מה קורה לים בלילה?

בזמן שהעולם סוגר את האור, הים דווקא מתעורר. חופי תל אביב מלאים בפעילויות לשעת הלילה ומסתבר שכדאי לקפוץ לים דווקא כשאין סיכוי להשתזף

חיי הלילה - גם בחוף הים. צילום: זיו קורן
חיי הלילה - גם בחוף הים. צילום: זיו קורן
8 ביוני 2017

תוכן ממומן | Sail Tel Aviv

בין אם אתם ג׳ינג׳ים, אנשי לילה או סתם לא אוהבים לשמוע אלף ילדים צועקים ״אמא!״ בו זמנית, ללכת לים היא חוויה לא פשוטה. השמש קופחת, החוף עמוס ומי בכלל זכר להביא קרם הגנה? למרבה מזלכם הים התל אביבי, ממש כמו העיר שבה נמצא, לא הולך לישון. מה כבר יש לעשות בים כשחשוך? ובכן, הרבה.

להזיז את הגוף

בחסות החושך תוכלו לצאת ולשחק עם חברים בים מבלי חשש שהמגרש יהיה תפוס או שכדורי מטקות יעופו עליכם מהשמיים. אל דאגה, לא תצטרכו לשחק לאור פנסי אייפון – המגרשים מוארים. לכו לשחק במגרשי הכדורעף של חוף גורדון או צאו למגרש הפוצ׳יוולי המיוחד בחוף טרומפלדור ותתנסו בהכלאה הברזילאית המהנה בין כדורעף, כדורשת חופים וכדורגל. מה שבטוח, לא תסיימו עם שיזוף מביך בצורת גופיה.

להזיז את הגוף לבדכם

לא כולנו יצורים חברתיים, ואם אתם מעדיפים את הספורט שלכם לבד, שעות הליל הן פתרון מדהים לצאת ולעשות כושר מבלי שתצטרכו להיתקל בכל מיני טיפוסים מציקים כמו ההוא שרק רוצה שלוק מהמים שלכם, אבל שם את כל הפה על הבקבוק. לחובבי הגלישה מומלץ לבקר בחוף הילטון, שם מדליקים תאורה מיוחדת לגולשים בכל פעם שיש גלים מתאימים, אבל לא רק הם יכולים להתבודד עם ספורט בים – לאורך רצועת החוף תוכלו למצוא עמדות עם מתכני כושר, חינם לקהל הרחב. לא רק מדובר בחדר הכושר הכי חסכני, אלא גם בזה עם הנוף היפה ביותר שתוכלו למצוא.

לילה בטיילת. צילום: שאטרסטוק
לילה בטיילת. צילום: שאטרסטוק

לשבת ולהשקיף על העולם

מאז ראשית ימי האנושות היה האדם הקדמון יושב על החוף ומהרהר בקיום, או לפחות מנסה להבין איך מייצרים את האש הזו שכולם מדברים עליה. ישנם נקודות תצפית נהדרות לאורך הים שבהם תוכלו לשבת ולנקות את הראש. אנחנו ממליצים במיוחד על גן הפסגה ביפו העתיקה, משם תוכלו לתצפת על נוף האורות המשגע של תל אביב. אם אתם מחפשים טיפה יותר אקשן, אבל ממש רק טיפה, מומלץ בחום להסתובב בין הדייגים של נמל יפו. גם אם לא תבחרו להצטרף אליהם לפעילות הזן, תמיד תוכלו לצפות בהם ולתהות אם הם אי פעם יתפסו שלל.

להעביר ביחד ערב רומנטי

לא רק כשעצובים הולכים לים. רק שאלו את אינספור הזוגות שהתאהבו על רקע לילה רומנטי בחולות, לצד רחש המים הסוערים. קנו בירה באחד מהקיוסקים הקרובים וצאו לשבת על הטריבונות שמשקיפות לים לאורך הטיילת – פינה שקטה על שפת המים שמאפשרת מצד אחד להתנתק לבועה משלכם, ומצד שני מונעת מכם את התענוג המפוקפק של החול בנעליים. אם בא לכם מזכרת מהערב המיוחד, תסתובבו בטיילת מפרץ שלמה שביפו העתיקה והצטלמו עם המסגרת שתסדר לכם תמונת אינסטגרם קומפלט. והרי לכם דייט ראשון מושלם.

השמש שוקעת, החוף מתעורר. צילום: זיו קורן
השמש שוקעת, החוף מתעורר. צילום: זיו קורן

למלא את הבטן

לאורך רצועת החוף התל אביבית, ממש כמו לאורך כל תל אביב, ישנו מגוון רחב של מסעדות וברים שירוו את צימאונכם ויספקו את התיאבון שבניתם במהלך היום. רוצים באמת להתפנק? קפצו לקפה אירופה ותזמינו את ההמבורגר המיתולוגי. מפוצצים אבל עוד לא גמורים? צעדו כמה מטרים לעבר מייק׳ס פלייס, ספגו את האווירה האמריקאית והבריזה הישראלית. מבטיחים שכשתסיימו שם, רק תרצו להניח את הראש ולנוח, אפילו אם זה יהיה על החוף עצמו.

*עיריית תל אביב יפו וחברת אתרים חוגגות ים ופותחות לנו את הקיץ בארבע ימים שכולם מים ושמש. בין ה-14 ל-17 ביוני יתקיימו מגוון פעילויות ואטרקציות מים לאורך כל רצועת החוף של העיר. לא יצא לכם לנסות עדיין גלישה בגלשן רוח? הגיע הזמן.