם סיסמאות״ הם ממהר להסביר לי ״זו המתודולוגיה של העסק שלי, ה־DNA״

״יש לעורכי דין משהו שאני מאוד מעריך”, הוא אומר, “זו המחויבות לדיוק ולשפה. הם לא אוהבים לזרוק מילים באוויר. הם רוצים להבין את האמת. לדעת מה באמת עובד. וזה בדיוק מה שאני עושה: חוקר, מודד, מנתח, והכי חשוב – לא מנחש. כעושים עבודה לא מספיק עמוקה, יש הרבה ניחושים ואיתם מגיעות הרבה הבטחות. אני מקפיד לתת תמונה אמיתית של המצב, כי אני מאמין שזו הדרך הכי נכונה להתקדם״.

עומר לייבנזון
עומר לייבנזון

למה עורכי דין?

הוא מספר על תהליך עבודה עם אתר משפטי גדול שבו כתב במשך תקופה ארוכה מאמרים משפטיים. “זו הייתה תקופה נהדרת כי למדתי כל כך הרבה עם עולם המשפט. לאט־לאט הבנתי שאתר הוא כלי אסטרטגי שמחבר את מי שזקוק לשירות לעורך הדין שמספק אותו”, הוא אומר. “אתר צריך להיות גשר. מקום שמקשר את עורך הדין אל מי שבאמת צריך אותו. וזה החזיר אותי לשאלה המרכזית שלי: איך מחברים בין מקצוע מסוים, לעולם דיגיטלי שלא מפסיק לרוץ קדימה?״ אחת התשובות החשובות לשאלה הזו לשיטתו של עומר היא על ידי הבנה לא רק בשיווק דיגיטלי או קידום אתרים, אלא גם בנושא אותו אתה מקדם. ״במהלך השנים צברתי הרבה ידע בעולם המשפט, את הידע הזה אני מיישם בפועל. אני מבין יותר טוב מה אנשים מחפשים, אילו מילות מפתח יתאימו בדיוק ולמי ואיך לדייק את האתר של המשרד או של עורך הדין שניצב מולי״.

גוגל לא מפסיק להיות המלך, והוא רק נהיה יותר תובעני

רבות נכתב ונאמר על קידום אתרים בגוגל. זה תחום מוכר, אפילו שחוק. אבל האמת? גוגל היום הוא זירה מורכבת הרבה יותר, מהירה יותר, תובענית יותר. ״הסיבה שגוגל ממשיך להיות השחקן הראשי היא פשוטה”, עומר מסביר. ״בשונה מרשתות חברתיות שבהן אתה צריך להצית עניין, בגוגל מגיעים אנשים שמחפשים פתרון. הם מגיעים עם צורך אמיתי. זה העולם הכי נקי, הכי מקצועי, הכי מדויק”.

אבל כאן מגיעה המורכבות: גוגל מחפש סמכות אמיתית. לא אתר כללי, לא מאמרים מפוזרים, לא קצת מהכול. ״גוגל מנסה לחקות את מה שקורה בעולם האמיתי”, הוא מסביר. “כמו שלא אבקש המלצה על עוגות שוקולד ממי שמתמחה בבישול כללי, כך גוגל מתקשה להמליץ על אתר שלא ברור במה הוא באמת טוב”. לדבריו, זהו אחד הדברים שעורכי דין מתקשים להבין בהתחלה: ככל שמחדדים את התחום, כך התוצאות מגיעות מהר יותר ומדויקות יותר. הוא אומר זאת בביטחון של מי שראה הרבה גרפים משתנים מול העיניים.

אז איך עושים את זה?

“אני לא מתחיל עבודה בלי ניתוח עומק”, הוא אומר. ״בשלב הראשון אני עובר על האתר, אם יש כזה, ומכין דוח שמראה בדיוק איפה אנחנו עומדים. מה עובד. מה לא עובד. מה מבזבז אנרגיה״ אחרי האבחון מגיע שלב התכנון. ״אנחנו בונים תוכנית שנתית שמפרקת את היעדים לחודשים. לא תחזיות מופרכות, אלא הערכות מקצועיות המבוססות על נתונים. זה נותן ללקוחות שקט הם יודעים מה הולך לקרות, מה הכיוון, ומהם היעדים בכל שלב״. זה שלב שמגדיר את מילות המפתח, את הקו המקצועי, את מבנה האתר ואת הצ’קליסטים שמלווים את העבודה.

ורק אז מתחילה העבודה השוטפת, שהיא הלב של הכול. ״כל חודש האתר מקבל תכנים מקצועיים, קישורים איכותיים, התאמות טכניות, שיפור חוויית משתמש, ובעיקר, התאמה לדרישות של גוגל ברגע האמת. כי גוגל משתנה. ואם אתה לא משתנה איתו, אתה נעלם”.

“אני אוהב את זה שיש מטרה. שיש דרך”, הוא אומר. “לפלס דרך בתוך גוגל זה מסע. הוא לא פשוט. הוא דורש דיוק, התמדה והבנה עמוקה של התנועה. אבל כשעושים את זה נכון, התוצאות מגיעות. ועם עורכי דין זה אפילו עוד יותר מרגש״. למה? כי לדעתו, עולם המשפט מזכיר לו את העולם הדיגיטלי: שניהם דורשים דיוק, שניהם דורשים אמת, ושניהם בנויים על קו דק בין מקצועיות לאמון.

לראות את האדם ולא את האתר

לסיום עומר מספר לי ״אני לא רואה ‘אתר’. אני רואה בן אדם. אני רואה את החלום של הלקוח. את השאיפה שלו. את מה שמייחד אותו. וברגע שאני מבין את זה, אני יודע איך להפוך את השיווק שלו למדויק״. אז אם אתם עורכי דין שרוצים מערכת שמביאה אליכם תיקים מדויקים, אם אתם מחפשים מקצועיות, שקיפות ושותפות אמיתית, תחפשו אחרי אנשי מקצוע שבאמת מבינים את התחום שלכם. אנשי מקצוע שבאמת התמחו בתחום, כי זו הדרך הטובה ביותר לנווט בתוך עולם השיווק הדיגיטלי שרק הולך ונהיה מורכב יותר.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!