מקודם

תשכחו מכל מה שידעתם על יוון

הרבה יותר מבטן הגב: תצפיות מדהימות, רכסים מושלגים, נופים עוצרי נשימה ומסלולים שיזכירו לכם את שוויץ

לא רק בטן גב בכרתים (צילום: pexels)
לא רק בטן גב בכרתים (צילום: pexels)
31 ביולי 2019

יוון היא מדינה יפיפייה המציעה נופים עוצרי נשימה ושלל איים מרהיבים, החל – ממיקונוס, רודוס, קוס וכריתים ועוד רבים. בנוסף, היא גם מציעה חיי לילה שופעים באיי אתונה וסלוניקי. יוון נחשבת ליעד תיירותי שישראלים אוהבים מאוד, הרבה מכך  בזכות השילוב של האתרים ההיסטוריים, המאכלים העממיים ואזורי הטבע הקסומים כגון: רכסים מושלגים, אזורים מיוערים, אגמים, פריחה אביבית צבעונית ומבנים ארכיאולוגים מדהימים. מעוניינים להכיר את יוון בפן שונה? טיול ג'יפים ביוון עושה את כל ההבדל. הנה כמה דברים שכדאי שתדעו ותכירו על המדינה.

תצפיות מדהימות

אם אתם רוצים להכיר את יוון מזווית אחרת, כדאי להכיר תחילה את נופיה הירוקים והקסומים. אחרי ששכרתם ג'יפים מחברת ההשכרה, עלו על כביש אתונה־סלוניקי ובדרך תמצאו אגם קטן שנמצא קרוב לעיר מרתונס  (Marathonas),הסמוכה לאתונה. בהמשך הכביש תיהנו מאגמים רבים נוספים, שינעימו לכם את  הדרך אל גשר סיריוס (Sirios). משם ניתן להמשיך לכיוון תיבה (Thiva) – העיר של המלך אדיפוס. אם יש לכם עוד זמן, תוכלו להגיע אל הכפר הציורי דספינה (Desfina), שם תוכלו לבקר בכנסיית "הנביא אליהו" וליהנות מתצפית מרהיבה. כדאי לעצור לכמה דקות וליהנות מהנוף הירוק המקיף אתכם.

רכסים יפיפיים

יוון מציעה לכם  לטייל בין רכסים גבוהים, חלקם מושלגים וחלקם גבוהים מאוד –בטיול ג'יפים. באזור המערבי של יוון, קיים עמק הזיתים. הוא נמצא סמוך לחוף של מפרץ איטאה. שם תוכלו לראות את אחד מהחופים היפים ביותר ביוון. משם, ניתן להמשיך אל רכסי גיונה (Giona) המושלגים ואגם מורנוס (Mornos) שנראה כמו זרוע אחת שמחוברת לכל הרכסים המקומיים. לאחר מכן, ניתן להמשיך אל פסגת הוארדוסיה ולהיחשף למראה הררי עטוף בשלג צחור אשר לצדו עצי אשוח ירוקים, צפופים ויפיפיים. לאחר הביקור בין הרכסים, ניתן להמשיך לאחד מהכפרים באזור.

מסלולים רגליים

מסלול רגלי נהדר שניתן להתחיל אותו בטיול ג'יפים להמשיך באופן רגלי הוא באזור חבל אבריטנייה, שמכונה גם "שוויצריה היוונית". במקום קיימים מסלולים יפיפיים,  ניתן לעבור באזור מיוער ולצפות בצמחיה מגוונת וחדשה ובהמשך אף להגיע אל מפלי מים קטנים, לשכשך את הרגליים בנחלים הזורמים וכמובן ליהנות מהתרבות המקומית. תושבי הכפרים שנמצאים סמוך לחבל אבריטנייה, מתבודדים באזורים מיוערים אלו, לכן בזמן הטיול תוכלו גם לטעום מהתרבות המקומית, מהנוף ומהמרקם האנושי הייחודי של כפרים אלו.

יוון שלא הכרתם. צילום: שאטרסטוק
יוון שלא הכרתם. צילום: שאטרסטוק

טיול מקומי ומבודד

ממזרח למערב, קיים רכס פינדוס הדרומי. מדובר באזור דיי מרוחק, שהרבה תיירים לא מגיעים אליו. אם בחרתם לבקר בסביבה, תוכלו ליהנות מחוויה אחרת כאשר במקום תראו מקומיים בלבד. בהמשך, תוכלו לחצות את נהר אכלוס, הנהר שמנקז את רכסי פינדוס הצפונים ומשם אל נהר הארכטוס. מדובר ביום שכולו שטח בו תצטרכו לדאוג לאוכל מינימלי ולמים לפי הצורך. אזור עצמו מדהים, שכן מלבד המקומיים אף אחד כמעט ולא מבקר שם.

קצת אקסטרים

כבר הבנתם שיש ביוון הרבה יותר ממה שדמיינתם, הגיע הזמן שתכירו גם את אזורי האקסטרים שלהם. באזור נהר ההארכטוס, קיים שייט רפטינג בנהר. מדובר בחוויה בלתי נשכחת שמתאימה לכל הגילאים. במהלך השייט ניתן לצפות בעיר יואנינה בואכה ובכפרים נוספים. ישנם כפרים מיוחדים מוכרים יותר  בגלל הארכיטקטורה העיצובית והמיוחדת שלהם. כדאי להגיע למקום ולצפות באבני הציפחה המדוברות. משם אפשר להמשיך לשופינג קצר בקניונים המקומיים וליהנות במקביל גם מנופי מקורות המים, מהטבע העצום והפראי ומבריזה טובה על הג'יפ בסיום.

לסיכום, יוון נחשבת ליעד שמבקרים בו ישראלים רבים. אם אתם רוצים להכיר את יוון מזווית אחרת, כדאי לעשות זאת בטיול ג'יפים. היצמדו למסלולים המיוחדים ותגלו יוון אחרת לגמרי ממה שהכרתם עד היום.