שחררו: דברים שמסעדות חייבות להפסיק לעשות באינטרנט

לא מפרסמים את התפריט, מתפארים יתר על המידה בפילוסופיה של המסעדה ולא מצליחים להתמודד כראוי עם שיימינג - הדברים שמסעדות בתל אביב חייבות להפסיק לעשות

ביג נו נוז. סופ נאצי
ביג נו נוז. סופ נאצי

מסעדנים ושפים, בואו נסכם משהו: אתם לא בינו. אלא אם אתם, כמובן, בינו. אבל נתעלם מבינו כרגע, מסעדנות היא עסק מסוכן על סף ההתאבדותי, שולי הרווח קטנים, חיי המדף של כל מסעדה בעיר, בלי קשר לכמות הכסף שהושקעה בה, קצר יותר מחיי המדף של גבינות בשלות. ועדיין, רוב התוכן שאנחנו רואים מבתי האוכל בעיר יכול לגרום לפעימות בלתי רצוניות בוריד שבמצח, ברמה שגורמת לנו לתהות מי לעזאזל בוחר להסתכן בלעצבן את הקהל שלו בעסק כל כך מסוכן. כמעט כולם חוטאים בטעויות קלות עד קריטיות, הנה האיומות שבהן, ודרכי הפיתרון.

ממים

אוקיי תקשיבו רגע – נכון שכל הילדים המגניבים עושים ממים וזו השפה שאתם רואים ברשת וגם לכם בא ללמוד לדבר אותה, אבל קחו בחשבון שאם אתם לא מדברים אותה שוטף – אתם תשמעו עילגים ומביכים. פשוט תראו את הפרופיל של "שמונה" או סוסו, ותבינו. מה גם שלא כל אחד הוא ממיסט – מה שטוב לשווארמיה לא יתאים למסעדת שף, שחררו. הבכתם את רבי.

תבניות שחוקות

האם אתם מבקשים מעוקבים שלכם לתייג חבר ש? או לתייג שני חברים ולא להגיד להם מי זה מי? או סתם להשתמש בציטוט ויראלי אקראי? מזל טוב, סביר מאוד שהפוסט שלכם שקוף לגמרי ל-90% מהקוראים שכבר רוצים להקיא מהתבניות האלו, ולכן הם יקראו אותו וימשיכו הלאה. נזכיר שוב: אתם מקום שמוכר אוכל, לא סטטוסים מצייצים, תעשו לנו תיאבון.

אי פרסום תמונות

טוב, זה כביכול כל כך בסיסי שקשה להאמין שיש מסעדנים שעוד נופלים בזה אבל בחייאת בחייאת בחייאת. תנו תמונות. כן, של רוב המנות. הרי אי אפשר להחביא שום דבר ואם אני רוצה לראות מנה שנשמעה מעולה בתפריט – אני אמצא אותה, אם לא אצלכם אז אצל "בלוג האוכל של קורל" שתפרסם את המנות שלכם בתאורה מזעזעת ועם פילטר של אוזני כלב, ועכשיו אני מקבל את כל האינפורמציה שאני צריך ממנה, לא מכם.

View this post on Instagram

יום האישה שמח????????

A post shared by @ port_said on

חוסר יכולת לשחרר

סגרתם עם משרד פרסום שעושה לכם סושיאל? תנו לו לעבוד. אם הוא עושה עבודה רעה אתם תגלו לבד, הגולשים יספרו לכם, זה היופי. אבל בחייאת – אם זו לא העבודה שלכם, אל תעבדו בה. כבר ראינו מסעדות שמשקיעות ערימות של כסף בחלל, בחומרי הגלם, בפרסום ובעיצוב רק כדי לתת לנהוראי, בן הדוד של המארחת לנהל את חשבון הפייסבוק של המקום, או יותר גרוע: מנסים לנהל את זה בעצמם. הייתם נותנים לאיש סושיאל להיכנס למטבח? לא, כי כל אחד צריך לעשות את מה שהוא טוב בו.

