מקודם

קידום אתרים בגוגל: טעויות נפוצות באתרי מסחר שמשפיעות על קידום האתר

אתרי מסחר ברשת האינטרנט אשר מאפשרים לגולשים לבצע את הקניות שלהם אונליין צברו תאוצה בשנים האחרונות. הקניה ברשת הפכה להיות סטנדרט מקובל, ורבים מן הגולשים מרגישים שהם יכולים לבצע את הרכישות בבטחה

תשקיעו בשיווק הדיגיטלי שלכם. צילום: FREEPIC
תשקיעו בשיווק הדיגיטלי שלכם. צילום: FREEPIC
19 בנובמבר 2020

זאת הסיבה, שגם תחום ה – SEO – אופטימיזציה למנועי החיפוש – קיבל תאוצה בשנים האחרונות בכל הנוגע לאתרי מסחר. רשתות שיווק רבות הבינו את הפוטנציאל שגלום בתנועה אורגנית יציבה ואיכותית של גולשים לאתרי המסחר שבבעלותן, והן פועלות לצורך ביצוע תהליך קידום אתרים סדור לנכסים הדיגיטלים שלהן.

יחד עם זאת, בעת ביצוע פעילות קידום אתרים בתחום החנויות המקוונות והמסחר, משלבים בעלי רשתות לא מעט טעויות שפוגעות באיכות תהליך הקידום ומבטלות לא מעט מן ההישגים שלו. טעויות כאלו באות לידי ביטוי בהחלטות שגויות שמתקבלות בשלבים שונים של קידום האתר, ובהם מחקר מילות המפתח, יצירת התוכן לאתר, וביצוע האופטימיזציה שלו למנועי החיפוש. במאמר הזה ננסה לסקור כמה מן הטעויות העיקריות.

שימוש לא נכון במילות מפתח

המיקוד במילות מפתח רלוונטיות הוא אחד ממרכיבי ההצלחה הבסיסיים בכל פרויקט קידום אתרים. הבחירה במילות מפתח צריכה להתבצע כדי לשרת את מטרות העסק בצורה הטובה ביותר. עסקים רבים אשר עושים שימוש באתרי מסחר נוטים להתמקד במילות מפתח שאינן רלוונטיות לעסק, בעיקר משום שהן זוכות להיקף נרחב של חיפושים.

בכל הקשור לתנועה אורגנית המגיעה לאתר מסחר בעקבות תהליך קידום אתרים סדור, יש לבחור במילות המפתח שמאחוריהן עומדת כוונת רכישה של הגולש. לעיתים, נוטים בעלי אתרים לבחור במילות מפתח שמאחוריהן עומדת כוונת חיפוש של מידע וגישוש אחר מידע ראשוני – מטרות שלא תמיד עומדות בקנה אחד עם הכוונה של אתרי מסחר למקסם את המכירות המגיעות מן התנועה האורגנית

היבט חשוב נוסף שצריך לקחת בחשבון בכל הקשור לשימוש במילות מפתח בעת ביצוע תהליך קידום אתרים בתחום המסחר, הוא הצפת מילות מפתח. טכניקה זאת הייתה טכניקה נפוצה בעבר, בעיקר בקרב בעלי אתרים שרצו להשיג יתרון יחסי במנועי החיפוש השונים. במסגרת הטכניקה הזאת, משולבות מילות מפתח חשובות באופן לא פרופורציונלי למופעים הצפויים שלהם בשפה.

שימוש בטכניקות הכוללות הצפת מילות מפתח לצורך קידום אתרים הוא פעולה שכיום עלולה להביא לענישה ידנית מצג גוגל ומנועי חיפוש אחרים. במקרים כאלו, עלולים להיפגע באופן משמעותי דירוגים של עמודים מסוימים באתר, ובמקרים קיצוניים, האתר יכול להיות מוסר מן האינדקס. זאת הסיבה שחשוב יהיה להקפיד על שימוש ביחס נכון של מילות המפתח החשובות בטקסטים השונים המוטמעים באתר.

הטמעה לא נכונה של מרכיבי אמינות באתר

אחד הפקטורים הקריטיים ביותר להצלחה של אתר מסחר הוא מימד המהימנות שלו דרך העיניים של הגולשים. ככל שאתר מסחר יראה אמין יותר, סמכותי יותר, כזה שניתן לבטוח בו ולספק לו פרטים אישיים וכן פרטים אודות אמצעי תשלום, כך תהליך קידום אתרים שבו האתר לוקח חלק יהיה מוצלח יותר.

כדי להגביר את האמון של הגולשים באתר, חשוב יהיה שבאתר תוטמע תעודת SSL, שתבטיח תקשורת מאובטחת של גולשים אל האתר. אתרי מסחר שלא מטמיעים תעודה כזאת באתר, עלולים לגרום לכך שבפני הגולשים תוצג הודעה כי האתר שהגיעו אליו אינו מאובטח – פעולה שללא ספק פוגעת באמון שרוחשים הצרכנים למותג.

