מקודם

קיץ מסמר שיער – כך תשמרי על שיער מטופח בקיץ הקרוב

אבטיח קר, כפכפים קלילים, חול בין הבהונות ובריזה של הים. כל שנה מחדש אנחנו אוהבות לאהוב את הקיץ, אבל השיער שלנו, איך לומר - פחות. רגע לפני שהלחות עושה בנו שמות והכלור בבריכה גורם לנו געגועים לחורף, ארזנו לכן (עם קרחונית) עצות זהב למחלפות הורסות. כך תשמרו על שיער מטופח גם בקיץ

צילום: pexels
צילום: pexels
3 במאי 2021

הקיץ בפתח ומודות, התגעגענו קשות. אז נכון, לא הכול ארטיק תות – לצד הגלידה, בגדי הים, הסאפ שמחכה לנו והאנרגיות הטובות, ממתינים גם השמש הקופחת, המלח בים, וכמובן הכלור בבריכה, וכולם על ראש שמחתנו, תרתי משמע. אבל בינינו, אף אחד לא מושלם. שאנחנו נתייאש? אין סיכוי. אז איך מתמודדים עם ההשפעות הקיציות על השיער? הכול מחכה לכן כאן. 

התחזית: לוהט ומגניב – למה מגיע לנו כל הטוב הזה?

תעיד כל ישראלית: הקיץ בארץ הוא אומנם תענוג צרוף, אך הוא מאתגר את השיער שלנו בשלל מתנות ההופכות את הרעמה הזוהרת ביותר, לדהויה ועגומה. מה גורם לשיער שלנו לאבד את הצ'ארם?

שמש השמש, אהובתנו הנצחית, היא הכוכבת הבלתי מעורערת של הקיץ, אבל כיום אנחנו כבר מודעים לנזקים שהיא גורמת לעור ולשיער בחשיפה לא מבוקרת. כידוע, בקיץ היא קופחת על ראשנו, תוסיפו למשוואה את החמצן באוויר אשר גורם לחמצון מוגבר וקיבלתן יובש ,שבירה ושינוי בגוון צבע השיער. 

מלח ים מלח ים עושה פלאים בתחומים רבים, אך עם השיער שלנו הוא לא עושה חסד. בין אם אתן אוחזות בשיער טבעי, לאחר החלקה, או צובעות את השיער עם צבע לשיער, המלח שבים מייבש את הקרקפת והשיער, מחליש ופוגע בחיוניותו.

בריכה פלוס כלור אנחנו הראשונות להתייצב לפתיחת עונת הבריכות, אבל חשוב שתדעו כי הכלור, אשר נמצא בבריכה כדרך קבע ומשמש על מנת להשמיד חיידקים ובקטריות, אינו ידידו של השיער וזאת בלשון המעטה. הכלור מזיק לכל שיער באשר הוא, מכיוון והוא הופך אותו לחלש ושביר יותר, אם אתן עושות שימוש בצבע לשיער, הוא אף מזיק יותר ועלול לגרום לדהיית הצבע ושינוי הגוון. 

חפיפות תכופות אוהבות לחפוף? גם אנחנו. נכון, חם, לוהט וחייבים להתרענן, אבל לפעמים צריך לדעת להתאפק. השמש בשילוב המים הקשים בארץ פלוס חפיפות בתדירות גבוהה מדי, פוגעות בשכבת הפרוטאין שעוטפת את השיער והופכים אותו ליבש ופגיע.

אז מה עושים? המלצות קרירות לשיער מטופח בימים לוהטים

האמת, אין לנו שום כוונה  לוותר על העונה הכי שווה שיש. מה כן? הגענו מוכנות עם עצות זהב:

שתו מים והרבה מהם

נכון, זו עצת סבתא, אבל סבתא יודעת דבר או שניים. ברור לכולנו שהמים חשובים לעור הפנים, לגוף ולנפש, אבל מה הקשר לשיער? כידוע, החום גורם לנו להזיע, בעת ההזעה, מופרשים מלחים המייבשים ומחלישים את מעטפת השיער. ככל שתקפידו על שתייה מרובה של מים, כך תבטיחו איזון בכמות המלחים בגוף , עור בריא וחיוני וכבונוס קרקפת רגועה ושיער נעים. נסו ותהנו.

שימו כובע

איזה כיף שחלפו להם הימים בהם התלבטנו בין כובע טמבל לכובע מצחייה וכיום קיים מבחר עצום של כובעים בלוק הורס שמשדרג כל הופעה. הכובע הוא הבסטי שלכן בכל קיץ: הוא מגן על עור הפנים הרגיש ושומר על השיער, בעיקר אם יש לכן שיער צבוע, אך לא רק.  חשיפה גבוהה לשמש מייבשת את השיער, הופכת אותו לנפול ועייף וכמובן תורמת לדהייה מהירה של הצבע. לא חבל? 

טבעי זה הכי

פן ושיער אסוף – אאוט, פזור וזורם – אין. המעיטו בשימוש בפן ובמחליקים, הם מייבשים את השיער ובשימוש תכוף עלולים לגרום לשבירה ונשירה. לפעמים קשה לוותר על הפן, אבל אנחנו מבטיחות, השיער שלכן יוקיר לכן תודה. חם מדי וחייבות לאסוף את השיער או שתשתגעו? אספו לקוקו עדין ורפוי שאינו מותח את השיער ומאפשר לו לנשום בקלילות.

התאימו את שגרת הטיפוח לעונה

אם לגוף ולפנים יש שגרת טיפוח, למה לא לפנק את השיער שלנו? בחרו בשמפו עדין ונטול מלחים שלא יכביד על השיער, אפסנו את השמנים , הם ימתינו לתורם בחורף. במקום זאת בחרו בסרום קליל ומזין המעניק לשיער הגנה טובה בפני קרינה ויובש. הוסיפו לשגרת הטיפוח מסכה לתוספת לחות וברק. צובעות את השיער? העדיפו צבע לשיער המטפח את השיער ושומר עליו בריא וזוהר, ממש כמו שאנחנו אוהבת.

בברכת קיץ מושלם ושיער מאושר