ככה באלי: קשת שפירו משיקה חנות ראשונה ל-Kesh Limited

היא מלבישה את השמות הכי גדולים בתעשייה, רואה את עצמה כסטרטאפ לכל דבר ולא מתנצלת על המפעל שלה בבאלי. אם פספסתם את Kesh Limited של קשת שפירו, הגיע הזמן שתדברו על זה. ריאיון

קשת שפירו בחנות החדשה של kesh limited. צילום: אור עדני
קשת שפירו בחנות החדשה של kesh limited. צילום: אור עדני
11 באפריל 2019

מתחת לבית הכנסת הגדול, לכיסאות הנגררים של מסעדת סנטה קתרינה ובינות לשרידי בר האוצר מתהווה מתחם מוסתר מעט, מאוכלס שורת חנויות וסטודיואים של כמה מהשמות המבטיחים של תל אביב. סטודיו הקעקועים של שרה קורי וסטודיו הצורפות של הצמד Kal-tor ו־Man כבר השתקעו במתחם, שמתחדש כעת בשם נוסף – Kesh Limited, מותג הביגוד הבועט של המעצבת קשת שפירו.

בגיל 27 שפירו היא כל מה שמעצבת בראשית דרכה חולמת להיות. שנה וחצי מאז שסיימה את לימודיה בשנקר כבר הספיקה להלביש את נועה קירל, מרינה מקסימיליאן בלומין, סטטיק ובן אל ו־AWA, ולצמוח מסטודיו קטן למעצמת סטייל סוחפת שכולם רוצים ללבוש.

קשת שפירו בחנות החדשה של KESH. צילום: אור עדני
קשת שפירו בחנות החדשה של KESH. צילום: אור עדני

עוד כתבות מעניינות:

מותג התכשיטים שמוכיח שגם לראפ ישראלי מותר להשוויץ
הצעירים ממעמד הביניים שמתעקשים לקנות מותגי יוקרה
הטרנדים הנכונים (והמשונים) לאביב 2019

מבט קצר בחנות החדשה שלה מבהיר שאין מדובר במותג רגיל בנוף התל אביבי. במרכזה רמפה, על הקירות סקייטבורדים, ספרי אמנות ושורה של בובות חיילים מוצבים בתנוחות יוגה. שפירו יצקה את עיצובי הסטריט האדג'יים שלה לתוך החלל הכי מתאים להם, מלא בסטייל והומור. "סליחה על האיחור", היא אומרת כשנכנסת עמוסה בשקיות, "הלכתי להביא את הבד של תאי המדידה. החנות עוד לא פתוחה רשמית וכבר באים מלא לקוחות".

קשת שפירו. צילום: אור עדני
קשת שפירו. צילום: אור עדני

השיחה עם שפירו חושפת דמות שיודעת מה היא רוצה ולאן היא הולכת. מתוקתקת, חרוצה בטירוף, מלאת אנרגיה. בגיל 6 היא כבר תפרה בגדים לברביות שלה, ואת מכונת התפירה הראשונה שלה היא קיבלה כמתנה לבת המצווה.

כיף לדעת מגיל כל כך צעיר מה הייעוד שלך.

"נכון, אבל הבנתי שאני לא מתחברת כל כך לאופנה קלאסית וגבוהה שרואים בווג. חשבתי שנים שאני לא מתאימה לעולם האופנה, עד שנרשמתי לשנקר והבנתי שיש המון מימדים לאופנה. של גיליתי את ה־Street Wear".

הסגנון שלך שונה גם בנוף האופנה הישראלי. איך קיבלו את זה בשנקר?

"הרגשתי שתמכו אבל לא הבינו עד הסוף מה אני עושה. אני עובדת שונה מהשיטות המקובלות. תגובות מפרגנות הגיעו בעיקר מהאינסטגרם".

קשת שפירו בחנות החדשה של KESH. צילום: אור עדני
קשת שפירו בחנות החדשה של KESH. צילום: אור עדני

מה כל כך מושך זמרי פופ והיפ הופ לעיצובים שלך?

"מוזיקה היא ההשראה הכי חזקה שלי, לכן זמרים הם קהל רציני שלי. אני מושפעת מכל מיני דברים, מספורט אקסטרים עד למירוץ ליישב את מאדים ועתיד האנושות. הלבשתי את ריי שגב בשבוע האופנה האחרון בבגד מחזיר אור שגם לה להיראות כמו אישה ביונית. אני עושה את מה שהכי בא לי".

את זוכרת את הדמות המפורסמת הראשונה שהלבשת?

"הראשונה הייתה לירון עיני. היא הגיעה אליי דרך האינסטגרם וזה היה מרגש. חשבתי 'וואו, לירון עיני רוצה ללבוש את הבגדים שלי', מה גם שהיא הייתה אחת ההשראות לפרויקט הגמר שלי. הכי התרגשתי לראות את נטע ברזילי בבגדים שלי. עשיתי לה במיוחד מכנסיים להופעה במצעד הגאווה בבודפשט, זה היה מטורף. לאחרונה אפילו קיבלתי פניה מהסטייליסט של קנדריק למאר".

"התרגשתי לראות את נטע ברזילי בבגדים שלי". צילום: איתי בצלאלי
"התרגשתי לראות את נטע ברזילי בבגדים שלי". צילום: איתי בצלאלי

חוץ מסלבז, למי מיועדים הבגדים שלך?

