חופשה בהפתעה: בתי המלון המיוחדים בעולם

מלון הכלב, מלון הכלא, מלון הקרח והמלון עם הקונספט הדוחה ביותר שרק ניתן לחשוב עליו. הם ביזארים, הם מיוחדים והם יספקו לכם חוויה בלתי נשכחת בחופשה הבאה גם בלי הכול כלול

מלון קרח בקנדה. צילום: Shutterstock
מלון קרח בקנדה. צילום: Shutterstock
24 באוקטובר 2014

עוד כתבה על בתי מלון יוקרתיים זה משעמם. ואתם, הרי, לא אנשים משעממים שמחפשים חופשת הכול כלול באיזה פינה ים תיכונית, טיסה קצרה, מנטליות חמה ואנטישמיות, נכון? לכן אספנו עבורכם שישה בתי מלון מיוחדים במיוחד. אלו לאו דווקא מלונות פאר, אך הם מיוחדים כמו שאימא אומרת לבן שלה שהוא מיוחד, רגע אחרי שהוא חוזר בוכה מבית ספר. הם מיוחדים כמו יצירות אמנות של סטודנטים שנה א' במכללת כשרון כלשהו, הם מיוחדים כמו הכלבים עם הפלולות שזוכים בתערוכות. הם מיוחדים.

מלון הליברטי, מסצ'וסטס

מתי שהוא ב-2007 מישהו החליט לקחת מבנה של בית כלא ישן, להשקיע בו 150 מיליון דולר ולהפוך אותו למלון יוקרתי. עם שלוש מאות חדרי אירוח ועשר סוויטות פאר כמעט וניתן לשכוח שבמשך מאה וארבעים שנה הוא תפקד כבית הארחה מסוג אחר. שהו בו אסירים לפני משפט, גנבים, אנרכיסטים, מתנקשים, מאפיונרים ואפילו נאצים שנתפסו במהלך מלחמת העולם השנייה. האולם המרכזי, שמשמש היום כלובי של המלון, הוא התזכורת היחידיה למבנה המוכר של בית כלא, אלא שבמקום התאים הקטנים שהיו היום תמצאו שם רק חדרי פאר. אבל עזבו אתכם שטויות, מכירים את הקטע הזה שנשכבים על מיטה במלון ומיד מדחיקים את כל הזוגות שהשתמשו בה בעבר? אז כזה רק עם סבון ומקלחת. כך או כך, לשיפוץ הקטן הזה יש בהחלט חוש הומור מעוות בהתחשב לטוויסט החדש על המושג חופש.

מלון דה גלאס, קנדה

אוהבי אתגר הקרח – זו החופשה עבורכם. מלון שלם, 3000 מטר מרובע, 36 חדרים, בר, לובי, משחקיה ואפילו כנסיה והכול בנוי מקרח. המלון משמר את הטמפרטורה הנעימה של מינוס חמש מעלות באופן קבוע, ללא כל קשר לעונות השנה או לטמפרטורה מחוצה לו. החדרים מעוצבים ע"פ נושאים, כשעל הקירות מגולפים פסלי קרח שונים, בנות ים, פרחים, מבנים עתיקים, דובי קוטב, מערכת השמש ועוד. האורחים במלון מסתובבים עם מעילים, כפפות, מגפיים בכל רגע נתון ואם שופטים את הפרצוף האדום מכוויות קור שלהם אי אפשר לומר שנעים להם. מה שכן, האלכוהול מגיע קר ובכוסות שעשויות קרח ובוודאי מחמם לא מעט אורחים בלילות קרים. רק תהייה אחת לנו – איך שוטפים קיא מרצפת קרח בלי שהיא תפשיר?

מלון ג'מבו סטיי, שוודיה

המלון הבא מתאים במיוחד לאלה מאתנו שלא הצליחו להצטרף למועדון השחקים, אם אתם מבינים למה אנחנו מתכוונים, מרפק, גבות, מרפק. מדובר במטוס מסוג הג'מבו בואינג 747 שעבר המרה ומתפקד כבית מלון קטן. את המלון הקים אוסקר דיאוס ממטוס שיצא משימוש. כסאות הנוסעים נתלשו ובמקומם נבנו עשרים וחמישה חדרי אירוח קטנים וסוויטה מלכותית אחת בתא הטייס. העיצוב והדקורציה כולם שאובים מעולם המטוסים, כך שאפשר רק לקוות שהאוכל לא. בכל מקרה, אם חשקה נפשכם בלילה בקוקפיט, תמורת 330 יורו הוא שלכם, כולל לוח המחוונים. אוסקר דיאוס, הבעלים, מתאר את האטרקציה הגדולה ביותר של המלון כטיול על הכנף של המטוס, אנחנו קצת חלוקים בנושא, הרי אי אפשר שלא לתהות על בתי השימוש במטוס-מלון הזה ולאן לעזאזל הקקי נשאב עכשיו?

מלון קאס-אנוס, בלגיה

אמנים בלגים לפעמים מתעוררים באמצע הלילה ויש להם רעיון מדליק למלון, או כאב בטן. האמן הבלגי, ג'וסף ואן לישאוט, בחר לעצב את המלון הקונספטואלי שלו בצורת – אתם יושבים? – פי טבעת. מלון פי הטבעת ממוקם באי בלגי קטן ונידח בין שדות ירוקים ואגמים. האמן מספר שהמלון הוא חלק מסדרה שלמה של פסלים של איברים פנימיים (מרתק). את המלון הוא בחר לעצב כמערכת העיכול של האדם, שמתחילה מהלשון ומסתיימת ב-פי הטבעת. השוהים במלון יוכלו ליהנות ממיטה זוגית, אמבטיה רחבה, מערכת הסקה, פינת ישיבה וחלון שהוא בעצם – פי טבעת. לטענת ואן לישאוט, זוגות רבים מגיעים לשהות במלון, נהנים מיצירת האמנות, מהנוף ומהפרטיות. ואן לישאוט אף מספר שלעיתים מתארחים במלון גם זוגות בערב הכלולות שלהם. דרך מעולה, לטעמנו, להתחיל חיי נישואין. לסיכום נאמר תודה לאמנים בלגים מוזרים כמו ואן לישאוט שמאפשרים לנו לכתוב כל כך הרבה פעמים פי הטבעת בכתבה אחת.

מלון דוג בארק, איידהו

גם כאן מדובר בגמחה של אמן והפעם אפילו שניים. צמד אמני עץ בשם דניס סאליבן ופרנסיס קונקלין החליטו לבנות מלון (b&b) בצורת כלב מסוג ביגל. פסל הכלב העצום משתרע על פני כארבעים מטרים רבועים שנישאים לגובה של שתי קומות. חוץ מזה בתוך הלופט, הממוקם בראשו של הכלב, תמצאו פסלים נוספים של כלבים קטנים שגולפו ע"י אחד האמנים ואשתו. באופן כללי האווירה די כלבית – מצעי כלב, מיטת כלב, פסלי כלב – פתרון נפלא לטיילים שאוהבים להתכלב מבלי לדרדר את התנאים. המחיר, לעומת הדקורציה, דווקא לא זול בכלל, ותאלצו להיפרד ממאה דולר ללילה בכדי לרכוש לעצמכם חווית אירוח יוצאת דופן בתוך ראש של כלב. ארוחת בוקר כלולה במחיר והאמנים מתגאים במתכון משפחתי-סודי למנת גרנולה פירות מיוחדת. אומנומנום.