תפרו לכם תיק: מצאנו עוד סיבה טובה לסביבה להגיע לנמל יפו

שלט החוצות של היום הוא ה-500 תיקים של מחר. יונת מאירסון, סטודיו taken+ (צילום: בת טולדנו)
שלט החוצות של היום הוא ה-500 תיקים של מחר. יונת מאירסון, סטודיו taken+ (צילום: בת טולדנו)

זה סיפור שמתחיל בעמוס תמם וממשיך בנועה קירל ומגיע כעת למחסן 2 של נמל יפו: בסטודיו +taken הופכים שלטי חוצות למגוון מסחרר של תיקים יפהפיים ולא יקרים, ואם תבואו לסדנה ילמדו אתכם איך לתפור אחד בעצמכם. שוחחנו עם הוגת המיזם, יונת מאירסון, שחתכה לטובתו קריירה יפה בתקשורת. למה לא חשבנו על זה בעצמנו

כל תל אביבי יודע, ובוודאי שכל תל אביבית יודעת, שהחיים בעיר הם דבר שמצריך תיק. כמה תיקים אפילו. וזה דבר שקל מאוד להגיד, אבל תיק טוב – שהוא גם מגניב ונראה טוב וגם לא יקר מדי וגם נוח ועושה את העבודה וגם לא פוגע בסביבה ובילדים קטנים שתופרים אותו במלזיה – הוא דבר שלא קל בכלל למצוא. ויכול להיות שברגעים אלה ממש נולד במחסן 2 של נמל יפו בנמל יפו הפתרון שלא ידענו שאנחנו צריכות, והוא מתחיל בסיפור יפה על שינוי קריירה שמתחבר לחזון אקולוגי בכיכובם של עמוס תמם ונועה קירל.

>> שבוע הספל: 10 בתי קפה בתל אביב שאנשים שהוציאו ספרים אוהבים
>> כריך של מאיר שלו ובירצפת של הארי פוטר // אוכלים ספרות בכיכר גבעון

חמש שנים שהתיק לא יצא לה מהראש. יונת מאירסון, סטודיו taken+ (צילום: בת טולדנו)
חמש שנים שהתיק לא יצא לה מהראש. יונת מאירסון, סטודיו taken+ (צילום: בת טולדנו)

הסיפור הזה מתחיל עם יונת מאירסון, אשת תקשורת, שאחרי 20 שנה בעולם המדיה עם תפקידים בכירים בערוץ 10, RGE, סלוצקי הפקות ועוד, היא מחליטה לעשות ריסטארט לחיים מזווית מפתיעה ולא צפויה כשבמהלך פגישה עסקית בחברת פרסום, צד את עיניה תיק פלסטיק אדום שהוצג בחדר. "בסוף הפגישה שאלתי מה זה התיק הזה, ואז אמרו לי שהוא עשוי משלט חוצות של קוקה קולה. נפלה לי הלסת", מספרת מאירסון. "המרקם הפלסטיקי המזעזע נראה פתאום סופר פופי ומגניב כשהוא הופך למשהו אחר לגמרי. נשבעתי במקום שאם אני הייתי מנהלת השיווק של המותג – הייתי מזמינה 500 כאלה כמתנה לעובדים. גם תיקים מגניבים וגם אמירה ארגונית מדהימה – לנקות אחרינו חלק מהזוהמה של עצמנו".

חמש שנים התיק הזה לא יצא לה מהראש, עד שבוקר אחד היא פשוט קמה, התפטרה, והקימה את +taken – מותג שמייצר תיקים משלטי חוצות ממוחזרים. "כי אם אני נדלקתי ככה, יש סבירות גבוהה שלא אהיה היחידה", היא מסבירה. "וגם, הרגשתי שיש פה הזדמנות לפצות את כדור הארץ על כל הייצור השיווקי המוגזם שהייתי אחראית עליו במהלך השנים".

גם ורוד וגם ירוק. תיק קלאץ' משלט חוצות לקידום הסרט "ברבי" (צילום: יונת מאירסון)
גם ורוד וגם ירוק. תיק קלאץ' משלט חוצות לקידום הסרט "ברבי" (צילום: יונת מאירסון)