בתי הקפה הטלוויזיוניים שאהבנו

מה יש בבתי הקפה של סדרות הטלוויזיה שכל כך מושך אותנו? מקפוצ'ינו בסנטרל פרק של "חברים" ועד אספרסו קשוח עם בנות גילמור בלוק'ס

31 במרץ 2014

Central Perk – חברים

לא משנה אם הייתם בטים רייצ'ל או אם אשכרה האמנתם לשטויות שיצאו לרוס מהפה, הקונצנזוס הגדול של "חברים" התמקם בחמימות מעוררת קנאה על הספה במרכז בית הקפה היפה ביותר שאין סיכוי שבאמת מתקיים בעיר מפויחת כניו יורק. לאונג' הקפה החמים הזה שימש במשך עשור כמקום בילוי לחבורה, במה לשירים ההזויים של פיבי ועסק כושל של גונטר, המלצר/בעלים המחומצן שמאוהב ברייצ'ל למרות שהוא בבירור יותר מתאים לרוס. למה כושל? ובכן, ראיתם מישהו מהשישייה משאיר כסף לפני שהוא יוצא?

Grumpy Cafe – בנות

את "קפה גראמפי", מקום העבודה המייבש של גיבורת "בנות" האנה, בהחלט אפשר לראות בניו יורק. לא מטאפורית, במקרה הזה אפשר פיזית להגיע לשדרה השביעית, בין רחוב 11 ל-12 בברוקלין, ולמצוא עובדים היפסטרים שיטענו בתוקף שהם לא רואים בכלל את "בנות". על פניו בית הקפה לא נראה מזמין למדי, אבל האווירה הקרה והריחוק האורבני רק גורם לנו לרצות להיכנס עם לפטופ ולצאת עם ספר ביכורים.

The Peach Pit – בוורלי הילס 90210

האמריקאים, שמאוד אוהבים את הקפה שלהם דל ובעל מרקם מימי משום מה, מסתפקים בלהפוך דיינרים קלאסים לבתי קפה עמוסי מלמולים. כזה היה המקרה עם הפיצ' פיט, דיינר רטרו מתקתק שנאלץ לספוג את הדרמה של ברנדון, דונה וכל שאר האנשים שעוד בניינטיז היו מבוגרים מדי מכדי לעבור כבני נוער. בתוספת דמות האם המושלמת, נייט, זה המקום שבו חלומות אמריקאים פורחים והסיוטים של קורט קוביין התגשמו.

Café Nervosa – פרייז'ר

עוד לפני שכל קבוצה אתנית/פוליטית/דתית התפארה בעמוד "עילאיים ומתנשאים" משלהם, היו פרייז'ר ואחיו ניילס, שסביר להניח שמביטים מלמעלה על כל המביטים מלמעלה. בהתאם למעמד, היו צריכים האחים לבית קריין בית קפה ראוי. כמה מזל שבשכונתם היה את קפה נרבוסה, שקרוי באופן הולם על שם המילה הלטינית שמשמעותה "התמכרות פסיכולוגית להרגל". איף, פסיכולוגים, אפילו ההומור של בתי הקפה שלהם יבש.

Monk's Café – סיינפלד

על אף תפקודו של "קפה מונק" גם כפינה נחמדה לארוחות צהריים, ארבעת חברי "סיינפלד" בילו שעות רבות על קפה ודיאלוגים על ענייני יום יום בתא הקבוע שלהם. ניסיונות להאזין ללקוחות אחרים, דיונים על הלכות חברתיות או תלונות על השירות, אין ספק שג'רי וחבריו לא רק היו אנשים איומים, הם היו וודאי לקוחות זוועתיים. לפחות האוכל היה נראה טוב, גם כשג'ורג' התלונן.

Luke's – בנות גילמור

אם עד היום לא הבנתם, הסיבה שהבנות למשפחת גילמור הצליחו לדחוס כל כך הרבה מילים לתוך דקה נתונה יכולה לנבוע רק ממקור אחד – פולי הקפה המשובחים שסופקו על ידי הגבר המסוקס ביותר בכל סטארס-הולו. אצל "לוק'ס" הקפה מוגש חם ולוהט הישר מידיו וחיוכו של לוק דיינס, שיחד עם המשקה החם מגיש גם עצה טובה, שנינות קלה על אנשי העיר או זיפים מדויקים שגרמו לנערות ברחבי העולם לגלות את חיבתן לגברים מבוגרים יותר בשלב מוקדם מדי.

Espresso Pump -באפי

כמו כל דבר בעיירה שממוקמת על פי השאול, בית הקפה השכונתי ברחוב הראשי של סאנידייל הוא שום דבר חוץ מרגיל. יש בו כיסאות בגבהים שונים, עיצוב שמזכיר במכוון תחנת דלק וכמובן פעילות נרחבת של ערפדים. אבל זה בלילה, במהלך היום יש שם שיחות נשים קלאסיות על ערפדים ואנשי זאב ומה שפועם או לא פועם בחזה שלהם. המקום אמנם נראה נעים ומזמין מאוד בשעות היום, אבל עם רדת החשיכה, עדיף כבר לשתות קפה בבית.

Buy The Book  – אלן

עוד לפני שאלן דג'נרס אירחה את כל העולם בסלון המדומיין שלה, היא כיכבה בסיטקום שהציג אותה כמנהלת חנות ספרים משלה שכללה, חכו לטוויסט, בית קפה קטן בתוכה. זה אולי נשמע בנאלי כיום, אבל בניינטיז הפנטזיה של עלעול בספרים תוך כדי שתיית כוס קפה מהביל היה קסום כחולצות פלאנל ומרגש כפוסטר של מארק וולברג בתחתוני קלווין קליין.

דוכן הקפה – דקסטר

בין עשרות הלוקיישנים המלהיבים שהיו ב"דקסטר", אחד הפינות הלא מוערכות מספיק היתה בהחלט משאית הקפה שמחוץ לתחנת המשטרה הכושלת ביותר בטלוויזיה. כנראה שהיה משהו בשתייה שניתנה לטובי בני מיאמי מחוץ לתחנת המשטרה, כי אין דרך אחרת להסביר איך הם נשארו עיוורים לרוצח הסדרתי החייכן מדי שהתרוצץ להם בין הרגליים חמוש בדונאטס שהולכים נהדר עם הקפה, בדיוק השילוב המושלם לרגע הזה שבו אתה רוצח מישהו דקה לפני שאתה הולך לתחנת המשטרה.

דאנקן דונאטס – כל סדרת משטרה אי פעם

האהבה בין שוטרים לקפה ומאפה מתקתק לא נגמרת רק במיאמי. בערך בכל סדרת משטרה, רצוי CSI, יש לאנשי החוק את מקום המפגש הקבוע שלהם שמגיש את השילוב הקדוש לזרועו השמנמנה של החוק. על אף שנמנעו מלציין את הרשת הספציפית, אין פינה בארה"ב שלא ניתן לראות ממנה דנקן דונאטס, ואין דנקן דונאטס אחד בו לא ניתן לאתר לובש מדים כחולים. מי יודע, אולי יום אחד באחת הסדרות יתמזל מזלם והרוצח יתגלה בכלל במוכר בחנות.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.