נס פך הקפה: כל מה שלא ידעתם שרציתם לדעת על קפה

מחפשים דרך להרשים את הדייט אחרי שהיא מזמינה הפוך לשניכם ורק מתלוננת על הקור? הנה כמה עובדות שיעזרו לכם לשבור את השתיקה המביכה

12 בינואר 2015

סוף הדייט, אתם עומדים מחובקים בכניסה לבניין, קשה להיפרד ומרגיש שיש עוד מה לומר, אז אתם אומרים: "רוצה לעלות לקפה?". אתם עולים יחד במדרגות, יד ביד, למרות שזה לא נוח, נכנסים אל דירת החדר שעולה לכם כמו חצי שנה בתאילנד, מסירים את המעילים, את הנעליים, את הסוודר, את המכנסיים, רגע, למה אתם מתפשטים? לא דיברנו על קפה? אז כדי להשאיר אתכם מפוקסים, הנה כמה עובדות על קפה שיעזרו לכם להרשים את הדייט שלכם.

[tmwdfpad]

איך הכול התחיל?

כמו כל התחלה גם פה היו עזים ורועה צאן חולמני. לפי האגדה במהלך הטיולים היומיים שלהם, הבחינו מספר רועי צאן בהתנהגות מוזרה של עזים מסוימות. העזים נראות תזזיתיות מהרגיל וקופצניות יותר מהאחרים. הרועים שעקבו אחרי התנהגות העזים בדאגה, זיהו שהן אוכלות משיחים מסוימים וזמן קצר אחר כך הן מתנהגות אחרת. אז כמובן, כמו בכל התכנסות המונית, היה את רועה הצאן הזה שאמר, "חברים, תביאו לי קצת ממה שהיא לקחה", תוסיפו סוכר והיתר היסטוריה.

קפה מעורר

את זה אתם יודעים כבר, אבל קפה גם מעורר חשק בלתי מוסבר אצל אנשים לשבור שיאי עולם מוזרים. ישנם מספר שיאי עולם מוזרים שנשברו בעזרת קפה: שיא עולם במרחק נסיעה של מכונית המונעת ע"י קפה ושיא עולם במהירות של מכונית המונעת ע"י קפה (אל תתרגשו זה יותר יקר מדלק). שיא נוסף: מגדל כוסות קפה עם גובה מרשים של מטר ושבעים ותשע סנטימטרים. מחזיק בשיא בחור צעיר מלא אמביציה וללא חיי מין. וכמובן, השיא המתבקש מכולם – שיא השעמום, סתם, ציור הקיר הגדול בעולם מפולי קפה.

ג'ורג' וושינגטון המציא את הקפה הנמס!

בסדר נו, אז יש כמה ג'ורג' וושינגטון שכתובים בדפי היסטוריה ובמקרה המוכר יותר המציא את ארה"ב, אז מה? בכל זאת, להמציא את הקפה הנמס זה כבוד גדול ולג'ורג' וושינגטון ה-"לא נשיא" יש אפילו ערך בוויקיפדיה! אז מה אם דחפו לשם שלו את המילה inventor כדי שאנשים לא יתבלבלו ביניהם. בכל מקרה ג'ורג' "לא הנשיא" היה אדם מגניב מאוד, שגר בבלגיה במאה השמונה עשרה והמציא מעל לעשרים פטנטים, ביניהם גם את המוצר המוצלח "הקפה הנמס".

איך אתה אוהב את הקפה שלך?

אם התשובה היא מעוכל, סימן שאתם אנשים יוקרתיים. תאמינו או לא, אבל הקפה היקר ביותר בעולם, שנמכר במאות דולרים לקילו אחד ומיוצר בכמות מצומצמת מאוד, באזורים ספציפיים מאוד בעולם, הוא קפה שעבר גלגול או שניים בחייו. קודם כל הוא היה פירות צבעוניים על שיחים, אח"כ הוא נאכל ע"י בעל חיים שנקרא לואק או בתרגום לעברית – גחן דקלים אסייתי (נראה כמו עכבר גדול, מתנהג כמו חתול בר), בהמשך הקפה יצא בצורה אורגנית וטבעית והיה לחלק נכבד מגללי גחון שנאספו ע"י כפריים באינדונזיה, הוא מוין היטב, נשטף, יובש בשמש ונקלה בעדינות ואז נמכר בבתי קפה של היפסטרים עשירים (יש כאלה?) ביפן וארה"ב. מי שטעם אותו מספר על טעם יוצא דופן שחסר את המרירות המוכרת של קפה. וכדי שלא נצטרך לצנזר בדיחות, פשוט תדמיינו משחק מילים מתוחכם עם הוט וואטר, 2 גירלס וסמול קאפ.

איסלאמיסטן

כמה רדיקלית יכולה להיות דת? ובכן, נסו לאסור על שתיית קפה. בתקופות מסוימות במאה ה-12 נאסרה שתיית קפה ע"י שליטים מוסלמים. תופעות העוררות שיצר הקפה, בצירוף מספר מקרים של תופעות לוואי קיצוניות (כמו הזיות) אצל אנשים בעלי רגישות לקפאין הביאו את השליטים להחלטה על איסור על שתיית קפה לצד איסור על שתיית אלכוהול. עם השנים ההחלטה בוטלה והקפה תפס את מקום הכבוד שלו בסטיגמות על ערבים וקפה טוב.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.