מקודם

5 סיבות ללמוד שיווק דיגיטלי

זיהוי הזדמנויות הפך לשם המשחק בעולם הדיגיטלי. עולם שבו כל אחד מאיתנו מנסה את מזלו ביוזמות שונות בכל תחומי החיים, היכרות עם עולם השיווק הדיגיטלי הופכת לרכיב הכרחי בחיינו

צילום:shutterstock
צילום:shutterstock
10 במרץ 2020

בעולם שבו כל אחד מאיתנו, בין אם הוא שכיר או עצמאי, מקובע או יזם בנפש, מנסה את מזלו ביוזמות שונות בכל תחומי החיים, היכרות עם עולם השיווק הדיגיטלי הופכת מרכיב חיוני בסדר היום שלנו, לרכיב שהוא בהחלט הכרחי.

זיהוי הזדמנויות הפך לשם המשחק בעולם הדיגיטלי: אם פעם כל שנדרש תלמיד בבית הספר לעשות הוא לשנן חומר כתוב, הרי שכיום הדרישה היא שונה לגמרי: יזמים צעירים צריכים לחשוב לא רק על התוכן והפיתרון שהם מציעים לבעיות שונות, אלא גם על האריזה שלו, ועל הדרך שבה הם מנגישים את התובנות שלהם לקהל היעד הרלוונטי.

תחום השיווק הדיגיטלי הוא תחום דינמי וחדשני, המתאפיין בעדכונים ושינויים תכופים. התחום כולל בתוכו ערוצים שונים של שיווק כמו למשל: קידום בגוגל אורגני, שיווק/פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל ועוד.

אם אתם מתלבטים האם כדאי יהיה לכם ללמוד ולהעמיק בתחום השיווק הדיגיטלי, הנה חמש סיבות טובות לעשות זאת, שכדאי יהיה לכם לקחת בחשבון:

1: לחסוך בעלויות השיווק ולדעת למדוד אותן

עם הקמת העסק, מורגל בדרך כלל כל יזם לעסוק ביסוד התשתיות החיוניות לעסק: תכנון ועיצוב המוצר או הפיתרון, התקשרות מול ספקים שונים, ניהול הסחורה והמלאי, טיפול בתקלות, גיוס עובדים לעסק ועוד. משכך הם פני הדברים, לא יכול להקדיש בעל העסק את הזמן הדרוש לצורך למידה, הקמה וטיוב של קמפיין שיווק דיגיטלי בערוצים השונים, שיאפשר לו להגיע לקהל יעד מפולח, מדויק, ששיעור ההמרה בו צפוי להיות משמעותי. לכן, מרבית היזמים פונים בשלב זה לחברת פרסום או לפרילנסר, שמנהלים עבורם את קמפיין השיווק הדיגיטלי, ומגישים להם, בסוף כל חודש, דוח עמוד בגרפים ונתונים על הצלחת הקמפיין.

מובן, שלהוצאת הפעילות הזאת לביצוע במיקור חוץ על ידי חברת פרסום או פרילנסר, ישנן השלכות פיננסיות. חברות הפרסום גובות עלויות לא קטנות בתמורה לתכנון, עיצוב והקמה של הקמפיין, ופרילנסר מולו תתקשרו לא יעשה זאת בחינם גם הוא.

רכישת השכלה בתחום השיווק הדיגיטלי תאפשר לכם לחסוך בעלויות האלו. השכלה כזאת גם תאפשר לכם, במידה והחלטתם בכל זאת לעשות שימוש בשירותים של חברת פרסום המתמחה בתחום, למדוד את ביצועי הקמפיין בצורה אובייקטיבית, לשאול את השאלות הנכונות ולאתגר את האסטרטגיה השיווקית עליה החלטתם יחד עם נותני השירות.

2: לפתח קריירה משנית

זה לא סוד ששוק העבודה עבור שכירים הופך להיות קשוח מיום ליום. אם פעם נהנו עובדים משעות עבודה פחות מלחיצות, מדרישות זמינות מופחתות וממעמד של קביעות במקום העבודה, הרי שכיום שוק העבודה השתנה לבלי היכר. לעיתים, הלחץ עושה את שלו, ושכירים רבים נפנים לחפש לעצמם עבודה שיוכלו לבצע מהבית, אם על מנת להשלים הכנסה, ואם כאופק הכנסה ראשי עתידי לבית.

עבודה בתחום השיווק הדיגיטלי תאפשר לכם גם לרכוש מיומנויות עבור העבודה שלכם כשכירים. היא תלמד אתכם על הדרך שבה מעצבים וממקדים מסרים, על הדרך שבה מפלחים את קהל היעד הרלוונטי לכם, ועל הדרך שבה מטייבים, מתקנים ומשפרים את אופן זרימת המידע.

מעבר לכך, אם תשלטו ברזי המקצוע של שיווק דיגיטלי, תמיד תעמוד לכם האפשרות לחפש עבודה מתוך תחושת ביטחון. נכון יהיה לומר שהשיווק הדיגיטלי הוא מקצוע שעתיד להיות רלוונטי גם בשנים הקרובות וככזה, הוא יאפשר לכם להיות רלוונטיים בעצמכם.

