זה רשמי: "האחרונים מבינינו" היא הצלחה ענקית עבור HBO

פדרו פסקאל ובלה ראמזי ב"האחרונים מבינינו" (צילום: אתר HBO)
פדרו פסקאל ובלה ראמזי ב"האחרונים מבינינו" (צילום: אתר HBO)

פרק הפתיחה של הסדרה היה לבכורה השנייה הכי מוצלחת של הערוץ ב-12 השנים האחרונות (מאז "אימפריית הפשע") והוא שני רק ל"בית הדרקון", כמובן. כמו כן, הסדרה מנסה לעשות עבור דפש מוד את מה ש"דברים מוזרים" עשתה עבור קייט בוש

אפשר לסכם את הבכורה של "האחרונים שבינינו", הדרמה הפוסט-אפוקליפטית החדשה של HBO, כהצלחה: בפרק הבכורה שלה צפו 4.7 מיליון צופים, מה שהופך אותו לפרק הבכורה השני הכי מוצלח של הערוץ מאז 2010 – שני רק ל"בית הדרקון", כמובן, שפרק הבכורה שלה משך 9.9 מיליון צופים למסכים – אבל עבור ספינאוף של "משחקי הכס", הלהיט הטלוויזיוני המכונן של העשור שחלף, תוצאה נמוכה יותר הייתה נחשבת לאכזבה. משמעות הדבר היא לא רק פתיחה חזקה כצפוי למותג החדש של הערוץ, אלא גם שנה מוצלחת מאוד לערוץ שהגדיר בזמנו מחדש את המשמעות של "סדרות איכות", ובשנים האחרונות מצא את עצמו מזיע לא פעם מול התחרות הצעירה יותר מהסטרימינג. גם בביקורות אפשר לראות קונצנזוס ברור: באתר רוטן טומאטוס הסדרה נהנית מציון מבקרים של 99%, ציון קהל של 96% – וגם אנחנו אהבנו אותה מאוד.

לזכותה של "האחרונים שבינינו" עמד, לצד הייחוס של הערוץ והמעורבים (קרייג מאזין של "צ'רנוביל" בתור במאי ויוצר, פדרו פסקל – אחד הכוכבים האהובים ביותר של השנים האחרונות – בתפקיד הראשי), גם המותג העוצמתי של משחק הפלייסטיישן עליו הסדרה מבוססת, The Last of Us. למרות שההיסטוריה לימדה אותנו פעם אחר פעם שעיבודים למשחקי מחשב, בעיקר כשהם לוקחים את עצמם ברצינות, הם בדרך כלל מתכון לאסון (עיבודים מוצלחים יותר נעשו בשנים האחרונות דווקא בתחום הסדרות המצוירות, בעיקר בנטפליקס, והיו גם עיבודים ראויים שכיוונו מראש לקהל של ילדים, כמו "סוניק") – כאן מדובר בדרמה מצוינת שמבוססת על משחק מצוין, שגם הוא בזמנו קטף לא מעט שבחים על האיכויות הדרמטיות שלו, כך שנסגר פה מעגל.

היות והפרק שודר רק לפני שלושה ימים, עדיין מוקדם לדבר על ההשפעה שלבטח תהיה לסדרה גם על מכירות שני המשחקים בסדרת The Last of Us (העונה הראשונה מבוססת על המשחק הראשון, אם כי בשלב זה לא ברור אם עד סופה היא תכסה את כל העלילה שלו). מה שכן, סוני כבר הציעה לכל מנויי שירות ספריית המשחקים שלה, ה-PS Plus, לנסות את המשחק המלא וגם מציעה לרכוש אותו במחיר מוזל – כך שסביר מאוד להניח שבשבועות הקרובים יתפרסמו גם נתונים על שיאי מכירות לשני המשחקים, שיצאו ב-2013 וב-2020. עיבוד טלוויזיוני מוצלח אחר מהשנה שעברה, "Cyberpunk Edgerunners", הקפיץ בזמנו את מכירות המשחק עליו מבוסס, "סייברפאנק 2077", עד כדי כך ששנתיים לאחר צאתו, בסוף השבוע בו הסדרה הגיעה לנטפליקס – הוא הפך למשחק עם הכי הרבה שחקנים באותו יום.

בינתיים, יש כבר כאלו שנהנים מ"אפקט 'האחרונים שבינינו'", מעבר ל-HBO וסוני עצמן. דפש מוד, שצפויים להוציא בקרוב את האלבום הראשון שלהם מזה שש שנים וגם לצאת לסיבוב הופעות עולמי, זוכים כעת לגל של השמעות בסטרימינג – בפרט לשיר "Never Let Me Down Again", סינגל של הלהקה מ-1987, שסוגר את הפרק הראשון וגם משחק בו תפקיד עלילתי משמעותי (הוא מושמע ברדיו שבבעלות הגיבור, ג'ואל, כאות אזהרה). הוא כנראה לא יהפוך לתופעת תרבות אדירה (לפחות לשבועיים) כמו מה שקרה ל"Running Up That Hill" של קייט בוש בעקבות "דברים מוזרים" בשנה שעברה, ועדיין נתוני ההאזנה שלו נראים כך:

עכשיו רק נשאר לראות איך נראה הפסקול של שאר העונה. לפי מבקרים שצפו ברוב פרקי העונה, זמר הקאנטרי האנק וויליאמס זוכה שם לתשומת לב לא מבוטלת.