אח קטן לקזינו סן רמו: ונוס מדליק את התנור בשדרות ירושלים

אל תקראו לה פיצריה, כי היא לא תענה. ונוס (צילום תומר מאיה)
אל תקראו לה פיצריה, כי היא לא תענה. ונוס (צילום תומר מאיה)

לא רחוק מהמסעדה המקורית בצפון יפו, נולד לו ונוס - מקום חדש מבית קבוצת סן רמו עם תפריט שמחבר בין יפו לסיציליה דרך התנור. רק אל תקראו לו פיצרייה: "נכון שיש בצק ומאפים, אבל זו לא עוד פיצה עם בוראטה ובלסמי. אנחנו במקום אחר לגמרי, מעין תחנת בילוי"

18 ביולי 2023

ביום שכזה קצת קשה להתעסק באוכל, אבל מקום חדש שנפתח מוסיף קצת אור לחושך. "ונוס – תנור ים תיכוני" מחבר בין יפו לסיציליה, רק אל תקראו לו פיצרייה כי הוא לא יענה. "נכון שיש בצק ומאפים, אבל זו לא עוד פיצה עם בוראטה ובלסמי. אנחנו במקום אחר לגמרי, מעין תחנת בילוי", מסביר שף אבנר לסקין שחתום על התפריט. תחנת הבילוי החדשה שייכת לקבוצת סן רמו (איטלקיה בפשפשים, קזינו סן רמו ודייגו סאן לשעבר), שמבינה דבר או שניים בגוד טיים ומכירה את הבעייתיות של שדרות ירושלים בעקבות עבודות הרק"ל ובכלל.

גם הירקות בטאבון. ונוס (צילום תומר מאיה)
גם הירקות בטאבון. ונוס (צילום תומר מאיה)

הקונספט אינו חדשני אך הוא כבר הוכיח את עצמו בעסקיה האחרים של הקבוצה – פתיחת שולחן קז'ואלית במחיר שהולם את התקופה. לדוגמה: טאבולה דג ים עם יוגורט כבשים וסומאק (54 ש"ח) ושומר צלוי בהדרים עם לבנה ונענע (38 ש"ח) מתוך חטיבת Heart; קבב שרימפס עם ירקות צלויים ויוגורט כבשים (72 ש"ח) ואסאדו כרישה וקונפי בציר בקר וחמאה (52 ש"ח) מאגף Soul; ופיצות מתוחכמות תחת הכותרת Sourdough Pizza – קלמארי ורוטב עגבניות עם אריסה, לימון כבוש וג'רג'יר ("ולא ארוגולה כמו בשאר המקומות"), פיצה לבנה עם תרד וג'יבנה במקום מוצרלה ועוד (58-78 ש"ח).

גם דגים נאים נאים. ונוס. צילום: תומר מאיה
גם דגים נאים נאים. ונוס. צילום: תומר מאיה

הלזניה איטלקייה קלאסית, אך מוגשת כמנת חלוקה (ובינינו מי יכול בחום הזה לאכול יותר מביס), והחומוס מופיע במספר מנות בצורת גרגרים ולא כמשחה, כמקובל ביפו. גם הפיצה מבצק שלסקין פיתח במיוחד מזכירה יותר את זו של פיצה לילה, ופחות פיצה נפוליטנית. "רצינו לכוון דווקא לפיצה קריספית. פיצה נפוליטנית מקבלת מרקם סמרטוטי, וכולם כל כך עסוקים במנה שתצטלם טוב לאיסנטגרם עד שהם שוכחים שהבצק צריך להיות טעים. הבצק שלנו נראה כמו פיצה נפוליטנית אבל המרקם דומה יותר ללחם מחמצת".

המחירים, נושא רגיש בימים אלה, נשארים ברף הסביר. המנה היקרה ביותר, דניס צרוב עם ירקות ברוטב פרמזן, מתומחרת ב-88 ש"ח בלבד, אם כי כולנו יודעים מה משמעות הביטוי "מנות חלוקה". יין מתחיל ב-36 ש"ח לכוס ו-144 ש"ח לבקבוק, ותמורת קוקטייל תשלמו כ-45 ש"ח בממוצע. "אין לנו עניין לעשוק את הלקוחות וזה משנה דרמטית את חוקי המשחק", אומר לסקין. "אני חושב שהמקום יעבוד מעולה כי הקבוצה חזקה מאוד בנישה שהיא עובדת בה, והמקום נכון מבחינה קונספטואלית לכל הגילים. כל אחד יוכל למצוא בו את עצמו כי זה מאוד ים תיכוני ולא מחייב והמחירים הוגנים". לכבוד ההרצה מצ'פרת ונוס את האורחים ב-10 אחוז הנחה, תעשו את החישוב שלכם לבד, ותתרחקו מהתנור עצמו. גם ככה חם מספיק בחוץ.
שדרות ירושלים 5, 077-9800350, ראשון-שבת מ-18:00 (שעות פתיחה בהרצה)