Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

האיילון כמעט ועלה על גדותיו. חולדאי זיהה את ההזדמנות

כמו משחק באש, אבל עם מים. תעלת האיילון היום (מתוך עמוד הטוויטר של רון חולדאי)
כמו משחק באש, אבל עם מים. תעלת האיילון היום (מתוך עמוד הטוויטר של רון חולדאי)

לראשונה בחורף הנוכחי הגיע היום נחל האיילון קרוב מאוד לקו הכביש בתעלה שלאורך נתיבי איילון. ראש העיר רון חולדאי הזהיר מפני הצרת התעלה המתוכננת לטובת מסילת רכבת רביעית. האם המדינה תממן את ניקוזו אל הים או שדרום העיר תוצף שוב ושוב?

16 בינואר 2022

המלחמה על המסילה הרביעית באיילון נמשכת, ולפני שעה קלה זיהה ראש העיר רון חולדאי הזדמנות פז לשטוח את עמדתו בנושא: אחרי מספר ימים גשומים התמלאה תעלת האיילון לראשונה השנה כמעט עד לרף העליון שבו היא מציפה את נתיבי איילון, והדגימה היטב מה עשוי לקרות אם יצרו את התעלה לטובת מסילה נוספת מבלי לפתוח תעלת ניקוז חדשה בין דרום האיילון לים.

תעלת האיילון התמלאה היום. דמיינו מה יקרה אם יקטינו את רוחבה ב-50% עבור הקמת מסילת רכבת רביעית. מזכיר לכולם – חייבים מובל ניקוז של מי הנחל לים, לפני הקמת מסילה רביעית!

— רון חולדאי (@Ron_Huldai)January 16, 2022

הסכסוך לגבי הקמת המסילה הרביעית ניטש בין המדינה לעיריית תל אביב-יפו מזה זמן רב: לכולם ברור שצריך מסילה כזאת שתוכל לתגבר משמעותית את תנועת הרכבות אל העיר וממנה, לכולם ברור שהצרת תעלת איילון תגרום להצפות ושטפונות נוספים בדרום תל אביב, לכולם ברור שכדי להקים אותה צריך יהיה לחפור תעלה או מנהרה נוספת שתנקז מים עודפים מהאיילון אל הים, אבל המדינה מסרבת לממן אותה וטוענת שזהו תפקידה של עיריית תל אביב-יפו, בעוד זו טוענת שדווקא ההיפך הוא הנכון. רכבת ישראל וחברת נתיבי ישראל, שתיהן חברות ממשלתיות, מנהלות אף הן סכסוך ממושך לגבי סמכויותיהן בפרויקט, והשמחה רבה.

תתכוננו לעוד הרבה כאלה. הצפות בתל אביב, חורף 2019 (צילום: שירלי מלך)
תתכוננו לעוד הרבה כאלה. הצפות בתל אביב, חורף 2019 (צילום: שירלי מלך)

יש לציין כי העבודות על פרויקט המסילה הרביעית כבר החלו, מבלי שהתקבלה החלטה לכאן או לכאן בעניין ניקוז הנחל. הפרויקט נחשב קריטי מבחינת החזון התחבורתי הרחב של מדינת ישראל, מפני שהמסילה באיילון היא צוואר הבקבוק של תעבורת הרכבות בארץ, והקמת מסילה רביעית צפויה להכפיל את תנועת הרכבות שיכולה לעבור דרכה. העבודות על הקמת אמורות להסתיים ב-2029, אולם כאמור הבעיות שהיא מביאה איתה רחוקות מפתרון. חולדאי, שדורש מהמדינה להסדיר את פרויקט הניקוז ולממן אותו, מיהר לנצל את ההזדמנות ולהלחיץ עם "דמיינו מה יקרה אם יקטינו את רוחבה ב-50 אחוז עבור הקמת מסילת רכבת רביעית. מזכיר לכולם – חייבים מובל ניקוז של מי הנחל לים לפני הקמת מסילה רביעית". נמשיך לעקוב ולשפר את כישורי השחייה שלנו.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!