דמי הבראה: נסיון הקמת קואופרטיב עובדות הניקיון נכשל
פרויקט גיוס כספים שיזמה קום איל פו אמור היה לנתק את עובדות הניקיון מחברות הקבלן, אך נכשל. עכשיו התורמים מוזמנים להעביר את כספם לעמותות למען נשים

חברת האופנה הישראלית קום איל פו מוכרת גם בזכות המעורבות החברתית שהיא מקפידה עליה, בעיקר בנושאים הנוגעים לנשים. באמצע 2013 יזמה החברה את הקמת קואופרטיב עובדות הניקיון הראשון בישראל. פרויקט הדסטארט שהוקם לטובת העניין הצליח לגייס 100 אלף ש"ח, אך השבוע הודיעה החברה כי היא נאלצת לגנוז את הפרויקט כולו.
מטרת הקואופרטיב הייתה לשפר את מעמדן של עובדות הניקיון באמצעות ניתוקן מחברות הקבלן הנצלניות. "לצערנו, הובהר לנו כי נדרש סכום גבוה יותר כדי להתחיל את הפרויקט", הסבירה סיביל גולדפיינר, מנכ"לית קום איל פו. "את הבעיה הזאת היינו יכולות לפתור, אבל מעבר לכך נאמר לנו שאין אפשרות להפוך קואופרטיב כזה לבר קיימא. העלויות הנמוכות כל כך שמציעות חברות הקבלן והיכולת שלהן להרוויח שקלים בודדים על כל עובדת – לא יאפשרו לחברות הקואופרטיב להתקיים בכבוד ולהפוך לכוח משמעותי בשוק הישראלי".
כעת החברה מזמינה את כל מי שתרמו לפרויקט לדרוש את הכסף בחזרה עד 30.12, או לתרום אותו לחמש העמותות שהיא עובדת איתן, הפועלות גם הן למען נשים.