מצעד העשור: רוני ססלוב

"זה היופי, לא חייבים להספיק כלום עד גיל 40". רוני ססלוב (38), ייננית, בזוגיות

רוני ססלוב (צילום: איליה מלניקוב)
רוני ססלוב (צילום: איליה מלניקוב)
26 בינואר 2016

כשפוגשים את רוני ססלוב קצת מקנאים, או לפחות מרגישים כמו כוסית קאווה זולה ליד בקבוק קברנה סוביניון מיקב בוטיק. עם תואר בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ותואר בייננות מאוניברסיטת ברוק בקנדה, איש לא הופתע מכך שהצטרפה ליקב ססלוב המשפחתי והפכה לאחת הנשים הבודדות בתחום שעדיין נחשב גברי. עם סגירת היקב המשיכה ססלוב להפיץ את הבשורה העפיצה, וכיום היא המנהלת המקצועית של הטייסטינג רום במתחם שרונה.

רוני ססלוב (צילום: איליה מלניקוב)
רוני ססלוב (צילום: איליה מלניקוב)

השנה הכי טובה שהייתה לך בעשור האחרון: "בשנה שעברה מכרנו את היקב, הייתי מובטלת והיה לי שפע זמן, אז עשיתי לי קייטנה. נסעתי לחו"ל, טיילתי בארץ, עשיתי יוגה וקראתי ספרים. פנסיה לקראת גיל 40. ואז התקשר אליי אבי עם הרעיון של הטייסטינג רום והצטרפתי ליצירה הזאת. אני נהנית להעביר אנשים ממצב שבו הם צוחקים על ביקורת יין למצב שבו הם מספרים לי בהתרגשות שזיהו ריח של פסיפלורה ביין ששתו".

רגע של משבר: "בגיל 29. חשבתי שלעבור את שנות ה־20 זה נורא, שאחר כך אהיה זקנה משעממת כי ככה זה תמיד, אבל האמת הפוכה – בגיל 30 מתחיל הכיף האמיתי. הזמן שייך לי, החיים שלי שייכים לי, למעשה אני הבמאית היוצרת של חיי, אני בוחרת את החברים שהם משפחה, את האישה המופלאה שלי, את ההחלטה לא להביא ילדים".

[tmwdfpad]פספוס רציני: "נדל"ן. גרתי בדירה מטורפת בהרצל, 124 מ"ר, תקרה בגובה 4.7 מ'. הם ניסו למכור אותה הרבה זמן ובסוף מכרו אותה בגרוש וחצי. כיום היא שווה פי 4".

רגע ששינה לך את החיים: "לפני כמה שנים החלטתי שנמאס לי להיות בדיכאון קטן וציני, וחברתי קידה נוימן המליצה על קולגה שלה, נורית נבו. יש לה בקליניקה שלט 'Work with me people'. היה קשה בהתחלה, יש משהו מאוד מוכר ומנחם בדיכאון, הוא יוצר חוויית בדידות ואשליה שהוא האמת היחידה וכל השאר, בייחוד אלה ששמחים, הם טיפשים ושקרנים. למדתי ממנה תטא הילינג. אי אפשר לעבוד על הגוף, יש לו את התשובות האמיתיות, בניגוד לראש שיודע לספר סיפורים".

מה באמת חייבים להספיק לעשות עד גיל 40? "זה היופי, לא חייבים להספיק כלום, אין שעון מתקתק, אין נקודת גמר ואין גביע בסוף. החיים זה עכשיו".