מקודם

שולחן שבועות בהילוך מהיר – מתכונים מהירים לשולחן החג

צילום: unsplash
צילום: unsplash
4 במאי 2021

החיים רבים בעשייה מגוונת ומהנה וטוב שכך, לצאת אל העולם ולבלות עם אהובים זה בדיוק מה ששומר עלינו צעירים. אך מה עושים כאשר חג השבועות מתקרב לעברנו בצעדי ענק ואין כלל זמן להכין את ארוחת החג? ובכן, הפתרון לכך פשוט, הרי מי אמר שמתכוני החג חייבים להיות מורכבים ולדרוש זמן הכנה רב? כדי להראות לכם שאפשר אחרת, אספנו עבורכם מספר מתכונים מהירים ופשוטים שישאירו לכם מלא זמן פנוי.

כדורי שוקולד קלאסיים ונפלאים

בזמנים לחוצים הבחירה הכי טובה היא לפנות למוכר והאהוב. כדורי שוקולד בהחלט נופלים לקטגוריה הזו שכן לכולנו יש פינה בלב לקינוח המקסים הזה והכנתו פשוטה מאין כמוה. האמינו לנו, מגדולים עד קטנים, אף אורח לא יתאכזב למראה של מגדל כדורי שוקולד מונחים על גבי שולחן החג. הם כל כך טעימים שאף אחד לא ינחש שלקח לכם רק עשר דקות להכין אותם. הנה המתכון, מומלץ לשמור:

מפוררים ביסקוויטים לפירורים גסים. מערבבים את הביסקוויטים עם חלב, חמאה, סוכר וניל, נגיעה של רום ושוקולית. מכינים צלוחיות עם הציפויים שהכי אוהבים: קוקוס, סוכריות צבעוניות, אגוזים קצוצים, סוכריות שוקולד ועוד. מכינים כדורים מהתערובת וטובלים בציפויים השונים. מכניסים את הכדורים למקרר למשך מספר שעות, עד להתייצבות. 

דרך אגב, אם מתחשק לכם בכל זאת לגוון מעט ניתן ליצור מתערובת כדורי השוקולד צורת נקניק. לאחר הקירור חותכים מדליונים קטנים ומגישים בצורה הזו. 

פשטידת פטריות וצפתית

פשטידה שלמה לחג השבועות בעשר דקות? בהחלט אפשרי. המתכון הפשוט הזה מכיל בתוכו כל מה שצריך בשביל פשטידה טעימה ומושלמת לחג: גבינות, בצל ופטריות. זוהי הוכחה שרק בגלל שהמתכון פשוט, אין זה אומר שהמנה אינה מוצלחת. נסו את המתכון, והפשטידה הזו בוודאי תהפוך לתושבת קבע גם בחג השבועות הבא:

ראשית, מחממים את התנור מראש לחום בינוני-גבוה. מנקים היטב את הפטריות וחותכים לרבעים. במחבת מחממים שמן זית ומטגנים קוביות בצל עד שהוא נעשה שקוף. מוסיפים למחבת את הפטריות החתוכות ומטגנים הכל יחד עד להצטמקות קלה של הפטריות. מתבלים את התערובת במלח ופלפל לפי הטעם ומסירים את המחבת מהאש. מניחים בצד לצינון. את התערובת הקרה מעבירים לקערה גדולה ומוסיפים ביצים, קוטג', גבינה צפתית מגוררת, קמח ואבקת אפייה. מערבבים הכל יחד עד לקבלת תערובת אחידה. 

את תערובת הפשטידה מעבירים לתבנית משומנת ומפזרים מעל פירורי לחם. מכניסים לתנור לאפייה של כשלושים וחמש דקות, עד שהפשטידה נעשית זהובה ויציבה. 

בראוניז מסקרפונה היער השחור

שמו של הקינוח הזה נשמע הרבה יותר מסובך מאופן הכנתו. עוגת היער השחור היא אחת מהעוגות המפורסמות בעולם, אך הכנתה וודאי לא אורכת עשרים דקות בלבד כמו במתכון הזה. בראוניז היער השחור מביא פרשנות ייחודית לקינוח הנערץ, ומנה מפתיע לשולחן החג. אז קדימה, גשו להכנה ותגלו מנה עוצרת נשימה:

מחממים את התנור מראש לחום בינוני ומשמנים תבנית. להכנת הבראוניז ממיסים במיקרוגל בהדרגה שוקולד וחמאה, עד לקבלת קרם חלק. מוסיפים סוכר, ביצים, תמצית וניל וקורט מלח וטורפים הכל יחד עד לקבלת תערובת אחידה. מנפים לתוך הקערה קמח ומערבבים בזהירות בתנועות קיפול עד להופעת עיסה חלקה. יוצקים לתבנית שני שליש מהעיסה ומיישרים.

להכנת שכבת המסקרפונה והדובדבנים מערבבים בקערה בינונית מסקרפונה, חמאה, סוכר, ביצה, חלמון ביצה ותמצית וניל. מוסיפים לבלילה קמח ומערבבים עד לקבלת עיסה סמיכה. את העיסה יוצקים על גבי שכבת הבראוניז ומיישרים. 

על גבי שכבת המסקרפונה יוצקים תלוליות מהשליש הנותר של עיסת הבראוניז. באמצעות סכין מערבבים בעדינות בין שתי השכבות ויוצרים דוגמת שיש. מפזרים מעל דובדבנים מתוקים קפואים ושוקולד קצוץ או שוקולד צ'יפס. 

מכניסים את הבראוניז לאפייה בתנור במשך כשלושים וחמש דקות, עד שתערובת המסקרפונה מתייצבת אך עדיין רוטטת מעט במרכזה. לאחר מכן מוציאים את הבראוניז מהתנור ומעבירים לצינון במקרר עד שהעוגה קרה ויציבה לגמרי. לפני ההגשה חותכים את הבראוניז לריבועים. 

ניתן לערוך מספר שינויים במתכון כדי להתאים אותו לצרכים שונים. למשל, החליפו את הקמח לקורנפלור עבור גרסה נטולת גלוטן. לגרסה בריאה יותר החליפו את הקמח הלבן בקמח כוסמין. אפילו ניתן לבחור בפרי קפוא אחר במקום הדובדבנים אם מתחשק.