מוטי רייף: "נשתמש בנשים מלאות בשבוע האופנה ולא כגימיק". אוקי

רשימת המשתתפים של שבוע האופנה תל אביב 2018 נחשפה הבוקר ואיתה גם האג'נדה של המפיק מוטי רייף, שמתחייב לכלול דוגמניות רבות בעלות מגוון צורות גוף בתצוגות. במעצבים שיציגו: טובהל'ה, דורין פרנקפורט ואלון ליבנה

עידן לרוס בשבוע האופנה TLV 2017. צילום: אבי ולדמן
עידן לרוס בשבוע האופנה TLV 2017. צילום: אבי ולדמן
20 בפברואר 2018

אלון ליבנה, לארה רוסנובסקי, דורין פרנקפורט, טובהל'ה חסין, ויוי בלאיש, סאמפל וגדעון וקארן אוברזון הם בין המעצבים שישתתפו בשבוע האופנה של תל אביב שיתקיים בין 10 ו-13 במרץ במתחם התחנה, כך חשף הבוקר (שלישי) מוטי רייף, יוזם ומפיק האירוע, במסיבת עיתונאים שערך. בנוסף אליהם, יתקיימו שוב השנה התצוגות של מחלקת האופנה בשנקר ושל חממת הכישרונות הצעירים של מפעל הפיס, כמו גם אירוע התרמה של עמותת "הופכות את היוצרות" לשיקום יוצאות זנות, שבו יוצגו שמלות בעיצוב שורדות מעגל הסחר.

עידן לרוס בשבוע האופנה 2017. צילום: אבי ולדמן
עידן לרוס בשבוע האופנה 2017. צילום: אבי ולדמן

רייף הדגיש במהלך מסיבת העיתונאים כי הוא מקווה לסייע ליצור בתעשייה דימוי גוף מציאותי יותר באמצעות הכללתן של דוגמניות בכל הגילאים והמידות בתצוגות, "ולא כגימיק", כדבריו. הוא הוסיף והסביר כי בשנים האחרונות נכללות לעתים בתצוגות דוגמניות בודדות במידות ריאליסטיות המכונות "פלאס סייז", בעוד שמידותיהן של שאר המשתתפות הצטמקו מ-34 ל-32.

"אין למעצבים שמציגים אף לקוחה במידה הזאת אז למה שהם יעצבו בגדים על פי מודל כזה?", הוא הוסיף, "השנה הולכות להיות 21 תצוגות ואני יכול לומר בגאווה גדולה שלמעלה מ-60% מהמעצבים משתמשים במעצבים מכל הגילים, הצבעים, המידות והדתות".

מוטי רייף. צילום: תום מרשק
מוטי רייף. צילום: תום מרשק

זוהי הפעם הראשונה מזה כמעט שש שנים שבו מתקיים האירוע במנותק מנותני החסות הדומיננטיים גינדי השקעות, וההשפעה כבר ניכרת: הן במסיבת העיתונאים והן בחומרים לעיתונאים היו שבוע האופנה עצמו והמעצבים בחזית. בנוסף, השנה נחשפו מבעוד מועד זהותם של הקניינים שיגיעו לאירוע, כמו גם שמותם של כלי התקשורת הזרים שיסקרו אותו – צעד נוסף המצביע על תהליך התבגרות והתמקצעות.

כפועל יוצא נוסף של הניתוק מגינדי, שבוע האופנה יעתיק את מקומו מה"פאשן מול" שברחוב החשמונאים – שם נערך בשנים האחרונות – למתחם התחנה שבנוה צדק.