מימדי מהימנות נוספים שחשוב להקפיד עליהם באתר מסחר הם עיצוב מקצועי של האתר, ניווט נוח והגיוני, שימוש בסטנדרטים מקובלים כמו סינון, חיפוש ואיתור מוצרים על פי קטגוריות מקובלות ועוד. למעשה, כל פעולה שיש בה כדי לחזק את תחושת הביטחון של הגולש באתר, כמו דרכי יצירת קשר, דף אודות, תמונות של מי שעומד מאחורי האתר ועוד – ואינה מבוצעת באתר – עלולה לפגום גם בתהליך קידום אתרים המתנהל ברקע.

שימוש באתרים לא רספונסיביים

אתרים רספונסיביים הם אתרים המתאימים את התצוגה בהם לגודל המסך של הגולש. כדי לייצר אתרים רספונסיביים, יש לדאוג לתכנון מוקפד של הצגת אובייקטים מורכבים על גבי מסכים בגדלים שונים: תמונות, טבלאות, פקדי סינון, כפתורי הנעה לפעולה ועוד.

אתר שאינו מותאם למובייל ואינו רספונסיבי מייצר חוויית שימוש לקויה באתר, ופוגע בתהליך קידום אתרים. למעשה, בעידן בו חלק נרחב מן הגלישה באתרי מסחר מתבצע באמצעות מכשירים ניידים, העדר התאמה של עמודי האתר השונים לתצוגה במכשירי מובייל עלול לגרום לפגיעה בדירוגים של האתר בדפי תוצאות החיפוש.

שימוש בתוכן משוכפל

גוגל ומנועי חיפוש אחרים אינם רואים בעין יפה קיומו של תוכן משוכפל. מעבר לניסיון לבצע מניפולציה על מנועי החיפוש באמצעות תוכן משוכפל, השימוש בו עלול להוות הפרה של זכויות יוצרים. לתוכן משוכפל יכולים להיות שני סוגי מופעים, וכל אחד מהם עלול לפגוע בתהליך קידום אתרים המתבצע ברקע. סוג המופע הראשון הוא תוכן משוכפל באתרים חיצוניים, והסוג השני מתייחס לתוכן משוכפל באתר עצמו.

באתרי מסחר רבים, נמכרים מוצרים שונים במגוון רחב של תצורות: מוצרים זהים בצבעים שונים, מוצרים זהים בגדלים שונים, ועוד. תצורת העבודה הזאת מייצרת לעיתים עמודי תוכן שדומים עד כדי זהות אחד לשני, ונבדלים זה מזה בפרמטרים קטנים. מנועי החיפוש עלולים לפרש מצב כזה כניסיון לעשות שימוש לרעה בתוכן משוכפל כדי להגדיל את הרלוונטיות של עמודי האתר על חיפושים המכילים ביטויים מסוימים.

הדרך למנוע מצבים כאלו של חשד לשימוש בתוכן משוכפל פנימי באתר, היא לייצר עמודי תוכן שונים מבחינת הטקסטים הקיימים בהם או לחלופין לעשות שימוש בתגית קנוניקל, המודיעה למעשה למנועי החיפוש מיהו עמוד התוכן המקורי שכדאי יהיה לסרוק ולאנדקס, ומאילו עמודים אחרים אפשר להתעלם בכל הנוגע לאינדקס של מנוע החיפוש.

זמני טעינה ממושכים

טעות נוספת שניתן לפגוש בלא מעט אתרי מסחר ברשת היא טעינה איטית של עמודי האתר השונים, במיוחד במכשירי מובייל. בעידן הטכנולוגי של היום, לגולשים אין סבלנות להמתין לטעינה של דפי מוצר איטיים להחריד. חוויית שימוש לא חלקה ולא נעימה, עלולה לייצר שיעור נטישה גבוה של גולשים מן האתר, זמני שהיה קצרים מאוד, וכמובן שיעור המרה נמוך יותר.

כל זאת, בעידן שבו גוברת התחרות, ואתרי מסחר רבים קמים על גבי תשתיות טכנולוגיות מתקדמות, אשר מאפשרות חווית שימוש מהירה ואיכותית. מובן, שגם מנועי החיפוש עצמם לא אוהבים אתרים איטיים, בין היתר משום שאלו מקשים על סריקה ואינדוקס של האתר. זאת הסיבה, שזמני טעינה ממושכים עלולים להשפיע לרעה על תהליך קידום אתרים (SEO) שבו האתר לוקח חלק.

הטמעת תוכן לא רלוונטי

רבים יודעים שתוכן הוא פקטור חשוב ובעל משמעות רבה לכל פרויקט קידום אתרים. אולם בהקשר הזה של תוכן, ישנה חשיבות לא רק לכמות ולתדירות שלו, אלא גם לרלוונטיות שלו לנישה שאותה הוא משרת.

חישבו על זה: האם התוכן מייצר ערך עבור הגולשים המגיעים לאתר? האם הוא פותר להם בעיות, מפיג חששות, נותן מענה להתלבטויות? תוכן הוא כלי שאמור לשרת את הגולשים, אולם גם את בעלי האתר. באמצעות התגובה של גולשים לתוכן המוטמע באתר, יכולים מנהלים של אתרי מסחר להבין מה חשוב לגולשים, מהם החסמים שמונעים מהם לבצע רכישה באתר, אילו טרנדים מעניינים אותם במיוחד ועוד.