מקודם

איך להמציא את העסק מחדש?

השנה האחרונה, היתה שנה מטלטלת. שנת 2020 תיזכר בדפי ההיסטוריה כשנה שבה העולם עמד מלכת. כשמטלטלים עץ - פירות נופלים, וכשמטלטלים אנשים - דברים נעשים

אפשר להתחיל מחדש. צילום: FREEPIK
אפשר להתחיל מחדש. צילום: FREEPIK
16 בדצמבר 2020

הרגשת חוסר השליטה על הסיטואציה דחפה לא מעט אנשים לקחת שליטה על החיים שלהם ולקבל החלטות. האם החיים שלי במקום הנכון? האם העסק שלי במקום הנכון? האם עלי להתחיל מחדש? ואיך בכלל מתחילים?

סער ברעם, מומחה לשיווק דיגיטלי ובעל סוכנות לשיווק, מרצה באקדמיה ובפורומים מקצועיים, מספר לנו איך לקום על הרגליים ולהתחיל מחדש כעסק עצמאי.

דבר ראשון, מסביר ברעם, יש לעשות שינוי תפיסה כולל. לקום מוקדם בבוקר, לתכנן ולתעדף משימות, לחבר עצמך לאנשים הנכונים ואפילו למצוא מנטור. 

עלינו להיות מוכנים ללמוד, לא לפחד לעשות טעויות ולהיות כנים עם עצמנו בכל זמן. לייצר קשרים, לחשוף את העסק כמה שיותר, גם אם אתם אנשים שמעדיפים פרטיות. תעשו רשימות ותקחו צעד קטן בכל פעם.

אבל גם אם החלטנו לפתוח עסק, או לדחוף את העסק שמרגיש לנו תקוע, מה עושים?

כמו שאמרנו, חוזר ברעם, צעד קטן בכל פעם

נתחיל מהדברים הבסיסיים: נפתח דף עסקי בפייסבוק ונתחיל למלא אותו בתוכן. אני פתחתי את העסק שלי בגיל 23 ולא היה לי מושג עדיין איך למכור ומה בדיוק התכנים שאני רוצה להכניס. אז הורדתי אפליקציה שמייצרת תכנים מצחיקים והכנסתי כל הזמן תוכן לדף העסקי. המטרה היתה גם לייצר חשיפה ולייקים אבל יותר חשוב, לבדוק באיזו שעה התכנים שלי קיבלו יותר חשיפה. יש הרבה מאוד כלים שימושיים בפייסבוק ובגוגל שאפשר לנצל על מנת לדעת הרבה מאוד על העסק שלנו, ויותר מזה – על הלקוחות הפוטנציאלים שלנו.

קבעו מטרות ראשוניות: 

  • להגיע לכמות לייקים מסויימת, להוסיף כתובת בגוגל מפס, חוות דעת, 10 פוסטים ולהגדיר דומיין – עמוד עסקי בפייסבוק. אלו שלבים ראשוניים וקלים, אך מאוד חשובים.
  • לייצר רשימת מילות מפתח שיקדמו את החשיפה שלנו בגוגל, ואולי להתייעץ עם מומחים שמכירים את האלגוריתמים השונים של פייסבוק וגוגל על מנת לדחוף אותנו למעלה.
  • לקשר בין דף הפייסבוק לרישום העסק בגוגל. הכל מאוד טכני ויכול להישמע בנאלי, אבל אלו דברים שכל אדם יכול לעשות ויקדמו אותו במהירות.

ההשקעה הראשונית לקידום בפייסבוק ובגוגל היא מזערית ביחס לאסטרטגיות שיווק אחרות, ויכולה לחשוף אותנו ללקוחות רלוונטיים ולייצר מודעות כבר בשבועות הראשונים.

ישנן גם אסטרטגיות שצריך להכיר במידה וישנן חוות דעת שליליות על העסק, מכיוון שיש גורמים שמנצלים את המרחב הווירטואלי על-מנת לפגוע בעסקים, ויש דרכים להתמודד עם זה.

השתכנעתי שאני רוצה לקחת שליטה ולקדם את העסק שלי, מה עושים?

בעמוד היוטיוב שלי ישנם מאות סרטונים שמסבירים הכל על קידום בפייסבוק ושיווק דיגיטלי. אני מעביר הרצאות לסטודנטים ולתאגידים גדולים על טכניקות שיווק והסברים על האלגוריתם הפייסבוקי, ומעלה טיפים שבועיים בדף הפייסבוק שלי. 

בנוסף אנחנו מלווים עסקים משלב ההקמה הראשוני, תכנון האסטרטגיה ושלבי הביצוע השונים. לפעמים דחיפה קטנה זה כל מה שצריך, ולפעמים צריך מעטפת ליווי יותר כוללנית, אבל את זה אפשר לגלות כבר בשלב השיחה הראשונית.