מקודם

6 טיפים שיעזרו לכם להתנהל נכון בזמן הקורונה

העסק נפגע במשבר הקורונה? זכרו שכולנו בסירה אחת, ונצלו את פסק הזמן כדי ללמוד על קידום אתרים ולחשוב על דרכים לחדש ללקוחות שלכם. זה מה שיכול לעשות את ההבדל ביום שאחרי

רעיונות בימי קורונה
רעיונות בימי קורונה
22 במרץ 2020

עסקים רבים נפגעו ממשבר הקורונה, אבל כדאי גם לנסות להתבונן על המצב כהזדמנות לשיפור. יכול להיות שדווקא עכשיו הוא זמן טוב להקדיש לעסק מתוך מטרה כפולה: גם להחזיק את הראש מעל המים במהלך התקופה הקרובה וגם להתכונן ליום שאחרי.

הלקוחות יושבים בבית אבל מחוברים לרשת. גוגל זוכה לפופולריות גבוהה מאי פעם והאלגוריתם עדיין סורק כל הזמן את הרשת בחיפוש אחר אתרים חדשים ועדכונים באתרים קיימים. לפיכך אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם מבחינת קידום אתרים, ובפרט בצל משבר הקורונה.

1. מילות מפתח: השתמשו ב"קורונה" בתבונה

אין ספק שאחד הטרנדים הלוהטים בחיפושים, אם לא המוביל, הוא נגיף הקורונה על כל הקשור בו. אם העסק שלכם עוסק בתחום משיק (למשל, אם אחד המוצרים שאתם מציעים הוא אלכוג'ל) – אין ספק שאתם צריכים לייצר תוכן שמתייחס למשבר תוך שימוש במילות מפתח שקשורות לכך.

עם זאת, האלגוריתם של גוגל מייחס חשיבות רבה לרלוונטיות של מילות המפתח לעסק, ועלול לזהות שילוב סתמי של "קורונה" במקומות אקראיים בטקסט. לכן אם אין לכם אף מוצר או שירות שקשורים לנגיף, מוטב להימנע מהתייחסות מאולצת אליו בתוכן, בתגי כותרת, בתיאורי מטא, בשמות קבצי תמונות ובכל יתר המקומות בהם נהוג להשתמש במילות מפתח.

2. חפשו דרכים יצירתיות להמציא את העסק מחדש

מחנויות מזון שמתחילות להציע שירותי משלוחים כדי שהלקוחות לא יהיו צריכים לצאת מביתם, ועד מפעילים לילדים שמציעים להגיע עד בית הילד ולערוך הופעות פרטיות לימי הולדת – משבר הקורונה מחייב בעלי עסקים להפעיל יצירתיות כדי למצוא דרכים חדשות להגיע ללקוחות הקיימים או נישות חדשות בהן עשויים להימצא לקוחות פוטנציאליים חדשים.

את הדרכים היצירתיות שתמצאו הקפידו להעלות גם על הכתב וצרו עמודי תוכן חדשים באתר שלכם, תוך שימוש במילות מפתח רלוונטיות כפי שתואר לעיל כדי לתאר את השירותים ו/או המוצרים החדשים שאתם מציעים בתקופת המשבר ואולי גם לאחריו.

3. בדקו מה עושים המתחרים

המלצה זו תקפה גם לימי שגרה בהם כולנו בריאים, אבל בפרט בתקופה כל כך דינאמית ומבולבלת כמו זו שאנו חווים כעת. כפי שאתם מחפשים דרכים יצירתיות להתאים את עצמכם למצב, כך עושים גם המתחרים שלכם. לכן כדאי לרחרח באתרים שלהם, לנסות לשאוב השראה מן הפעולות שהם נוקטים בהן ולחפש רעיונות לנישות שהם פסחו עליהן כדי למהר ולתפוס אותן. גם במקרה הזה, את כל הרעיונות שלכם תרגמו לתוכן איכותי בשילוב מילות מפתח והעלו אותו לאתר שלכם.

זכרו: אל תעתיקו, אלא שאבו השראה. הרי כפי שאתם בודקים מה עושים המתחרים שלהם, סביר להניח שגם הם ערים למעשיכם. מלבד זאת, האלגוריתם של גוגל יודע לזהות תוכן מועתק גם אם הוא לא כתוב מילה-למילה אותו דבר, לכן הקפידו לייצר תוכן משלכם, מקורי ואיכותי.

