Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

עד כמה לעירייה לא אכפת מהולכי רגל? בואו לרחוב מתחת לעירייה

כל העיר שונאת אותו. שביל האופניים באבן גבירול (צילום: אביגיל קנטורוביץ)
כל העיר שונאת אותו. שביל האופניים באבן גבירול (צילום: אביגיל קנטורוביץ)

באזור כיכר רבין מתהווה ג'ונגל תחבורתי בשל העבודות על הרכבת הקלה (וידענו שזה מגיע) - אבל לא ציפינו לכך שהליכה באזור תהפוך להיות ספורט אתגרי. גם תגובת העירייה לא הרגיעה אותנו

14 בדצמבר 2021

לקשיים הרבים שהכניסה הרכבת הקלה לחיינו התווסף בשבוע האחרון אתגר חדש וביזארי במיוחד: הניסיון ללכת ברחוב אבן גבירול ואשכרה להגיע לאנשהו. ניסיון זאת כנראה המילה הנכונה כיוון שלא כל מי שינסה ללכת במקטע הרחוב המקביל לכיכר רבין ובית העירייה גם יצליח לשרוד את האתגר.

אם במקרה לא ביקרתם לאחרונה באזור הזה של העיר נשתף אתכםשעבודות הרכבת הקלה התחילו לזוז בכיכר רבין, ולחסום את כל האזור, היות שעוד לא ממש ברור מה באמת זז שם. האזור של הכיכר והצד המקביל לו באבן גבירול הוא אחד המקטעים העמוסים בעיר, הכולל תנועה אינטנסיבית של רוכבי אופניים וקורקינטים, תחבורה ציבורית, פרטית, הולכי רגל ומלצרים שמנסים לשרת את היושבים על כל הסואן סואן הזה. הייתם מצפים שהעירייה תשקיע מחשבה רבה יותר בניהול התנועה באזור במהלך העבודות ולו כדי לאפשר לעובדים שלה עצמה לחצות את הכביש ולהגיע לדליקטסן – אבל ההחלטות שהתקבלו לא נוטות לאשר את ההנחה הזאת.

שטח המדרכה, שגם קודם התחלק בין המסעדות, שנוגסות בה כרגע יותר עם סגירות החורף (להן הן מחויבות על פי חוק עזר עירוני), לבין שביל האופניים והולכי הרגל, ננגס עוד יותר על ידי הפיכת שביל האופניים לדו צדדי. כביכול החלטה הגיונית לאחר שהשביל בצדו השני של הרחוב נחסם על ידי העבודות בכיכר, אבל כפי שניתן לראות בתמונה – הולכי הרגל יכולים בקושי לצעוד בטור על פיסת המדרכה שנותרה להם. מה עם הורים עם עגלה או רחמנא ליצלן עגלת תאומים? מה יעשו אנשים עם מוגבלויות? השאלות האלו נותרו ללא מענה גם אחרי שפנינו לעירייה שסבורה דווקא שהשטח שהיא הותירה להולכי הרגל הוא סביר והגיוני וגם עדכנה שהמצב יימשך לפחות עד 2025-2028.

התחנה המתוכננת בכיכר רבין. הדמיה: נת"ע
התחנה המתוכננת בכיכר רבין. הדמיה: נת"ע

התגובות הכועסות והמשועשעות מהגולשים לא אחרו להגיע: הגולשת אביגיל קנטרוביץ תהתה אם העירייה עסוקה מדי בלפלרטט עם עירית ירושלים בפייסבוק;הגולשת ורד עוז תהתההאם העירייה ירדה מהפסים? היא גם הציעה על הדרך לבטל את המסלול השמאלי. הגולש נאור בן מאיר ענה לה וטען שהשביל השמאלי נועד בכלל לוולטרים

לחלופין אנחנו מציעים לעירייה למכור כרטיסים למשרדים המשקיפים על המקטע – הצופים יכולים להמר על סיכויי הולכי הרגל להצליח לעבור לחלקי הרחוב הבאים. בשידורי לייב מעמוד העירייה בפייסבוק ניתן לבקש מהצופים בבית להמר על השורד האחרון. תוסיפו בירה מהחבית במחירים שפויים ומדובר בבילוי שאנחנו לגמרי רואים אותו תופס.

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנחנו ערים למצוקת הולכי הרגל באזור המדובר ולאחר תכנונים ובדיקות של כל הגורמים המקצועיים, זוהי כרגע החלופה הטובה ביותר שנמצאה שמטיבה גם עם הולכי הרגל, גם עם רוכבי האופניים וגם עם העסקים. חשוב היה לנו לשמור על מעבר רחב להולכי הרגל, ועל כן השארנו רצועת הליכה של 1.80 מטרים תחת הקולונדה. אנו מבצעים בקרה ותצפיות כל העת, וככל שנזהה שהרצועה אינה מספקת נרחיב אותה. במקביל, דאגנו ששביל האופניים יעמוד בתקן הנדרש ויכיל את היקף הנסיעות המסיבית בו כך שלא יזלגו מהשביל ויסכנו את הולכי הרגל. ההסדר מתוכנן כרגע לכ-3 שנים. בהמשך, ייבחר קבלן מטעם נת"ע שיבצע את פנים התחנה ואת עבודות הגמר ולכן אין לנו כרגע מידע מדויק איך תראה המדרכה המזרחית בשנים 2028-2025".

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!