3: יצירת אפיק הכנסה עם סיכונים מופחתים

אנשים נוטים להשקיע את כל כולם בעסק, לזהות הזדמנויות להתפתחות וצמיחה, ולהרחיב את המקומות בהם העסק פעיל, אולם רבים מהם משקיעים מחשבה מועטה דווקא בסיכונים האפשרים שהתממשותם יכולה לגרום לעסק נזק ממשי.

עסקים אשר מנהלים סניפים פיסיים חשופים לאוסף גדול של סיכונים, החל מסיכונים סביבתיים כמו רעידת אדמה, שיטפון, התמוטטות של מנוף באיזור, פריצה, גניבה, שוד וכדומה, ועד לסיכונים הכרוכים בשיפוצים של האזור, בסגירת מקומות חניה, בפתיחת מרכז מסחרי בשכונה מקבילה ועוד.

לעומת זאת, עסקים המספקים שירותי שיווק בדיגיטל חשופים פחות לסיכונים מעין אלו. אין להם הוצאות מיוחדות על שיפוץ העסק, תשלומי ארנונה מופרכים, אגרות שילוט ועלויות אחרות אותם מכירים עסקים אחרים מקרוב.

עבודה בשיווק דיגיטלי ניתן לבצע כאמור, מכל מקום עם גישה לאינטרנט. בפועל, זה אומר שלא תידרשו למשרד כדי לפתוח את העסק הקטן שחלמתם להקים. תוכלו לבצע את העבודה מהבית או מתוך בית הקפה הסמוך, ולא תידרשו לסניפים, לתחבורה מיוחדת, לחניה ייעודית ועוד דאגות נפוצות מן התחום המאפיינות בעלי עסקים אחרים.

4: להישאר מעודכנים בתעשיה

אם אתם רוצים שתישמר לכם האפשרות לזהות הזדמנויות עסקיות עתידיות ולנצל אותן, תהיו חייבים לשמור על רמת עדכניות הולמת. עסק שלא מכיר את הרשת החברתית אינסטגרם יתקשה לגבש אסטרטגיה שיווקית הנסמכת על רשת זאת. עסק שלא מכיר ביתרונות שמספק לו תחום הקידום האורגני, לא יחשוב על השקעה בתחום, במיוחד אם ברור שהיא תחזיר את עצמה רק בטווח הארוך.

למידה של תחום השיווק הדיגיטלי תאפשר לכם להכיר מקרוב את הטעויות הנפוצות שמבצעים בעלי עסקים בבניה ועיצוב של דפי נחיתה, את השגיאות הרלוונטיות לתחום מיקוד המסרים באתר האינטרנט, ואת הצעדים הכרוכים בגיבוש אסטרטגיית תוכן לנכסים הדיגיטליים שברשותכם.

הלימודים יאפשרו לכם גם להבין האם וכיצד תוכלו לנצל את הנכסים הדיגיטלים שברשותכם ולבצע מונטיזציה שלהם לצורך הגדלת ההכנסות של העסק. אם יש לכם רשימת תפוצה פעילה של עוקבים, אתר אינטרנט עם תנועה אורגנית ערה של מבקרים, דף פייסבוק פעיל ופופולרי – תוכלו לנצל אותם לצורך הגדלת ההכנסה לעסק, באמצעים כמו הטמעת מודעות פרסום עליהן תוכלו לקבל תשלום עבור כל הקלקה של מבקר, הסכמי שיווק שותפים עם עסקים אחרים, מכירת לידים לשותפים עסקיים ועוד.

5: להרחיב אופקים

לא מעט אנשים אוהבים ללמוד כחלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלהם. כמות הנושאים בהם ניתן להעמיק ולייצר באמצעותם ערך מוסף בתחום השיווק הדיגיטלי היא עצומה. תוכלו ללמוד כיצד להתנהל כבית עסק ברשתות החברתיות, מהם היתרונות והחסרונות של קידום אורגני לעומת קידום ממומן, מדוע ערוץ המייל, למרות הותק הרב שלו, הוא עדיין ערוץ אפקטיבי מאוד, מהן הדרכים שבאמצעותן ניתן לשפר את כמות ואיכות הגולשים לאתר מסויים ועוד.

עקרונות השיווק הדיגיטלי יסייעו לכם לשפר את ההתנהלות שלכם לא רק בזירה הדיגיטלית, אלא גם בחיים עצמם: תבינו כיצד לדבר עם אנשים, מה משכנע אותם, כיצד להיתפס כגורם בר סמכות בתחומכם, איך לדאוג לכך שהמסרים שלכם ימשיכו להדהד גם בסיום השיחה ועוד.

לסיכום

אם קיבלתם לאחרונה החלטה ללמוד שיווק דיגיטלי, עשיתם בחירה מצויינת. למידה של שיווק דיגיטלי תאפשר לכם לצמצם את העלויות הכרוכות בהקמת קמפיין שיווקי בעסק שלכם, ולדעת כיצד לעקוב אחר תוצאותיו, לייצר אפיק הכנסה משני למשק הבית, להקים עסק בעל סיכונים סביבתיים מופחתים, להישאר מעודכנים בתעשיה, וגם סתם להרחיב אופקים על מנת להטמיע תובנות ומתודות עבודה, גם בחיים האישיים שלכם.