מקודם

תעודת הוראה לגיל התיכון

תחום החינוך בגיל זה כולל הרבה יותר מהענקת ידע בתחום הלימוד. המורים, במיוחד המחנכים של הכיתות, מהווים מצפן עבור התלמיד שיכוון אותו בעשורים הבאים

עבודה שהיא שליחות. צילום: pexels
עבודה שהיא שליחות. צילום: pexels
2 באפריל 2020

גיל ההתבגרות הוא התקופה שבה יעוצבו תכונות האופי, החלומות והחזון של רבים בדבר התחום שבו ירצו לעסוק בעתיד. בתקופה זו, כאשר הילדים מתחילים להיפרד מההורים כסוכן העיקרי המתווך בינם לבין העולם, וקבוצת השווים הופכת להיות משמעותית יותר, התלמידים רואים גם בחלק מהמורים שלהם דמויות שיכולות לשמש כהשראה וכיד מכוונת.

תעודת הוראה ככלי להשפיע על דור העתיד

תעודת ההוראה מהווה כלי חשוב בדרך להתחלה של קריירה מיוחדת במינה. זהו אינו עיסוק זמני, עבודה שמתחילה משעות הבוקר ומסתיימת אחר הצוהריים. יש בה שליחות מיוחדת, ולכן היא עשויה למלא את חייו של הבוחר בה, הן בעיסוקים ובמטלות הקשורים להוראה, והן במגוון של משימות ואתגרים שאינם קשורים ישירות להוראה עצמה.

למשל, בעידן הנוכחי שבו מגפת הקורונה משתלטת על העולם, כאשר בתי הספר היסודיים, החטיבות והתיכונים יפתחו מחדש, המורה יהיה שם עבור התלמידים להחזירם לשגרה. עבור בני נוער בגיל התיכון, ההורים לא מהווים הגורם היחיד שיכול להרגיעם. לכן, המורים יצטרכו לגלות את המאפיינים המיוחדים באישיותם, ולהכיל את הבלבול, הכאב והניסיון להבין את שהתרחש בעת האחרונה. לצד כל זאת תלמידי התיכון יצטרכו להמשיך וללמוד למבחני הבגרות, שהציונים שיתקבלו בהם ישפיעו במידה רבה גם על ההשכלה הגבוהה שלהם.

הכנת התלמידים לתקופת הצבא

המורה מכין את התלמידים לא רק לעבודה או ללימודי ההשכלה הגבוהה. הוא מעניק להם גם הכנה משמעותית לתקופה שבה ישרתו בצה"ל, מיד לאחר הלימודים. היכולת להיות מסוגל לציית לסמכות, ועדיין לשמור על ראש גדול אינה מתפתח לבדה בתקופת הצבא. היא מתחילה שנים רבות לפני כן, עוד בתקופת בית הספר היסודי, החטיבה ובמיוחד התיכון. הכישורים שהמורה יעניק לתלמיד בתחום זה, לא יסולאו בפז ויוכלו להעניק לו בסיס איתן לעלות בהיררכיה הארגונית בצבא.

תעודה שפותחת צוהר למגוון אפשרויות נוספות בתוך מערכת החינוך

עבור מורים רבים תעודת הוראה לגיל התיכון היא רק ההתחלה. השיעורים בכיתות מהווים מקפצה לקריירה מאתגרת בתחום החינוך. לאחר מכן, ניתן להמשיך לתפקידים נוספים בתוך מערכת החינוך עצמה, כמו ניהול בית־ ספר או ייעוץ חינוכי. אפשר להמשיך גם לתפקידים הדורשים הכרות עם המערכת הבית־ספרית מבפנים, בתוך משרד החינוך עצמו.

הרשויות העירוניות מעסיקות פעמים רבות מורים, כדי לקבל החלטות הנוגעות למוסדות החינוך העירוניים. לכן, תעודה זו פותחת צוהר למגוון רחב של אפשרות נוספות להוראה.

לסיכום, לימודי הוראה מאפשרים לפתח קריירה מיוחדת, המשפיעה לא רק על המורה, אלא גם מעצבת את השנים הבאות בחייהם של תלמידיו. אם אתם מלאי חזון והשראה, ומעוניינים להשפיע על הדורות הבאים, יתכן וזה המקצוע הנכון ביותר עבורכם.