Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

לא, התאום הדיגיטלי של ברוס וויליס לא יחזיר אותו לקולנוע

תמונה של ברוס וויליס האמיתי. או שמא?... צילום: Shutterstock
תמונה של ברוס וויליס האמיתי. או שמא?... צילום: Shutterstock

אפשר להירגע: במהלך הסופ"ש דווח כי ברוס וויליס מכר את דמותו הדיגיטלית לחברת דיפ-פייק שתשלב את השחקן הפורש בסרטים חדשים, אבל לפני שאתם קונים כרטיסים ל"מת לחיות: נקמת ה-AI", כדאי שתדעו שלפחות נכון לעכשיו, וויליס הממוחשב לא יגיע לקולנוע

2 באוקטובר 2022

נציג מטעם ברוס וויליס הכחיש היום את הדיווחים שהשחקן מכר את הזכויות על "דמותו הדיגיטלית" לחברה העוסקת בדיפ פייק, הטכנולוגיה המדהימה והמטרידה ביותר של תקופתנו. וויליס אכן "השתתף" – כדמותו הצעירה בכמה שונות טובות – בפרסומת לחברת סלולר רוסית בשנה שעברה, באמצעות טכנולוגיה של חברת Deepcake, אבל מכאן הסיפור התגלגל לטענה השגויה כי וויליס מכר להם את הזכויות לצמיתות.

ראשית, חברת Deepcake אכן יצרה את דמותו של וויליס באמצעות למעלה מ-34,000 פריימים שלו (והמודל התלת מימדי שנוצר באמצעותם "הולבש" על השחקן הרוסי קונסטנטין סולוביוב), ועדיין עשויה להשתמש בו בפרויקטים עתידיים – אבל לעומת סיפורים על מוזיקאים שמוכרים, למשל, את הזכויות לקטלוג שלהם, אין כזה דבר – למכור את זכויות השימוש לדמות הדיגיטלית שלך. לפחות בינתיים. בכל מקרה, הפרסומת נעשתה בשיתוף פעולה של Deepcake והסוכנים של וויליס בחברת CAA, וכל פרויקט משותף עתידי יצטרך לקבל אישור נוסף.

במקרה הזה, נראה שההיסטריה האינטרנטית הקצרה סביב דמותו הדיגיטלית של וויליס קשורה לעובדה שרק לאחרונה נחשף כי בשנים האחרונות, וויליס שיחק במספר רב של סרטי אקשן בינוניים ומטה בעודו מתמודד עם מחלת הפרקינסון, שגרמה לו לעיתים תכופות להיות מבולבל על הסט ואף לא להבין היכן הוא נמצא – מה שעורר גם תהיות האם וויליס היה מודע להחלטות שלו לשחק בסרטים האלו או שהוא נוצל על ידי סביבתו הקרובה.

גם העובדה שטכנולוגיית הדיפ פייק שימשה כאן לצרכי יצירת פרסומת (ועוד ברוסיה) בטח לא תרמה כאן – אם הטכנולוגיה הזאת היא שנויה במחלוקת גם כאשר היא מפציעה בסדרות כמו "מלחמת הכוכבים" (על מנת להחזיר למסך גרסה צעירה של לוק סקייווקר ב"מנדלוריאן") או בסרט כמו "האירי" (על מנת להצעיר את דמותו של רוברט דה נירו). כך או כך, דבר אחד בטוח: היא לא הולכת לשום מקום. מה שזה לא יהיה, אנחנו רק בהתחלה שלו.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!