4. צרו קשרים חדשים שעשויים להוביל ליצירת קישורים עתידיים

נצלו את הזמן כדי לפנות לבעלי עסקים בתחומים משיקים או משלימים, או למנהלי אתרי אינטרנט בתחומים רלוונטיים דומים, והציעו להם לשתף פעולה. הדבר יכול להתבטא בצורת שירותים או סלי מוצרים משותפים (כמו שתי חנויות מזון סמוכות שמציעות שירותי משלוחים ביחד) – אבל מבחינת קידום אתרים יתכן שבעתיד תוכלו ליהנות מקישורים איכותיים שיזרימו אליכם תנועת גולשים טובה ויסייעו לשיפור דירוג האתר שלכם בגוגל.

5. למדו עוד על קידום אתרים אורגני

נכון, את רוב העבודה שהמקדם שלכם עושה אתם לא באמת מבינים, אבל זמנים כאלו הם הזדמנות מצוינת ללמוד עוד על העולם הזה ולהבין את התהליך שהאתר שלכם עובר.הבנה טובה יותר של העולם הזה תאפשר לכם תקשורת טובה יותר עם המקדם ואפילו תוכלו לתת יד במאמץ המשותף. אנחנו מציעים וממליצים לכם ללמוד עוד באמצעות בלוג (קידום אתרים Seolinks . זכרו,ככל שתשקיעו יותר בקידום אורגני היום כך ביום שאחרי תיהיו בעמדת זינוק מצוינת לצמיחה מחודשת. בהקשר הזה, אספנו עבורכם מספר טיפים מרכזיים שתוכלו ליישם באופן מיידי:

שפרו את כותרות העמודים

כותרות העמודים הן חשובות במיוחד בעולם קידום האתרים משום שהן נקודת החשיפה הראשונית בין הגולש המתעניין לאתר שלכם. ככל שתשקיעו בכותרות יותר אטרקטיביות ורלוונטיות לגולש שלכם כך תוכלו למשוך יותר גולשים ולהגדיל את היחס הקלקה שנקרא בעגה המקצועית CTR – Click Through Rate. את היחס הזה תוכלו לבדוק באמצעות הGoogle Search Console  ולראות כמה גולשים הקליקו על האתר שלכם מתוך אלו שנחשפו.

בנוסף לכותרות, תגיות התיאור (Meta Description) יכולות לעזור לכם במשימה ולשכנע את הגולשים המתלבטים. חשבו מה ימשוך את הגולשים שלכם.

חדדו את התוכן

התוכן הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר המשפיעים באופן ישיר על הגולשים שלכם וגם על תוצאות קידום האתרים.  אנחנו ממליצים לעבור על התוכן ולשפר אותו, נסו ליצור את התוכן הטוב ביותר לגולשים שלכם. נסו לעשות סימולציה- מה הגולש שלכם מחפש? מה הוא רוצה לדעת? ענו לו על השאלות.

הוסיפו תוכן

מעבר לחידוד התוכן הקיים, חפשו תוכן חדש ומעניין לכתוב עליו. תוכן חדש יעזור לכם למשוך תנועה נוספת, לחזק את העמודים הקיימים ולאותת לגולשים וגם לגוגל שהאתר שלכם חי ונושם. ראו מה המתחרים שלכם עושים ונסו ליצור תוכן יותר איכותי מהם.

6. לסיכום: התכוננו ליום שאחרי הקורונה

בין אם זה ייקח עוד שבוע, עוד חודש או עוד חצי שנה, בסופו של דבר יימצאו חיסון או תרופה ואנחנו ננצח את הנגיף. ההאטה הנוכחית בפעילות העסקית היא מצב לא נעים – אבל גם הזדמנות לשפר את העסק מבחינתו קידומו במנועי חיפוש: מיצירת תוכן חדש עד ביצוע פעולות אופטימיזציה בתוך האתר, לרבות ארגון ההיררכיה, עדכון מפת האתר, שיפור אפשרויות הניווט, יצירת תוכן חדש ועוד.

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים כותב בלוג מוביל בשם seolinks ומייסד חברת דיגיטאץ'