מקודם

תכנית חיסכון: לתכנן את עתיד הילדים עם פתיחת קופת גמל להשקעה

ככל שנדע להתנהל נכון כלכלית, אנחנו נצליח להבטיח את עתידנו האישי וכמובן גם את זה של ילדינו. ואחת מן הדרכים היותר חכמות להשיג זאת, היא לפתוח תכנית חיסכון בדמות קופת גמל להשקעה

התנהלו נכון. צילום: שאטרסטוק
התנהלו נכון. צילום: שאטרסטוק
6 באוגוסט 2019

במה מסתכמת חוכמתם של אנשים אם לא ביכולתם לקבל החלטות נכונות, בזמן אמת? מי שבוחרים לאמץ ו- "לחיות" את המשפט הזה, תמיד יפעלו מתוך שיקולים אופטימאליים אשר יוכלו לשפר את איכות חייהם. אחד מן ההיבטים שאולי הכי מתכתבים עם העניין הזה, הוא כל מה שקשור בקבלת החלטות פיננסיות.

מה זו תכנית חיסכון – קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה הינה מוצר חיסכון חכם וגמיש אשר מאפשר לכם מחד לחסוך כסף רב ומאידך ליהנות משמירה על נזילות כספית. מטרתה של אופציית החיסכון הזו היא לעודד אתכם להגדיל את חסכונותיכם הפנסיוניים. בנוסף, קופת הגמל להשקעה מהווה תוכנית חיסכון אידיאלית אשר יכולה להבטיח את העתיד הפיננסי של ילדיכם.

מה ההבדל בין תכנית חיסכון בנקאית לבין זו של קופת גמל להשקעה?

בעוד לתכניות החיסכון הבנקאיות קיימות תחנות יציאה (בממוצע כל שנה, 3 שנים, או 5 שנים), לקופות הגמל להשקעה אין תחנות כאלה. כלומר, את הכספים שאתם חוסכים באמצעות קופת גמל להשקעה אתם רשאים למשוך בכל עת, ותקבלו את הכספים תוך מספר ימי עסקים בודדים. זו בדיוק הסיבה אגב שאופציית החיסכון באמצעות קופת גמל להשקעה מתאימה למעשה לכל תקופת זמן: קצרה, בינונית או ארוכה. מעבר לכך, קופות הגמל להשקעה הן בדרך כלל עדיפות יותר גם ברמת התשואה וזאת בשל הריבית הנמוכה במיוחד השוררת במשק.

למען עתידכם. צילום: שאטרסטוק
למען עתידכם. צילום: שאטרסטוק

כאשר אתם פותחים קופות גמל על שמם של הילדים שלכם, אתם יכולים להפקיד עבורם עד 70,000 בשנה (בדרך של הפקדה חד פעמית, או באמצעות הפקדות חודשיות קבועות). בנוסף, אתם יכולים לפתוח קופות גמל להשקעה עבור יתר בני המשפחה (כולל בעבור עצמכם) ולייצר חיסכון שנתי משמעותי אשר יכול להסתכם במאות אלפי שקלים.

תכנית חיסכון גמישה עם מגוון מסלולי השקעה

בקופות הגמל להשקעה ישנו מגוון נרחב של מסלולי השקעה אשר יכולים להתאים כמו "כפפה ליד" לרמות סיכון שונות. וכאשר אתם (או ילדיכם בעתיד) תבחרו למשוך את כספי החיסכון בעת פרישה, תוכלו ליהנות מהם כקצבה פנסיונית נוספת הפטורה לחלוטין מתשלום מס. אך אם תמשכו את הכספים לפני גיל הפרישה, תצטרכו לשלם מס רווח-הון (של 25%) עבור הרווחים שהצטברו בקופה בלבד.

הבטיחו את עתיד ילדכם. צילום: שאטרסטוק
הבטיחו את עתיד ילדכם. צילום: שאטרסטוק

כאמור, קופות הגמל להשקעה הן אופציית חיסכון נהדרת אשר יכולה להבטיח את עתידכם ואת עתיד ילדיכם. וכדי לפתוח עבורם תכנית חיסכון דרך קופת גמל להשקעה, עליכם לפנות אל סוכנות ביטוח או אל בית השקעות פרטי- תוך התמקדות במציאת ההצעה הכדאית ביותר. בין היתר, עליכם לבחון פרמטרים מרכזיים כמו עלות "דמי הניהול" (עלות, בעבור ניהול קופת הגמל), רמת השירות וכמובן- היקף התשואה שהקופה עשויה להניב.