אלינורה דסקל. צילום: יפית שמחה
אלינורה דסקל. צילום: יפית שמחה

אלינורה דסקל, בת 36, נשואה ואמא לשתי בנות. די ג'יי ועובדת בחברת הייטק, מתגוררת בלב העיר

22 ביולי 2019

רצית להקים משפחה בתל אביב?

"תמיד רציתי לגדל את הילדים באווירה עירונית ובתל אביב בפרט. זו הדרך האידיאלית מבחינתי".

למה לגדל ילדים בעיר?

"כל הנושא הזה של ילדים בעיר נשמע מוזר למי שבא מבחוץ, אבל רואים אותם פה בכל מקום. אפשר לשבת עם הבנות במסעדות, בכיכר הבימה או סתם בפארק מתחת לבית שתמיד מלא בילדים. יש כאן המון פעילויות בשבילם וגם לנו ההורים. אנחנו לוקחים אותן איתנו להופעות בתדר, לבלות עם חברים שלנו והילדים שלהם".

ביום היא מורה לאינסטגרם, בלילה היא בהרמות. צילום: יפית שמחה
ביום היא מורה לאינסטגרם, בלילה היא בהרמות. צילום: יפית שמחה

מה מאפיין אימהות תל אביביות?

"וואו, אני חושבת שבעיר הקטע של קהילתיות. יש קבוצות בפייסבוק ובוואטספ עם עזרה וטיפים. גם לרוב אנחנו נשים שעובדות בכמה דברים במקביל. לצורך העניין אני גם עובדת בהייטק וגם מחזיקה ליין מסיבות משלי".

איך אימהות וחיי לילה מתחברים?

"העבודה הזו הרגילה אותי לא לישון, אז ההסתגלות לחיים חסרי שינה עם ילדים פחות הפריעה לי. אני עושה את זה כבר כמעט תשע שנים וחוץ מלתקלט בליין שלי BIG MOUTH, אני גם מתקלטת באירועים ומועדונים ובמקביל מלמדת בתיכון שיווק דיגיטלי. והתלמידים מתים על זה כי מבחינתם הם לומדים על אינסטגרם ואקטיביזם. זה חלק מהכיף להחזיק המון עיסוקים והמגורים בעיר הופכים את זה ליותר נוח. יש גם כמובן עזרה מהסבתות והסבים".

טיפ זהב לחופשת לידה אורבנית?

"קודם כל, תדעו שהיא הכי מדהימה. לחופשות לידה יש שם רע והיא נחשבת לתקופה חסרת שינה שסובבת סביב הילד. אני ממש נהנתי מהן. מעצם העובדה שאפשר לרדת לשדרה, סתם ללכת באמצע היום לסרט עם עגלה, או לשבת עם חברות וחברים לקפה בצהריים כי רובם פרילנסרים. אין יום שהייתי בו לבד".

חפשו אותן בקפיטריה. צילום: יפית שמחה
חפשו אותן בקפיטריה. צילום: יפית שמחה

יש מקומות בילוי סודיים לאימהות בעיר?

"הקפיטריה בגינדי. יש שם תמיד מלא עגלות, אבל זה בגלל שגם הקניון עצמו מקיים פעילויות לאימהות. גם הבקרים במאפיית לחמים צפופים. בצהריים כבר לא תראו אותנו, התינוקות ישנים".

אפשר להקים משפחה בעיר שמשווקת את עצמה לרווקים צעירים?

"בשנים האחרונות תל אביב לגמרי מתאימה את עצמה למשפחות. הדיגיטף הוא רעיון היסטרי והכי מאפיין הורים בעיר. מרגיש שרוב המקומות שביליתי בהם בתור צעירה ורווקה גדלו והתבגרו איתי והבליינים בעצמם הפכו לאנשי משפחה. כולנו הולכים עם הילדים לה-Happy Hour בדיוק כמו שהייתי עושה עם חברים וזה לא נראה מוזר".

לתשומת לבכן: חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק