שרונה מרקט, מתחם הקניות המקורה הגדול בישראל, נפתח הבוקר

אחרי ארבע שנים של עבודה מאומצת - ובהשקעה של 530 מיליון שקל - נפתח הבוקר (28.7) שרונה מרקט למבקרים. נכון לרגעים אלה רק 75% מהדוכנים פתוחים. ההערכה היא שתוך שבועיים כל 90 הדוכנים ייכנסו לפעילות מלאה. האם המרקט הוא השוק שהתל אביבים חיכו לו?

שרונה מרקט. צילום: איליה מלניקוב
שרונה מרקט. צילום: איליה מלניקוב
28 ביולי 2015

אחרי ארבע שנים של עבודה מאומצת, השקעה של 530 מיליון שקל ומילארד הבטחות שתיכף זה מתחיל, הבוקר נפתח שרונה מרקט, המתחם הקולינרי המקורה הגדול בישראל. המתחם שייך לבעלי גינדי החזקות. הבנאים והחשמלאים עבדו בקדחתנות בימים האחרונים בכדי שהמנכ"ל, שרון מומן, יספיק לגזור הבוקר את הסרט. אולם נכון לרגעים אלה רק כ-75 אחוז מהדוכנים כבר מציעים את מרכולתם; רוב הדוכנים אמורים להיכנס לפעילות מלאה במהלך השבועיים הקרובים.

שרונה מרקט מתהדר ב-8,700 מ"ר שבהם כ-90 חנויות, דוכנים ומסעדות מכל תחומי המזון. התמהיל מתחלק בין 70 אחוזים חנויות של חומרי גלם דוגמת גבינות, בשרים, דגים, יינות, פסטות, ירקות, פירות ושאר חנויות שנועדו לספק את הגחמות של הבשלן הבייתי. שלושים אחוזים מיועדים להסעדה והם כוללים מסעדות, מעדניות, עמדות שף, ברים, דוכני אוכל, מאפיות וכל מה שגורם לפודיז לרייר.

שרונה מרקט
שרונה מרקט

שרונה מרקט נוצר בהשראת שווקים דומים בעולם, המשלבים בין רכישה של מצרכים לבליינות טהורה כמו שוק לה בוקרייה בברצלונה, או צ'לסי בניו יורק. היועץ הקולינרי של השוק, השף ירון קטסנבוים, ליקט בעלי דוכנים נבחרים משווקים בארץ ומסעדנים מצליחים, בכדי ליצור מבנה אחד המאגד פירות ים מהאוקיינוס האטלנטי לצד טלאים מרמת הגולן ושוקולד בוטיק מקומי.

בתוך החנויות, מאחורי הדלפקים ובמטבחי המסעדות של המרקט תמצאו דמויות מוכרות מעולם הבישול והאוכל: השף ישראל אהרוני יכין לכם ראמן, השף שגב משה הקים בשוק שלושה דוכנים נפרדים, והמעדנייה הפריזאית פושון תלעיט אתכם בעוגיות מקרון. בנוסף, תמצאו פה המבורגר של מיט מרקט, שניצל של ביירן, חומוס של אבו חסן, שוקולד של איקה, חאצ'פורי האוס, גבינות של באשר פרומג'רי, חלבה של ממלכת החלבה, דגים ופירות ים מבית סיטארה (בשיתוף פעולה עם זיקו דגים) ועוד הייליטס של הקולינריה המקומית והארצית.

מתחם שרונה. צילום: Shutterstock
מתחם שרונה. צילום: Shutterstock

שרונה מרקט כולל גם חניון תחת קרקעי ובו למעלה מארבע מאות מקומות חניה, אבל בצירוף מקרים קומי מסיבת העיתונאים נערכת הבוקר בדיוק עם התחלת העבודות להקמת הרכבת הקלה, והמלצת המשטרה לעבור לתחבורה ציבורית. במציאות התל אביבית החדשה משרונה מרקט לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים.

לקונים בשרונה יציעו חברות במועדון צרכנים, כך שסכום של חמישה אחוזים מכל קנייה ניתן יהיה לממש לרכישה בקניות הבאות, עד לגובה של עשרה אחוזים מכל רכישה (89 שקלים לשנה דמי מנוי ומקבלים כרטיס הטעון ב-100 שקלים). העיצוב, שמזכיר מבפנים תחנת רכבת פריזאית, נעשה על ידי האדריכלים אורי בן דרור ומיכאל אנקווה מ-STUDIO MU. יועץ האסטרטגיה והמיתוג הוא פיליפ בולקייה ממשרד NEO GROUP. יעוץ אינטראקטיבי ועיצוב: STUDIO MOOAR.

שרונה מרקט
שרונה מרקט