התמודדות עם שיימינג

וזה מוביל אותנו לסעיף הבא. באמא שלכם, אם אין לכם ניסיון בניהול משברים ברשת – אל תתעסקו עם שיימינג, זוכרים את שרשור בהדונס? משם הכל התחיל. נכון שפעמים רבות השיימינג לא מוצדק ולקוחות רבים פשוט משתמשים בזה כנשק להשיג זיכוי/הנחה/ארוחה חינם, אבל יש פה כל כך מעט דרכים לצאת גדולים וכל כך הרבה דרכים להגיע ל"הצינור". תמצאו איש מקצוע מוכח (לא נהוראי) ותנו לו לנהל את זה. לא רק בשבילכם, גם בשבילנו – זה מביך ברמה של קילוף העור מהפנים לראות את זה קורה כל פעם מחדש.

התפארות בפילוסופיה של המסעדה

אתם לא מסעדת שלושה כוכבי מישלן (וגם אצלן זה די מעיק), די לטרחן לכולנו את המוח במשך פסקאות ארוכות על התפיסה האקולוגית, הקולינרית והסביבתית של המסעדה. סבבה נשמות, נקרא את זה בזמננו הפנוי, כרגע אנחנו רוצים אינפורמציה שימושית, אז בבקשה אל תדחפו לנו לגרון. אגב, מסעדות אמורות לדבר דרך המנות והידיים של השף, אם יש לכם גישה ייחודית – תנו לנו לטעום אותה.

הסתרת התפריט

באופן אישי, התופעה הכי מרגיזה, ובפער. אי אפשר בשנת 2019 למנוע מידע כל כך בסיסי מהלקוחות שלכם. זה לא מגניב, זה לא גורם לנו לחשוק בכם ואתם לא הנערה המסתורית של התיכון, אז אל תשחקו אותה קשים להשגה. אני אמצא את התפריט שלכם, (עם סיכוי מסויים שמדובר כמובן בתפריט לא מעודכן), על הדרך אני אתעצבן על הגישה המסריחה שלכם וכנראה שאחסוך את החיפוש הארוך ואבחר מסעדה מתחרה, ויש המון. בחייאת, זה בעיקר גורם ללקוחות לחשוב שיש לכם מה להחביא, ואולי הם צודקים. אה, ותעלו את התפריט כחלק מהאתר ולא כקובץ להורדה, מה לא ברור פה?!

רכיבה על טרנדים

רכיבה על טרנדים לא מוצדקים מעיקים כשהם באים לידי ביטוי במטבח, אבל גם באתר וברשת זה מעצבן, מעייף ובעיקר מעיד על חוסר מקוריות. נשמות, לא חובה לפרסם פוסט על ביצה כשכולם משתפים ביצה, ולא חובה לנסות לקפוץ על עגלת האקטואליה בכל פעם שקורה משהו. הייתם מחליפים מנה מנצחת בתפריט בשביל חציל בטחינה? כי ככה אתם נראים כשאתם נגררים.

הסתרת מידע בכללי

אוקיי, לסיום, לא להאמין שזה לא ברור מאליו אבל זה משהו שחצי מהמסעדות בעיר נופלות בו, הנה מה שצריך להופיע לי כשאני פותח את האתר או עמוד הפייסבוק שלכם: שם. כתובת. טלפון להזמנות. מפה. תפריט ברור. לא, נו, לא ב-PDF, בצורה כזו שאשכרה נוכל לעשות העתק-הדבק לדפדפן כדי לחפש את המקום או המנות של המסעדה. זה הבסיס, אנחנו לא מעוניינים בהורדה של קובץ התפריט למחשב, אנחנו כן רוצים לדעת מראש אם יש כיסא תינוק, זה משמעותית יותר חשוב לנו מלדעת באיזו שורה בשדה קטפתם את הגזר. תודה ושלום.