מרים בן הרוש. צילום: יפית שמחה
מרים בן הרוש. צילום: יפית שמחה

מרים בן הרוש־בוקרה, בת 27, נשואה, אימא לבן 3 ובהיריון שני, הבעלים של המבורגר גורמה 26, נווה צדק

22 ביולי 2019

כמה זמן את גרה בעיר?

"במקור אני ממרסיי, גרתי תקופה קצרה באשקלון אבל אני בעיר כבר עשר שנים. קצת לפני שפתחנו את המסעדה".

מה מיוחד בלהיות אימא בעיר?

"אם אני צריכה להשוות את החיים שלי פה לצרפת, אז אפשר לראות שיש פה הרבה נוחות. עם גנים ואטרקציות והשקעה ברורה של העירייה. מבחינה כלכלית יש פה רגעים שזה לא קל. זה לטוב ולרע. הילדים מרגישים שהם במרכז ושמותר להם הכל. הם מסתובבים במסעדות מגיל צעיר בחופשיות".

איך זה להיות בעלים ולנהל מסעדה כשיש ילדים ברקע?

"עבדתי עד שבוע לפני הלידה וחזרתי לעבוד אחרי שבועיים-שלושה. המסעדה הייתה חסרה לי והיא כמו עוד תינוק מבחינתי. אם צריך אני מביאה את הילד למסעדה, הוא כבר מכיר את הצוות ומנשנש תפוח או לחמניית בריוש בינתיים. אין ספק שאני כבר לא עובדת 12 שעות כמו פעם אבל אני אחראית על התפריט, המנות, ניהול הצוות והשיווק. מאוד חשוב לנו שהכל יקרה מתוך המסעדה".

האישה שמאחורי המבורגר 26. צילום: יפית שמחה
האישה שמאחורי המבורגר 26. צילום: יפית שמחה

מי אחראי על מה בבית?

"למזלי יש לי בעל עם לוח זמנים גמיש. אנחנו מאוד חיים את היום ומחליטים יחד מי על הקניות ומי צריך לאסוף מהגן. יש לי פלוס גדול שאני עצמאית, הבית קרוב ומאפשר לי לקחת הפסקות, לאסוף את הילד מהגן ולבלות איתו בטירוף בגן שעשועים. אבל גם בעלי עוזר המון. אני מדריכה אותו".

טיפ זהב לחופשת לידה בעיר?

"החופשה הראשונה הייתה מאוד קצרה. חזרתי אחרי חודש עם הקטן בבית לעבוד. בעלי לקח את החודש השני כדי שיוכל להתנתק קצת ולהתרגל למצב החדש. בחופשה השנייה שתבוא בקרוב אני דווקא הולכת להתפנק. הלידה יוצאת על הקיץ וחוויתי עכשיו את כל הבחילות והכבדות של החום של אוגוסט אז מגיע לי. אני בטוחה שאבקר קצת במסעדה אבל אני מתכננת לקחת את הפושטק הקטן והחדשה לגינה בקריית ספר, נשכב על הדשא ונתפנק. הכי נעים לנו שם ביחד".

התרגלת לבייבי החדש בקלות?

"בהתחלה היינו קצת שוקיסטים וזומבים. לא ישנו בלילות, היה הרבה שוק. החזרה לעבודה אחרי פחות מחודש עשתה לי טוב. לחזור לשגרה, לחזור לגוף שלי ולעצמי. כי כשטוב לי מבפנים אני מצליחה לעשות גם טוב מבחוץ".

לא בקטע של חופשת לידה ארוכה. צילום: יפית שמחה
לא בקטע של חופשת לידה ארוכה. צילום: יפית שמחה

גילית על עצמך דברים חדשים כשהפכת לאמא?

"עד שלא הופכים להיות הורים, לא ממש מצליחים לדמייו מה יקרה. מבחינה רגשית גיליתי שהאהבה שילדים נותנים כל כך מטורפת שזה מיתרגם אצלי לכוח ואנרגיה לעשות כל מיני דברים שלא חשבתי שאהיה מוכנה לעשות בשביל מישהו אחר. בין אם זה להסתובב שעתיים וחצי בשוק לוינסקי כדי למצוא לו קסדה צהובה של אופנוען, לקום לפיפי באמצע הלילה, לספר לו ארבעה סיפורים עד שיירדם, לרוץ אחרי בלון ברחוב או להפתיע אותו עם קרפים בשש בבוקר. אנחנו הופכות לגיבורות על. התחלתי להעריץ כל אישה שיש לה ילד ומי שיש לה שניים ויותר היא בכלל וונדרוומן. זה מדהים ומעייף בו זמנית".

אילו תגובות את מקבלת כשמגלים שהבעלים היא אימא צעירה?

"מכיוון שאני אימא צעירה, בהיריון שני ומנהלת עסק, הם בטוחים שאני לפחות בת 35. אנשים תמיד מופתעים ושואלים אותי אם אני ממהרת לאנשהו או למה אני צריכה עוד ילד עכשיו. זה לא מפריע לי, אני משתדלת לצחוק כשהם מופתעים ואומרת להם שכשאהיה בת 50 הם כבר יגדלו ואני אוכל לצאת לפנסיה מוקדמת".

תישארי בתל אביב?

"אם יתאפשר לי כלכלית, הלוואי. התרבות ומה שהעיר הזו מציעה לנו לא מובנים מאליהם. אני לא רואה את עצמי עוברת לרמת גן או לגבעתיים כרגע. אני צריכה להיות צמודה לעסק שלי".

לתשומת לבכן: חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק