צילום: שרית גופן
צילום: שרית גופן

איזה מזל ששניט, הבר ומבשלת הבירה האהובה, כאן כדי לספק לנו בדיוק את זה. במיקום חדש ביפו ליד תחנת הרכבת הקלה נפתחה לאחרונה Schnitt – Craft Pizza & Beer. לנו זה סוגר פינה להערב. נתראה שם?

26 בנובמבר 2023

השילוב של פיצה ובירה הוא כנראה אחד השילובים שעובד טוב תמיד. בכל זמן, בכל עונה, בכל קונסטלציה חברתית. משפחה, חברים, דייט ואפילו לבד. למה לא בעצם? 

רגע לפני פרוץ המלחמה הושקה הפיצריה החדשה מבית השניט, שממוקמת בדרך בן צבי ביפו, בחזית מלון "משכנות רות דניאל", ובמרחק פחות מדקה הליכה מתחנת הרכבת הקלה בלומפילד. עכשיו היא נפתחת מחדש, מדי ערב החל מהשעה 16:00 (בימי שישי מ-12:00), ומספקת עבורנו בדיוק את מה שהיינו צריכים.

צילום: שרית גופן
צילום: שרית גופן

מאחורי המקום החדש עומדים שלושת השותפים איתי לייפר, אמיר נוימן ויואב עלון. ההיסטוריה של יואב ואמיר התחילה לפני 20 שנה בנורמן ובנורמה ג'ין, הבר המיתולוגי שפעל במשך שנים ברחוב אליפלט בדרום העיר. בהמשך חברו השניים לאיתי במסעדת פורטר ברחוב הארבעה, ובמהלך תקופת הקורונה השיקו השלושה את שניט – בר ומבשלת בירה בכיכר גבעון המתחדשת. 

בקיץ האחרון הצטרף לשניט אח קטן – לאוטר – גם בר, גם חנות וגם בית לחובבי בירות קראפט בארץ – מקום אינטימי שמאפשר חוויה מעמיקה יותר של שתיית בירות איכותיות מהארץ ומהעולם. אז מה לכל אלה ולפיצה? "הרעיון התחיל משיתוף הפעולה עם המלון היפואי", מסביר לייפר, "שהבעלים שלו הם חברים ולקוחות. המלון פועל בבניין ששייך לתנועה הרפורמית הישראלית ומארח בין השאר למשל את פרויקט תגלית.

צילום: שרית גופן
צילום: שרית גופן

"הם הציעו לנו לקחת את המקום שבקומת הכניסה למלון, ולעשות פיצה, זה חלום שלנו כבר הרבה שנים. תקופות ארוכות התלבטנו אם להכין פיצה בשניט עצמו, כאוכל שמגיע ליד הבירה, אבל עם ההזדמנות למקום חדש, החלטנו שאם כבר פיצה – אז לעשות אותה כמו שצריך, הכי טובה שיכולה להיות".

את הייעוץ הקולינרי הם קיבלו מהשפית מעיין נדיר שרקחה עבורם את התפריט הכולל שבעה סוגי פיצה. כולן עשויות בצק שעובר תפיחה של 24-48 שעות, מה שמעניק לו מרקם מדוייק. אילו פיצות אתם שואלים? בדיוק בשביל זה אנחנו פה: 

בנוסף למרגריטה קלאסית (59 שקלים) תוכלו למצוא ספייסי ורדה עם חלפיניו, פטריות, זיתים ירוקים ותרד; פיצה יוונית עם חציל קלוי, שרי, פטה, בצל מקורמל וזיתי קלמטה; ביאנקה פונגי עם רוטב גבינות (ללא עגבניות), פטריות, שום קונפי, אורוגולה ופרמזן; פיצה הוואי פינת בלקן עם פטה, אננס וחלפיניו; פיצה פרימוורה עם פלפל קלוי, בצל מקורמל, תרד ופרמזן; ופיצה בוראטה עם שרי צלויות, זיתי קלמטה, גבינת בוראטה ובלסמי מצומצם. 

אתם שומעים את זה גם, נכון? כן, זו הבטן שלכם מקרקרת. אם היא מקרקרת ממש ותחשקו במשהו ליד הפיצה (או במקומה, למרות שאנחנו לא מבינים למה, אבל לא שופטים) – התפריט כולל גם סלט ירקות רענן ומנת מק אנד צ'יז שתחמם אתכם טוב טוב עכשיו כשחזר החורף. 

צילום: שרית גופן
צילום: שרית גופן

אבל נזכיר לכם שהפיצה הזאת שאתם כבר ממש מחכים שתהיה בתוך הבטן שלכם היא כזו שנולדה בידי אנשי בירה. ולכן, חלק חשוב לא פחות בפיצריה החדשה הן בירות הקראפט של השניט, שבמקרה הזה נמזגות באמצעות 16(!) ברזי בירה. החביות נשמרות בחדר קירור ייעודי ששומר על הטריות לאורך זמן, מה שמאפשר גם מזיגה טובה יותר. כי יש לנו פה עסק עם מקצוענים, אל תשכחו את זה. 

צילום: שרית גופן
צילום: שרית גופן

בין אלה שנמזגות בברזים, כולן בירות קראפט שהשניט מייצרים בעצמם, אפשר למצוא את טריפל סי – בירה בסגנון אמריקן פייל אייל; ויסמן – בירת חיטה פופולרית; אורלי ויסמן – בירת החיטה בשילוב מיץ סברס 100% טבעי; וגם בירות אורחות של מבשלות ישראליות נוספות. בא לכם לקחת איתכם בירה משובחת הביתה? גם על זה חשבו פה, ומציעים "לפחח" עבורכם את בירת הקראפט –כלומר להכניס אותה לפחית ריקה ייעודית ומעוצבת לעילא בנפח 750 מ"ל המכונה "פחיפלצת", מה שיאפשר לכם להנות ממנה גם בימים שאחרי. קנינו. 

גם היין נמזג ברוחב לב ובמחירים אטרקטיביים שמתחילים ב-39 שקלים לקראף בנפח חצי ליטר או 24 ₪ לכוס, ולצידו גם התזקיקים הנהדרים של מזקקת יוליוס מקיבוץ חניתה ואלטרטיבות אלכוהוליות נוספות. 

אם תגיעו מדי יום בין השעות 16:00-18:30 תוכלו להנות מהאפי האוור שכולל 25% הנחה על כל התפריט – גם האוכל וגם השתייה, לכל אורך ימי הלחימה זכאים חיילים ושוטרים במדים וגם מפונים מרחבי הארץ ל-50% הנחה על הכל. בקיצור, אנחנו כבר יודעים מה אנחנו עושים הערב. נתראה שם?

את הפיצות והבירות של שניט בפחיפלצת ניתן להזמין גם הביתה באמצעות משלוחה.
Schnitt – Craft Pizza & Beer, דרך בן צבי 1 יפו. ראשון עד חמישי ושבת מהשעה 16:00, שישי מהשעה 12:00
טלפון: 055-9589974