משלוח מיוחד: המתנות היקרות בהיסטוריה

מה נותנים לבן אדם שיש לו כבר הכול? ובכן, מה עם הליקופטר, טיסה לחלל או הטאג' מאהל? ריכזנו עבורכם את המתנות היקרות ביותר בהיסטוריה, כדי שתוכלו לנופף בפני הבן/בת זוג. בהצלחה לכולנו

הטאג' מאהל. צילום: Shutterstock
הטאג' מאהל. צילום: Shutterstock
12 בינואר 2015

מה קונים למי שיש לו כבר הכול? שאלה טובה. מסוג השאלות הללו שצפות אחת לשנה בימי ההולדת של היפים והאמידים בעולם. מישהו אמר צרות של עשירים? אז כדי להעניק לכם השראה לקראת ימי ההולדת של בני הזוג שלכם, יום האהבה המתקרב או סתם קצת כדי להרגיז, הנה רשימה של מתנות שיכלו לפתור את בעיית הרעב בעולם. המתנות מדורגות בסדר עולה מ"הצפויה ביותר" ועד ל"שיחקת אותה: גם יקר וגם מקורי, אפשר להיות מושלם יותר?"

יהלום הוא חברה הטוב ביותר של האישה

דפי ההיסטוריה והצהובונים מלאים בסיפורים על יהלומים יקרים שניתנו במתנה לאישה אהובה. החל מג'יי-זי שפינק את ביונסה בטבעת יהלום בשווי חמש מיליון דולר והוסיף על הדרך גם טבעת יהלום כפילה בשווי 5000 דולר, ועד לגריגורי ולאדימירוביץ' אורלוף, רוזן רוסי ואחד מהמאהבים הרבים של הצארינה יקטרינה השנייה. אורלוף קנה עבורה את היהלום (199.6 קראט) תמורת 400 אלף רובל, אבל היום הוא נחשב פרייסלס ומהווה חלק נכבד מהאוצר הלאומי של רוסיה. הבנות, אגב, לא נשארו חייבות, ביונסה קנתה לג'יי זי שעון משובץ יהלומים בשווי חמש מיליון דולר והצארינה יקטרינה השנייה קנתה לאורלוף ארמון במיקום שווה ליד סנט פטרסבורג. לפנק, לפנק, לפנק.

הליקופטר בייבי

אתם בטח חושבים לעצמכם שזו מתנה מקורית, מסוק, איך לא חשבנו על מסוק? אבל לא. מסוק הוא דווקא מתנה די נפוצה אצל האנשים שמגהקים כסף. אנג'לינה ג'ולי, למשל, קנתה לבעלה, באד פיט, מסוק לכבוד חג המולד והוסיפה גם שיעורי טיסה ומנחת מטוסים בבית שלהם בצרפת. היא אמרה שפשוט התחשק לה לפנק אותו בצעצוע יקר וכנראה נמאס לה מלגו. מלכת אנגליה, לעומת זאת, עשתה מה שכל סבתא עושה והפתיעה את הנכד שלה, הדוכס וויליאם, במסוק חדש (יד ראשונה) בשווי 8 מיליון דולר לכבוד יום ההולדת 32 שלו. איזה מלכה. אבל מי ששיחק אותה ובגדול הוא דווקא טום קרוז, שפינק את אשתו, קייט הולמס, במטוס סילון בשווי 20 מיליון דולר. ואם אנחנו כבר נותנים נקודות על יצירתיות, בחנות היוקרתית הרודס מספרים שלקוח מדובאי קנה לאשתו במתנה מסוק, אבל החליט להעניק לה אותו בעטיפת מתנה! עשרות אנשי צוות נדרשו למשימה ומעל לשש מאות מטרים של נייר עטיפה, אבל היי, היה וודאי מרגש כשהיא ניסתה לנחש מה קנו לה.

האם כך הגיע בראד פיט למסוק שלו? לא, כנראה שלא.

טיול לחלל

מתאים למי שחושב מחוץ לכדור, ויש כמה כאלה מסתבר. ביניהם, קייטי פרי שהחליטה להפתיע את האקס שלה, ראסל ברנד בארוחת הערב קלילה מחוץ לאטמוספרה. הטיול לחלל כולל צפייה מהחלל על כדור הארץ, שהייה באפס כוח כבידה וסלפי אסטרונאוטים. מה הקטצ'? חמישה ימים אינטנסיביים של אימונים לפני הטיסה. בכל מקרה, המתנה ניתנה לו לקראת יום ההולדת 35 שלו ומכיוון שמספר חודשים לפני כן השניים התגרשו גירושים מכוערים, הכרטיס מעולם לא נוצל. קייטי, נסיכה, יש ילדים רעבים באפריקה, הם שוקלים כמו ראסל, תני להם לטוס לחלל!

אסטרונאוט. צילום: shutterstock
אסטרונאוט. צילום: shutterstock

יום הולדת בבורגר קינג!

מי לא מכיר את כתר יום ההולדת של הבורגר קינג? הנה סלב אחד שלא קפץ מעל הפופיק והלך על מתנה צנועה. רק עשרה סניפים של בורגר קינג ברחבי אירופה. מאיטליה ועד אנגליה, קניה ווסט קנה לאשתו, קים קארדשיאן, סניפים של בורגר קינג שילוו אותה לכל מקום אליו היא תיסע. לא ברור איך זה רומנטי, אבל אין ספק שמדובר במתנה אישית ויצירתית. ועכשיו קים יכולה לספר בגאווה שהיא מעסיקה מאות נערים ונערות עם חצ'קונים ומבט ממורמר וזה לא מבהייה בראליטי טראש שלה.

בדרך של קים

הטאג' מאהל

אמנם זו מתנה שניתנה לאשה מתה, אבל זו ללא ספק המתנה הרומנטית מכולן. מאוזוליאום (מבנה הנצחה) שבנה הקיסר המוגולי שאה ג'האן, כדי להנציח את אשתו האהובה, מומתאז מאהל, שנפטרה בגיל שלושים ושמונה בעת לידת בנם. האגדה מספרת שלפני מותה היא ביקשה ממנו להנציח את אהבתם, והקיסר, שהיה גבר גבר, ניגש למלאכה מיד בתום האבל. מעל לעשרים אלף עובדים (יותר מבסניפים של קארדשיאן!) הועסקו בבניית המבנה ונדרשו 22 שנים בכדי לסיים אותו. האגדה מספרת שלאחר שהסתיימה העבודה, כרת הקיסר את ידי האדריכל כדי שלא יוכל לבנות עוד מבנה כזה. כנראה שלא שמעו על זיכרון דברים בזמנם. בכל מקרה, כשנפטר הקיסר הוא נקבר לצד אשתו בטהג' מאהל, ומאז הם מתים באושר ועושר.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.