"אנשים עם מודעות לעולם האופנה, לא בהכרח כאלה שרוצים להיות באור הזרקורים אבל כן להרגיש מיוחדים וקול. יש לי קהל של נשים בשנות ה־50 לחייהן, נשים מעניינות שרוצות להתלבש מגניב ועפות על דברים יוצאי דופן כמו חליפת השלד שלי לדוגמה. עם ההכרזה על החנות כבר מורגש שהרבה יותר צעירים שלא מכירים את המותג מגלים עניין. אני מבינה שאם אני רוצה להיות מותג שאנשים אוהבים אני צריכה להתחשב במה שהם רוצים ללבוש תוך שמירה על החזון שלי כמעצבת. בקולקציה הבאה למשל יש טישרטים וטרנינגים".

למה לפתוח חנות בעולם בו אפשר למצוא הכל אונליין?

"בהתחלה לא חשבתי שהמותג ילך בארץ. אמרתי לעצמי שזה חייל להיות בחו"ל, אבל אני כל כך אוהבת את הארץ ואת תל אביב שהבנתי שהמותג צריך שיהיה לו בסיס ובית כאן, גם אם לא אצליח לעשות הרבה כסף. רציתי שיהיה מקום שאנשים ירגישו נוח לבוא, להרגיש את הבגדים, למדוד אותם ולהבין את עולם התוכן של המותג. זה חשוב בעיניי. היה לי סטודיו בקיבוץ גלויות ועכשיו יש לי מפעל בבאלי".

KESH LIMITED. צילום אור עדני
KESH LIMITED. צילום אור עדני

יש לך מפעל בבאלי?!

"כן. כשלמדתי בשנקר לקחתי השראה ממותג הסטריט הבריטי Koko to Zai. במהלך התמחות שעשיתי בלונדון נכנסתי לחנות שלהם והבעלים היו שם. סיפרתי להם על עצמי והתחברנו. חודשיים אחרי שפתחתי את Kesh קיבלתי מהם טלפון של 'היי, רוצה את המפעל שלנו בבאלי?'".

למה דווקא את?

"המפעל היה בבעלותם 20 שנה והם רצו להעביר אותו הלאה למישהו שהם אוהבים. הם רצו להתרחב, להגדיל כמויות ולעבור לסין, אז הם העבירו אותו אליי. קניתי את מכונות התפירה ואת כל הציוד, אבל קיבלתי ממש את כל אופרציה שלהם. פתאום הייתה לי האפשרות ליצור קולקציה. כל קולקציית On a mission זה התוצר הראשוני של עבודה עם המפעל בבאלי. זו ההגשמה של כל החלומות שלי".

KESH LIMITED. צילום אור עדני
KESH LIMITED. צילום אור עדני
KESH LIMITED. צילום אור עדני
KESH LIMITED. צילום אור עדני

ומי משלם לעובדים? את מצליחה להרוויח מספיק מהמותג והחנות כדי לממן מפעל שלם?

"אני משלמת להם. השותפה העסקית שלי סטפני ואני לוקחות את זה כפרויקט ומתייחסות למותג כאל סטארטאפ לכל דבר. התחלתי כסטודיו קטן מאוד ויצרתי מיני קולקציות. בהמשך הבנתי שלא מעט אנשים מאמינים בו, יש מי שישקיע בעסק ויש הזדמנות מטורפת לייצר במקום שהוא שלנו, שבו אנחנו יכולות להגשים את החלומות הכי גדולים שלנו. עשיתי חישוב של מה היה קורה אם הייתי מנסה לייצר בארץ, זה היה עולה לי הרבה יותר מאשר להחזיק מפעל שלם ולייצר שם".

המון ביקורת מופנית לעבר תעשיית האופנה המהירה והתנאים שמונהגים במפעלים. אצלך זה שונה?

"זו אחת הסיבות שבעטיין אני מבסוטה מהשליטה במפעל. אני בבקרה על הכל. להיות תופר בבאלי נחשב סבבה לגמרי, הם מסיימים לעבוד בחמש, המפעל נקי וממוזג, למנהלת המפעל שלי אכפת מאוד מהעובדים ואני מבקרת שם הרבה, יושבת ועובדת איתם. חשוב לי שתהיה שם אווירה טובה".

KESH LIMITED. צילום אור עדני
KESH LIMITED. צילום אור עדני

וזה שווה את השכירות?

"ברור שאני רוצה בסופו של דבר להרוויח כסף מהעבודה שאני עושה, אבל החנות היא אופציה לספר את הסיפור שמאחורי המותג, התחביבים שלי, עולם התוכן שלי. אנשים עדיין רוצים לגעת ולהכיר את הבגדים שהם קונים מקרוב. יש אנשים שיראו את הבגד אונליין ויגידו שזה לא בשבילם, ואז כשהם רואים אותו במציאות ומודדים אותו עליהם יאמרו 'וואו, זה כן'. אני מתכננת בהמשך אירועים, להוציא את הרמפה החוצה, שיהיה פה שמח".

איפה את בעוד חמש שנים?

"בחו"ל. לונדון, לוס אנג'לס. אם בפופ אפים ואם באירועי קפסולה. אני רוצה להיות מעורבת במה שקורה שם ובתעשיית המוזיקה".

מתוך הקולקציה של KESH. צילום: שי פרנקו
מתוך הקולקציה של KESH. צילום: שי פרנקו

בעתיד תלבישי את ריהאנה?

"כן. אני אומרת לעצמי לאט לאט אבל דברים קורים ממש מהר. יש לי תוכניות גדולות, אבל נתחיל בלתת לחנות לרוץ ולעמוד בזכות עצמה".

Kesh Limited, נחלת בנימין 55 תל אביב 

מתוך הקולקציה של KESH. צילום: שי פרנקו
מתוך הקולקציה של KESH. צילום: שי פרנקו