על הרצפה: טאטאמי ברמת אביב בולטת רק כי אין לה מתחרות

טאטאמי, המהגרת החיפאית החדשה, הגיעה לרמת אביב עם מוניטין טוב ועם מנות סתמיות ברמה של רשת סושיות בינונית

טאטאמי (צילום: דן פרץ)
טאטאמי (צילום: דן פרץ)
23 ביוני 2019

הרעיון להציע לתושבי שכונות מגורים, בעיקר כאלה המרוחקות מהמרכז, מקומות לבלות בהם ערב מבלי שיצטרכו לכתת את מכוניותיהם למרכזי הבילוי הצפופים ומאותגרי החניה, הוא בעיקרון יוזמה מבורכת. יש שימצאו קושי לקרוא לגוש הבניינים שצמח בתחילתו של רחוב איינשטיין, מצפון לשדה דוב, "שכונה", אבל מה שבטוח זה שיש שם המון דירות והמון תושבים, כך שאין להתפלא שנולד שם גם מרכז קניות. כוחות השוק. אז יש סופר וקופת חולים ופיצוצייה ובנק וסניף דנדש של לחמנינה וגם בתי האוכל מתחילים להגיע.

אחד מהם הוא סניף שלישי במספר של מסעדה אסייתית חיפאית ותיקה בשם טאטאמי, שעושה לראשונה עלייה לתל אביב – עלייה שנעצרה בפאתיה הצפוניים של העיר, קרוב לבית אם תרצו. טאטאמי מתאימה לטרנד הפן אסייתי החביב על קהלי סועדים ברחבי העולם, כלומר תמצאו בה כל מה שמזכיר לכם מזרח אסיה – מסושי ועד קארי, עבור דרך נודלס ומיני מוקפצים.

טאטאמי (צילום: דן פרץ)
טאטאמי (צילום: דן פרץ)

לזכותה ייאמר שתפריט הכלבו הזה מכיל גם כמה מנות שחורגות מהשיגרה המשעממת של מסעדות מסוג זה. פתחנו באחת מהן – טורטייה פריכה עם פרוסות טונה אדומה צרובה מעט עם רוטב חלפניו ליים עוקצני, מיונז יוזו, עגבניות שרי וכוסברה טרייה. זה ביס באמת כיפי, הן בטעמים רבי העוצמה והן במרקמים. לקראת סוף הארוחה הייתה עוד מנה ראויה לציון ועוד נגיע אליה, אבל בין לבין – שממה.

מתפריט הראשונות הזמנו שני סלטים, שניהם גדולים מעל ומעבר למצופה ממנת פתיחה. סלט טוגראשי קינוקו גריל מכיל המון מרכיבים – חסה, פטריות שמפיניון ושיטאקה, עלי תרד שעועית ירוקה, בצל סגול, אטריות אורז מטוגנות ועוף מוקפץ, אבל כל זה לא יוצר איזו תוצאה מעניינת. התיבול חיוור והסלט נותר אנמי עם טעם אחד דומיננטי – מתוק. סלט סעודת הקיסר – אטריות שעועית, עוף קצוץ, עגבניות, בצל סגול וירוק, מיקס עלים, בוטנים ושבבי צ'ילי ברוטב ליים סוכר דקלים פיקנטי – היה מעט טוב יותר, עם טעמים מורגשים והרמוניים יותר.

טאטאמי (צילום: דן פרץ)
טאטאמי (צילום: דן פרץ)

עם זה אפשר היה לחתוך בחצי את כמות הבוטנים שנוטים להשתלט על הטעם. אף שיש בתפריט פרק ארוך של סושי, סביב לשולחן שררה נטייה מובהקת לכיוון אוכל מבושל, מה עוד שהוזהרנו מבעוד מועד על ידי מלצר מנומס, בקיא וגלוי לב שכמה מרכיבים חיוניים חסרו באותו ערב מוצאי שבת, כולל אבוקדו למשל. אבל פטור בלא כלום אי אפשר, אז התפשרנו על ריינבו רול שהתגלה כרול סושי סביר בהחלט. כנראה בניסיון להתגבר על הנוף המשמים של בניינים אחידים ועל העובדה שהמסעדה יושבת על ספו של אתר בנייה, הוצב אזור הישיבה החיצוני על כר דשא סינתטי – פרשנות מצמצמת במקצת של המושג טבע עירוני. בכל זאת – אולי הייתה זו הקרבה של הים, אולי הבריזה הקלה ביום שרבי – נעים למדי לשבת שם.

הזמנו שתי מנות של באנס, אף הן במידה גדולה במיוחד, האחת – קומו אקה באן במילוי של דג בטמפורה ואיולי מיונז לימוני, השנייה – קינצ'י צ'יקן באן במילוי פיסות חזה עוף בלמון גראס וגלנגל, חסה, בצל, נענע וצ'ילי (מקלוני חומוס שהובטחו בתפריט לא מצאו את דרכם לצלחת). כדי להתגבר על הבעיה המובנית של לחמניות מאודות – היותן תפלות וספוגיות מיסודן – יש צורך בנוזל כלשהו במילוי שיפיח בהן חיים. בשני המקרים זה לא קרה ואף שהדג היה סביר (העוף הרבה פחות) הביס שנוצר היה מייגע.

הפתעת הערב הייתה מנת נודלס טאטאמי. על רקע היצע אינסופי של מנות אטריות מזעזעות שמוגשות בעיר, זו בלטה לטובה. אטריות אורז רחבות ונגיסות, רצועות עוף, חזה אווז מעושן, המון פטריות שיטאקה ופורטובלו, שעועית ירוקה ובצל פריך ובעיקר רוטב טעים, בשתי דרגות מתחת לממוצע המתיקות הנפוץ, השתלבו למנה ממש מצוינת.

טאטאמי (צילום: דן פרץ)
טאטאמי (צילום: דן פרץ)

טאטאמי מרגישה בדיוק כמו מה שהיא – מסעדת רשת. אני מניח שהיא תמשוך את תושבי השכונה שבא להם לאכול בחוץ בלי להתרחק וששירות המשלוחים שלה יפתור בעיות להורים עובדים שמאחרים הביתה. ספק גדול אם היא תצליח להביא קהל ממרחקים.

ציון: 2.5 כוכבים מתוך 5
מה זה: אוכל אסייתי סביר
שורה תחתונה: מסעדה שכונתית שבהיעדר תחרות תעשה את העבודה

חשבון

פיצה טונה – 62
סלט סעודת הקיסר – 56
סלט טוגאראשי קינוקו – 57
נודלס טאטאמי – 68
קומו אקה באן – 48
קינצ'י צ'יקן באן – 49
ריינבואו טאטאמי – 51
סושי שוקולד – 48
2 בירה סאפורו – 56
כס מסע ישראלי – 43

סה"כ – 538 ש"ח

← טאטאמי, איינשטיין 7 תל אביב, כל יום 12:00־אחרון הלקוחות, 5007040־03